موضوعات داغ

ریشه یابی دلایل تفاوت قیمت تندر 90 ایران خودرو و پارس خودرو؛ ماحصل توهم و تبلیغات

عکس مطلب اول
با وجود آن که تندر 90 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو هیچ تفاوت ساختاری ندارند، قیمت این دو مدل در بازار تفاوت های محسوسی دارد. ایران را می توان از معدود کشورهایی دانست که در آن، رنو با دو خودروساز بزرگ کشور برای تولید یک محصول قرارداد بسته است و لوازم و قطعات به کار رفته در ساخت آن ها کاملا یکسان بوده و حتی امکانات رفاهی آن ها نیز تفاوتی ندارند. با این وجود، بسیاری از مشتریان اعتقاد دارند تندر 90 پارس خودرویی کیفیت ساخت بهتری نسبت به نمونه ایران خودرویی دارد و قیمت بالاتری نیز برای این خودرو در بازار مشاهده می کنیم.
از آن جایی که خط تولید پارس خودرو در سالهای گذشته خودروهای موفقی همچون مدل های مختلف خودروهای آمریکایی، ژاپنی و فرانسوی را در مجموعه خودش به تولید رسانده است، مشتریان نسبت به خودروهای ساخت پارس خودرو اعتماد بیشتری دارند.در سوی مقابل، برخی کارشناسان معتقدند از آن جایی که قطعات هر دوی این خودروها توسط شرکت رنو تامین می شود و تفاوتی در قطعات وجود ندارد، پس کیفیت نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت. در حال حاضر به طور میانگین، تندر 90 پارس خودرویی پانصد هزار تومان گران تر از مدل ایران خودرویی قیمت گذاری می شود.
این درحالیست که پارس خودرو نیز به طور کلی بیشتر از ایران خودرو بر کیفیت محصولات خود تاکید و تبلیغ می کند و ظاهرا همین نکته نیز بر ذهن مشتریان تاثیر داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد