موضوعات داغ

با 10 رقیب عمده برای تویوتا کمری آشنا شوید - بخش دوم

عکس مطلب اول
نسل XV70 تویوتا کمری اولین بار در سال 2017 در نمایشگاه خودروی بین المللی امریکای شمالی معرفی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم TNGA تویوتا ساخته شده است که با تویوتا پریوس هاچبک و تویوتا C-HR مشترک است. نسل جدید کمری همچنان از موتورهای 2.5 لیتری 4 سیلندر و 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی بهره می برد که قدرت و گشتاور آنها افزایش یافته است ولی به دلیل افزایش وزن کمری جدید نسبت به نسل قبلی عملکرد مدل 6 سیلندر آن تغییر چندانی نکرده است. نسل XV70 اولین نسل کمری است که تویوتا سعی کرده است آن را به یک سدان اسپرت تبدیل کند و طراحی آن نیز بسیار جذاب تر و اسپرت تر از نسل های قبلی است و سریعترین مدل آن (مدل XSE با موتور V6) از یک دیفیوزر همراه با 4 لوله اگزوز کرومی در قسمت عقب برخوردار است. نسل XV70 کمری برای اولین بار از گیربکس 8 دنده اتوماتیک برخوردار می شود.
تویوتا کمری یک خودروی پرفروش جاودانه است که قیمت، طراحی ظاهری و امکانات آن طوری در نظر گرفته شده است که عامه پسند باشد. مدل 2018 کمری یک خودروی کاملا جدید است و برخلاف طراحی کسل کننده نسل های قبلی از یک طراحی مدرن و اسپرت برخوردار شده است. نسل جدید XV70 کمری حداقل 7 رده تجهیزاتی و سه مدل هایبرید دارد بنابراین قطعا هر فرد می تواند متناسب با نیازها و بودجه خود یکی از مدل های آن را انتخاب کند.
قیمت تویوتا کمری 2018 با امکانات استانداردی از قبیل مجموعه سیستم های ایمنی Safety Sense P از 23.645 دلار شروع می شود. با اینکه تویوتا کمری خودروی محبوبی است ولی افرادی که دنبال خرید یک سدان خانوادگی هستند با انبوهی از گزینه های دیگر روبرو می شوند. در ادامه با 10 سدان متوسط آشنا می شوید که به عنوان جایگزینی برای تویوتا کمری ارزش بررسی دارند. در بخش اول این مقاله 5 رقیب عمده برای کمری معرفی شدند. در این بخش با 5 جایگزین دیگر برای کمری آشنا می شوید.

6 – فورد فیوژن مدل 2018
فورد فیوژن مدل 2018

فورد فیوژن مدل 2018

فورد فیوژن خودرویی با فناوری پیشرفته است که در 5 مدل مختلف عرضه می شود که از مدل پایه S با قیمت 22.215 دلار شروع شده و به مدل برتر پلاتینوم با قیمت 36.990 دلار ختم می شود. علاوه بر این 4 مدل هایبرید و 3 مدل پلاگین هایبرید نیز وجود دارند تا اطمینان حاصل شود برای هر خریداری یک انتخاب مناسب وجود دارد. امکانات استاندارد فیوژن S شامل قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان و تنظیم فاصله غربیلک فرمان تا داشبورد، استارت دکمه ای، قابلیت باز کردن درب صندوق از راه دور و سیستم تشخیص فرامین صوتی SYNC است.
اگر مدل پلاتینوم را انتخاب کنید یک خودروی لوکس را تجربه خواهید کرد. امکانات این مدل شامل صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، صندلی های جلو با پوشش چرمی و مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش، غربیلک فرمان با پوشش چرمی، سیستم SYNC نسخه 3 همراه با سیستم صوتی با 12 بلندگو، سیستم کمک پارک فعال ارتقا یافته، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف همراه با قابلیت شناسایی عابرین پیاده و مونروف برقی است.

7 – سوبارو لگاسی مدل 2018
سوبارو لگاسی مدل 2018

سوبارو لگاسی مدل 2018

سوبارو لگاسی یک سدان متوسط با توانمندی های بیشتر نسبت به سدان های معمولی است که در 5 مدل مختلف عرضه می شود و تمام آنها مجهز به سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک هستند که مناسب برای رانندگی در آب و هوای نامساعد و عبور از مسیرهای ناهموار است. قیمت سوبارو لگاسی از 22.195 دلار برای مدل 2.5i شروع می شود و تا 31.945 دلار برای مدل 3.6R Limited افزایش می یابد و به همین دلیل این خودرو یک انتخاب ارزان تر نسبت به اکثر رقبا است. امکانات استاندارد در تمام مدل های لگاسی شامل دکمه های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، کروز کنترل، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی و نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی است.
گران ترین مدل لگاسی نه تنها از موتور قویتر نسبت به مدل های پایه برخوردار است بلکه امکانات استاندارد گسترده تری دارد که شامل صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، صندلی های جلو و عقب مجهز به سیستم گرمایش، پوشش چرمی برای صندلی ها و غربیلک فرمان با پوشش چرمی است.

8 – نیسان آلتیما مدل 2018
نیسان آلتیما مدل 2018

نیسان آلتیما مدل 2018

نیسان آلتیما یک سدان متوسط جادار است که در 7 مدل عرضه می شود. قیمت مدل پایه 2.5 S این خودرو 23.260 دلار است و امکانات استاندارد آن شامل سیستم Siri Eyes Free (قابلیت کنترل تلفن همراه از طریق فرامین صوتی)، بلوتوث، استارت دکمه ای، کروز کنترل، قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان و تنظیم فاصله غربیلک فرمان تا داشبورد است. حتی در مدل پایه آلتیما سیستم های ایمنی مانند سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد وجود دارند.
گران ترین مدل آلتیما مدل 3.5 SL است که 33.630 دلار قیمت دارد و امکانات آن شامل سیستم ناوبری، نرم افزارهای اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش رنگی 7.0 اینچی، سیستم تشخیص فرامین صوتی برای کنترل سیستم صوتی و سیستم ناوبری، آینه دید عقب با قابلیت تارشوندگی خودکار، کروز کنترل هوشمند و سیستم تهویه مطبوع دو کاناله با قابلیت کنترل خودکار دمای کابین است. آلتیما به امکانات ایمنی اضافی مانند سیستم اخطار نقاط کور و سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت نیز مجهز است.

9 – فولکس واگن پاسات مدل 2018
فولکس واگن پاسات مدل 2018

فولکس واگن پاسات مدل 2018

فولکس واگن پاسات در 7 مدل عرضه می شود و ارزان ترین مدل آن پاسات S است که 22.995 دلار قیمت دارد. امکانات استاندارد این مدل شامل صفحه نمایش لمسی رنگی 5.0 اینچی، CD پلیر و قابلیت پخش فایل های صوتی با اتصال تلفن همراه به بلندگوهای سیستم صوتی توسط بلوتوث است. علاوه بر این، پاسات مجهز به سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم نمایش نقاط کور است. بنابراین مدل پایه پاسات یک خودروی ارزان قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی است که اغلب فقط در مدل های گران تر یافت می شوند.
گران ترین مدل پاسات مدل V6 SEL پرمیوم است که از موتور 3.6 لیتری با قدرت بیشتر برخوردار است و قیمت آن از 34.650 دلار شروع می شود. این مدل از کابینی با امکانات کاملتر بهره می برد که شامل صندلی های جلو با پوشش چرمی و مجهز به سیستم گرمایش، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت و سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله است. امکانات ایمنی استاندارد این مدل عبارتند از سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم نمایش نقاط کور و سیستم اخطار خروج از لاین.

10 – تویوتا آوالون مدل 2018
تویوتا آوالون مدل 2018

تویوتا آوالون مدل 2018

با اینکه قرار دادن یک تویوتای دیگر در این فهرست منصفانه به نظر نمی رسد ولی آوالون یک جایگزین عالی برای کمری است. آوالون در واقع یک کمری با زرق و برق بیشتر است. این خودرو 5 مدل مختلف دارد. قیمت مدل پایه XLE آوالون 33.500 دلار است و مدل Limited که گران ترین مدل آن است 41.300 دلار قیمت دارد. آوالون سه مدل با پیشرانه هایبرید نیز دارد. قیمت آوالون در مقایسه با کمری بالاتر است ولی حتی مدل های پایه آوالون کابین لوکس تری نسبت به کمری دارند.
امکانات آوالون شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، سیستم سرگرمی Entune Audio پلاس با صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی با وضوح بالا، کروز کنترل، غربیلک فرمان با پوشش چرمی، شیفترهای تعویض دنده روی غربیلک فرمان و صندلی های جلو با تزئینات چرمی و مجهز به سیستم گرمایش است. آن دسته از طرفداران تویوتا که خواهان مدلی با اندکی امکانات بیشتر نسبت به کمری هستند، از امکاناتی که در آوالون ارائه می شوند احساس رضایت خواهند کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/5
ببخشید از دوستان کسی میدونه نیسان تیانا رقیباش کیه؟؟
1397/6/6
نیسان تیانا همون نیسان آلتیماس که تو ایران با این اسم عرضه شد و دقیقا توی همین سگمنت هستش و کمری، آکورد و ... رقابت میکنه.