موضوعات داغ

خودروهای تولید داخل 23 درصد ارزبری دارند نه بیشتر

عکس مطلب اول
رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت خودرو گفت: باید درصد ارزبری خودروها را اندازه گیری کنیم. خودروهای تولید داخل حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد ارزبری دارند.
به نقل از ایران جیپ، رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این پرسش که هزینه خودروسازان در شرایط کنونی چه قدر افزایش یافته است؟ با اشاره به اینکه قیمت محصولاتی مانند خودرو که وابستگی ارزی زیادی دارند با افزایش قیمت ارز، تغییر می کند، گفت: اما واقعیت این است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و به اتاق فرماندهی نیاز داریم تا این جنگ را هدایت و کنترل کند.
محمدحسن شجاعی فرد افزود: مشکل ما 2 یا 3 برابر شدن قیمت دلار نیست زیرا در سال 1376 هم قیمت دلار از 300 به 900 تومان رسید اما قیمت خودرو سه برابر نشد.
وی، نداشتن برنامه را از جمله مشکلات دانست و ادامه داد: برنامه وزارت "صمت" در جهت سود و بهره برداری دلال هاست.
شجاعی فرد با اشاره به اینکه در بخش های مختلف با مردم صادقانه سخن نمی گوئیم، اضافه کرد: اگر صداقت داشته باشیم دلال ها نمی توانند محور اقتصادی کشور را برهم زنند.
وی درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت خودرو گفت: باید درصد ارزبری خودروها را اندازه گیری کنیم. خودروهایی تولید داخل حدود 22 تا 23 درصد ارزبری دارند اما خودروهایی که قطعات آن به صورت کامل وارد می شود ممکن است تا 95 درصد ارزبری داشته باشد.
شجاعی فرد با تاکید بر اینکه خودروسازها نباید همه افزایش هزینه های خود را از مردم بگیرند،گفت: خودروسازها با توجه به افزایش هزینه های تولید باید هزینه خود از جمله هزینه های مدیریتی و سفرها و خرج های اضافه را کم کنند ضمن اینکه در برخی زمان ها، خودروسازها سودهای کلانی داشتند و بانک، راه آهن و شرکت هایی را خریدند که می توانند در شرایط کنونی آن ها را بفروشند.
وی افزود: برای مثال می توان افزایش 20 درصدی قیمت خودروها را برای امسال نسبت به پارسال در نظر گرفت. تعداد محدودی خودرو با قیمت بالا در بازار فروخته می شود و مردم هم فکر می کنند قیمت ها این است در حالی که این گونه نیست.
شجاعی فرد با تاکید بر اینکه باید جلوی رانت ها را گرفت، گفت: قیمت های کنونی خودرو در بازار، غیر واقعی است و مصرف کننده واقعی، آن را نمی خرد و فقط دلالان برای بازارگرمی می خرند.
وی افزود: افزایش 20 درصدی قیمت برای خودروهای تولید داخل، منطقی است.
رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: برای تولید و طراحی و بهینه سازی خودروهای ملی باید از ظرفیت دانشگاه های داخل استفاده کرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/1
با توجه به قدیمی بودن فیس و تکنولوژی این خودروها همین مقدار وابسبتگی به ارز و واردات فاجعه و ننگی بر دامن خودرو سازان است. البته این جماعت فعلا به همین بهانه می خواهند قیمت خودرو را دستکم 100 درصد افزایش دهند.
1397/6/1
خودروهای تولید داخل خیلی بی جا کردن همون 23 درصد ارزبری هم دارند ؟ مگه چی دارن این ماشینا که اصلا بخواد ارزبری داشته باشه !!!؟؟؟ "افزایش 20 درصدی قیمت خودروهای تولید داخل کاملا منطقی است" خجالت نمیکشین بعد از 55 سال خودروسازی این حرفا رو میزنین !؟ از مردمی که توی تمام این سال ها این محصولات رو خریدند و جون دادن خجالت نمی کشین !؟ شرم نمی کنید!؟ حیا نمی کنید !؟ چشمتون رو کل دنیا بستین و دستتون رو کردین تو جیب مردم !؟
تقصر خودمونه که شما رو انقدر وقیح بار آوردیم !!!
پ.ن: خودروبانک، سانسور کن عزیزم !
1397/6/3
" برنامه وزارت "صمت" در جهت سود و بهره برداری دلال هاست."
اینو که راست گفته دمت گرم