موضوعات داغ

بازگشت یک رویا؛ جگوار E-Type به صورت تمام برقی باز می گردد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جگوار به زودی تولید مدل E-Type Zero را آغاز می کند و این خودرو از سال 2020 تحویل مشتریان خواهد شد. بخش کلاسیک کمپانی جگوار لندروور وظیفه ثبت سفارش و تولید این خودرو را بر عهده دارد تا علاقه مندان به خودروهای کلاسیک و خودروهای برقی را به سمت این خودرو جذب کند.
جگوار E-Type Zero کانسپت نیز به منظور زمینه سازی برای تولید این مدل در رویداد خودرویی مونتری به نمایش در خواهد آمد. جگوار هنوز مشخصات دقیق مدل E-Type Zero را منتشر نکرده است ولی مدل مفهومی این خودرو به یک باتری 40 کیلووات ساعتی مجهز است که می تواند شعاع حرکتی 274 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 5.5 ثانیه است و موتور برقی آن نیز تنها 80 کیلوگرم وزن دارد. این نکته نیز خود جالب است که مدل برقی E-Type شتاب بهتری در مقایسه با مدل بنزینی کلاسیک این خودرو دارد و خودروی سریع تری محسوب می شود.

جگوار E-Type Zero

جگوار E-Type Zero

موتور برقی این خودرو در بخش جلویی قرار دارد و یک سیستم انتقال نیروی ویژه طراحی شده است که نیروی موتور را به محور عقب انتقال می دهد. جالب است که استفاده از موتور برقی تغییری را در شاسی و ساختار کلی E-Type ایجاد نکرده است بنابراین مالکان این خودرو هرگاه بخواهند می توانند موتور 6 سیلندر خطی را روی خودروی خود نصب کنند.

جگوار E-Type Zero

جگوار E-Type Zero

در بخش ظاهری نیز تنها تغییر این خودرو نسبت به مدل استاندارد در استفاده از چراغ های LED است. در داخل کابین E-Type Zero نیز شاهد هستیم که جگوار از یک صفحه نشان دهنده های دیجیتال جدید بهره برده است که در بخش مرکزی داشبورد قرار دارند. از آنجایی که سیستم انتقال نیروی این خودروی برقی تک سرعته است دیگر خبری از اهرم تعویض دنده در این مدل نیست و به جای آن از یک کلید چرخان استفاده شده است.
جگوار E-Type Zero اولین بار در عروسی سلطنتی پرنس هری مورد استفاده قرار گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/8
ساخت ماشین های قدیمی با ظاهری نسبتا جدید کار جالبیه که ما تو ایران چندین ساله که این کارو انجام میدیم