موضوعات داغ

اطلاعیه انجمن واردکنندگان درباره دستگیری رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو دستگیر شده است و این انجمن انجمن با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی را در این رابطه عنوان کرده است.
در اطلاعیه منتشر شده در این رابطه عنوان شده است که از آنجا که این خبر در رسانه های ملی به صورت گسترده منتشر شده و سخنگوی محترم قوه قضاییه نیز به شکل ناکامل در آخرین نشست خبری خود به این موضوع پرداخته است به نظر می رسد که آسیبهای متعدد و شبهات زیادی به انجمن واردکنندگان خودرو و اعضای آن وارد شده است در همین راستا انجمن به خود واجب می دارند که به جهت ابهام زدایی و تنویر افکار عمومی آحاد مردم شریف میهن اسلامی علی‌الخصوص فعالین حوزه تجارت و بازرگانی توضیحاتی را ارائه دهد.

اولاً انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تشکلی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و هیچ گونه ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.
ثانیاً اعضاء انجمن واردکنندگان خودرو ایران شرکت‌های نمایندگی رسمی برندهای خارجی و تعدادی شرکت‌های غیر نمایندگی معتبر هستند و هیچ‌یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در این انجمن به علت نداشتن نمایندگی و عدم احراز شرایط دقیق این انجمن به عضویت پذیرفته نشده‌اند.
ثالثاً این انجمن با اعلام تابعیت از سیاستهای کلی نظام؛ اعلام میدارد که ایجاد برخی انجمن‌ها و تشکل‌های رانتی با اهداف و حمایتهای خاص، متاسفانه طی سال‌های اخیر و در فضای عدم شفافیت در سیاستهای اقتصادی منجر به ایجاد طبقه‌ بی‌اصالت و قطب‌های اقتصادی بی‌شناسنامه در کشور شده است که این موضوع حداقل طی 3 سال گذشته یکی از مناقشات اساسی فی‌مابین این انجمن و دستگاه‌های قانونگذار و اجرایی بوده است. حال که ثمره حمایت‌های ویژه از این نوع تشکلها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در جایگاههای مختلف خود را عیان ساخته امیدواریم تجربه‌ و درسی برای آیندگان باشد.
اطلاعیه انجمن واردکنندگان خودرو

اطلاعیه انجمن واردکنندگان خودرو

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/16
ماست مالی نکن برادر ،،،چرا قبلا این اطلاعیه رو صادر نکردی مثلا پارسال