موضوعات داغ

دندان تیز دلالان؛ نگاهی به قیمت خرید و فروش حواله های خودرو در بازار

عکس مطلب اول
وقتی نگاهی به بخش خرید و فروش حواله های خودرو در سایت های خرید و فروش حواله می‌اندازیم، می‌بینیم که پژو 206 و پژو 207 جزء پر فروش ترین حواله ها هستند. همچنین اچ 30 کراس اتوماتیک ایران خودرو نیز جزو حواله های پر فروش است زیرا حاشیه سودی 50 میلیونی دارد.
خودروی تیوولی با وجود ممنوعیت واردات و تاخیر در تحویل و با وجود پرداخت سود تاخیر، ولی خریداران خود را برای تحویل گرفتن آن منصرف نکرده است و درخواست ها برای فروش حواله های آن زیاد شده است.
استپ وی نیز از حواله هایی است که بخاطر تاخیر در تحویل به مشتریان در لیست فروش قرار دارد. قیمت خرید و فروش حواله های استپ وی اکثرا به دور از واقعیت بوده اما این حواله ها به گفته تعدادی از فروشندگان خرید و فروش می‌شود.
در سایت های خرید و فروش حواله های خودرو، حواله خودروی تیوولی دیده می‌شود که در شهریور سال گذشته ثبت شده است و تحویل در تیر 98 خواهد بود. خریدار این خودرو مبلغ 50 میلیون تومان برای ثبت نام این خودرو پرداخت کرده و حواله خودروی خود را با 105 میلیون تومان برای فروش قرار داده است که با احتساب سود 24 درصد مبلغ یک میلیون تومان ر ماه به دارنده حواله پرداخت می‌شود. 4 میلیون تومان نیز تخفیف طرح وفاداری دارد و قابلیت صلح در نمایندگی های رامک خودرو دارا است. با محاسبه این اعداد یک حواله خودرو 55 میلیون تومان سود دارد.
حواله های پژو 206 و پژو 207 هم سودهای سرشاری دارند. خریدار پژو 206 حواله خود را 18 میلیون و 150 هزار تومان و تحویل در اسفند سال جاری ثبت کره است و حواله آن را در سایت های خرید و فروش حواله به قیمت 32 میلیون تومان برای فروش قرار داده که برای او سود 14 میلیون تومانی خواهد داشت.حواله این خودرو با موعد تحویل بهمن ماه 2 میلیون تومان گران تر با قیمت 34 میلیون برای فروش به ثبت رسیده است.
حواله های پژو 207 از حواله های پرطرفدار و پر فروش این سایت ها هستند.حواله های پر سودی که قیمت های ثبت شده آن کاملا سلیقه ای است.به عنوان مثال حواله پژو 207 تحویل مهر ماه سال جاری 47 میلیون تومان برای فروش ثبت شده، اما با جست و جوی بیشتر همین حواله با تاریخ تحویل یکسان 55 میلیون تومان برای فروش ثبت شده است.موضوع جالب این حواله ها این است که هر قدر موعد تحویل به تاخیر انداخته می‌شود قیمت ها نیز افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال پژو 207 تحویل در آبان سال جاری 65 میلیون تومان برای فروش به ثبت رسیده است.
حواله های اچ 30 کراس اتوماتیک هم در لیست های خرید و فروش حواله های خودرو پرطرفدار هستند. فروشندگان این خودرو را گزینه مناسبی برای سودآوری و سرمایه گذاری می‌بینند. اچ 30 کراس اتوماتیک با 25 میلیون پیش فروش حواله آن را 48 میلیون تومان برای فروش قرار می‌دهند. قیمت تمام شده این خودرو با احتساب مبلغ باقیمانده 70 میلیون تومان خواهد بود، این در حالی است که قیمت ان در بازار 95 تا 100 میلیون تومان است.
با نگاهی به حواله های دیگر اچ 30 کراس اتوماتیک در این سایت ها گاه به قیمت های بالاتر و گاه پایین تر برخورد می‌کنیم. به عنوان مثال تحویل در بهمن ماه سال جاری 57 میلیون تومان ثبت شده است و یا حواله دیگر اچ 30 کراس اتوماتیک تحویل خرداد سال 98 ، 39 میلیون تومان گذاشته شده است.
از دیگر حواله های خودرو که در سایت های خرید و فروش حواله خودرو دیده می‌شود میتوان به خودروی هایما موعد تحویل آذرماه 98 با قیمت 85 میلیون تومان، برلیانس اچ 230 موعد تحویل شهریور سال جاری 62 میلیون تومان و یا استپ وی با سود تاخیر 27 درصدی 83 میلیون تومان و تحویل در تیر امسال اشاره کرد.
وقتی حجم بالای آگهی های فروش حواله ها را مشاهده می‌کنیم، به این موضوع پی می‌بریم که یا خریداران درصدد افزایش سرمایه های خود با فروش حواله هایی با سودهای میلیونی هستند و یا خریداران امیدی به دریافت خودروی ثبت نامی خود ندارند. این کار باعث می‌شود که دارندگان حواله های خودرو با قیمت های سلیقه ای حواله های خود را به فروش برسانند و باعث تشدید بازار خودرو شوند. اما آنانی که حواله خودروی هاوال را دارند بیشترین سود را از این بازار ملتهب خواهند برد .

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/11
نمیشه اینهارو سود حساب کرد چون اصلا خرید و فروشی نمیشه ...
شما حساب کن ۴۰ میلیون بدی پراید یعنی ۱۸ میلیون بیشتر ..
خب ۱۰ سال هم با دربست بری این ورو اون ور بازم از ۱۸ میلیون ی پولی میمونه تو جیب پس هیچ کسی اینکارو نخواهد کرد بغیر از خود دلال ها برای بازار گرمی ...جالبیش اینجاست خواستم ماشینمو بفروشم به قیمت قدیم میگن میخریم ولی خودشو با قیمت دزدی الانشون میفروشن .‌.‌. و با پرویی میگن همینی که هس