موضوعات داغ

تفاوت‌ها و شباهت‌های هیوندای النترا و هیوندای اکسنت

عکس مطلب اول
سال‌هاست که هیوندا با اسامی آزرا، سانتافه و سوناتا نام درخشانی در خیابان‌های ایران برای خود رقم زده است. این خوش‌نامی نه فقط محدود به یک مدل بلکه مربوط به همه 20 مدل هیوندا در ایران است.
خیلی کم پیش می‌آید که همه محصولات یک خودروساز در یک کشور شهرت پیدا کنند اما هیوندا طوری بر بازار خودرو ایران مسلط شده که هیچ مدل آن ناشناس باقی نمانده است.
یکی از ویژگی‌های مثبت این شرکت همین است که بازار خوبی برای فروش مدل دست دوم دارد. با این تنوع و تاریخ طولانی حضور در ایران خرید هیوندا کارکرده انتخابی به صرفه برای سوار شدن بر یک خودرو کره‌ای است. اقبال بازار به این برند نشان می‌دهد که با جست‌وجو هیوندا دست‌دوم لزوما مدل‌های قدیمی را به ما پیشنهاد نمی‌دهند. بلکه در بازار خریدو‌فروش خودرو کارکرده مانند دیوار، مدل‎‌های زیادی با کارکرد نزدیک به صفرکیلومتر تولید سال 2017 می‌تواند در سبد خرید ما قرار بگیرد.
قیمت هیوندا اکسنت کارکرده 2017 بین 152 تا 169 میلیون تومان متفاوت است. ارزان‌ترین اکسنت مونتاژ داخل بوده و به جای شش ایربگی که در مدل کامل وارداتی نصب شده، دو ایربگ دارد. اکسنت کارکرده فول وارداتی سال 2017 نیز بین 160 تا 169 میلیون تومان معامله می‌شود.
هیوندا النترا 2017 در بازار خرید هیوندا کارکرده بین 260 تا 280 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. النترا با موتور دو هزار وارداتی از همه سری‌های دیگر گران‌تر است. البته با بودجه کمتر از این هم می‌توان برای خرید هیوندا کارکرده قدم برداشت.
اگر در قیمت چند النترا پیشنهادشده تفاوت زیادی وجود داشت باید بدانید که این خودرو از سوی دو نمایندگی مختلف هیوندا به ایران وارد می‌شود و برای همین اختلاف قیمت زیادی بین این دو وجود دارد. النترا هم مانند اکسنت موتور دو هزار سی‌سی دارد که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت تولید کند و از این لحاظ تفاوت چندانی در قدرت این دو وجود ندارد. البته صدای موتور در اکسنت بیشتر از النترا است.

انتخاب بین النترا و اکسنت
بین اکسنت و النترا شباهت زیادی وجود دارد. اگرچه تفاوت‌های موجود بین این دو آن قدر برجسته نیست اما برای کسی که زمان خرید خودرو حساسیت بیشتری به خرج می‌دهد این نکات می‌تواند قابل توجه باشد:
چراغ و گلگیرهای اکسنت بزرگتر از النترا است. یک چراغ کوچکی هم در اکسنت تعبیه شده که در النترا وجود ندارد. النترا رینگ و تایر عضلانی‌تری دارد و 50 کیلوگرم سنگین‌تر از اکسنت است. این دو خودرو یک ثانیه و سه صدم ثانیه هم در شتاب تفاوت دارند و النترا با 10.2 ثانیه زودتر از اکسنت به 100 کیلومتر سرعت می‌رسد. فضای نشیمن سرنشینان عقب النترا بازتر از اکسنت است. مصرف سوخت هر دو خودرو هم حدود 8.5 لیتر در شهر به ازای هر 100 کیلومتر بوده اما النترا مخزن بنزین بزرگ‌تری دارد که با توجه به قدرت خودرو منطقی به نظر می‌رسد.
هر دو مدل تنها در نسخه سفارشی سانروف دارند ولی این تنها النترا است که از برخی تجهیزات سفارشی مانند دوربین عقب، گرمکن صندلی عقب، دوربین عقب و نمایشگر سفارشی برخوردار است. اگر اکسنت 2017 بخرید برخی از این امکانات در مدل این سال به خودرو اضافه شده است.
از نظر امکانات رفاهی هم النترا مجهزتر است. نشستن در النترا می‌تواند مدت زمان زیادی سرنشینان را به سیستم چند رسانه‌ای داخل خودرو سرگرم کند. همچنین النترا دارای صفحه نمایش لمسی بوده که اکسنت به آن مجهز نشده است. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/12
سلام
مطمئن هستید که : " النترا هم مانند اکسنت موتور دو هزار سی‌سی دارد که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت تولید کند و از این لحاظ تفاوت چندانی در قدرت این دو وجود ندارد. " ؟؟؟
1397/6/13
اکسنت مونتاژ 6 ایربگ هستش اولا
دوما نسبت به وارداتیا فقط صندلیش پارچس ولی esp رو داره که خیلی از وارداتیا ندارن
سومن اینکه مونتاژی ها سیستم تعلیقشون کمک ها از نوع گازی روغنی هستش که وارداتی ها روغنی خالی هستن و سواری مونتاژی ها خیلی بهتر و سازگار تر با خیابون های فوق استاندارد ماست
ولی کیفیت رنگ و کیفیت مونتاژ در سپر ها و گپ سپر محسوس هستش در مونتاژی ها و میشه گفت حتی شانسیه ! در ضمن اکسنت 1600 هستش 128 اسب بخار و النترا 151 اسب بخار و 2000 هستش ، موتور هاشون یکی نیست
1397/6/13
الانترا عکس مدلیش که اینجا گذاشتین نمونه 1800. اش اومده تو ایران و مدل 2000 تو آمریکا به اسم النترا اسپرت عرضه میشد که فقط با گیربکس شش دنده دستی قابل عرضه بود و دوما اکسنت اصلا موتور 2000 نداره. دو مدل 1600 و 1400 داره لطفا بخاطر رپورتاژ اینقدر کیفیت سایت و شان گروه خودتون رو پایین نیارید.باتشکر
1397/6/13
شما نوشتین که
"النترا هم مانند اکسنت موتور دو هزار سی‌سی دارد"؟!!!!!!!!!!!!
اکسنت 2017 در ایران حجم موتور 1.6 دارد . 2000 سی سی؟!!!!