موضوعات داغ

بی اطلاعی خودروسازان از فروش 40 هزار دستگاه خودرو

عکس مطلب اول
سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس جمعه گذشته اعلام کرده بود که طی هفته جاری 40 هزار دستگاه خودرو به منظور کاهش التهاب بازار با قیمت روز و تحویل 45 روزه پیش فروش خواهد شد.
وی یکی دیگر از ویژگی های این طرح را ثبت نام بر اساس کد ملی و عدم نقل و انتقال از طریق صلح به مدت یکسال اعلام کرد. با اعلام این خبر مشتریان به سایت های فروش شرکت های خودروسازی مراجعه کردند اما خبری از پیش فروش خودرو نبود. با این حال پس از اعلام این خبر قیمت خودرو چند میلیونی کاهش یافت. پیگیری ها نشان می‌دهد که خودروسازان هیچ برنامه ای برای پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو ندارند و از این طرح اظهار بی اطلاعی می‌کنند و می‌گویند: تحویل 40 هزار دستگاه خودرو مربوط به خودروهای پیش ثبت نام شده است.به عبارت دیگر پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرده بود، قرار است این خودروها تحویل کسانی داده شود که قبلا ثبت نام کرده اند و هیچ پیش فروش جدیدی در کار نخواهد بود.
به گفته خودروسازان در جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس، وزیر صنعت و معدن و تجارت و مدیرعاملان شرکت های خودروسازی برگزار شد، تصمیم بر آن گرفته شده است که 40 هزار دستگاه که کمبود قطعه دارند را تکمیل و به ثبت نام کنندگان طرح های قبلی فروش تحویل دهند و ثبت نام جدیدی در کار نبوده است.
اظهار نظرهای متفاوت از خروجی این جلسه باعث شده است تا مشتریان در سایت های فروش شرکت های خودروسازی سرگردان باشند و ظاهرا فروش و پیش فروش جدیدی در کار نیست و اگر در جلسه امروز شورای رقابت افزایش قیمت خودروهای داخلی صورت گیرد شاید خودروسازان اقدام به فروش و پیش فروش خودرو در طرح های جدید کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/13
این جور تیتر زدن فقط باعث اعصاب خوردی ملت میشه