موضوعات داغ

از شایعه تا واقعیت؛ آیا نسل جدید هیوندای آزرا در ایران از ب ام و 528i گران تر است؟

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای سال هاست که می خواهد با توسعه سری خودروهای جنسیس به جنگ بنز و ب ام و برود. اما ظاهرا این هدف حتی بدون عرضه مدل های جدید جنسیس در ایران به واقعیت بدل شده است. به این شکل که اخیرا برخی سایت ها و کانال های تلگرامی از عرضه نسل جدید هیوندای آزرا در بازار ایران با قیمتی نزدیک به یک میلیارد سخن گفته اند. رقمی که قطعا از نسل قبلی ب ام و سری پنج در ایران (528i) بالاتر است.
البته که نسل جدید هیوندای آزرا یا گرنجور که از قضا با موتور 2.0 لیتری توربو نیز عرضه می شود. خودرو زیبا و ارزشمندی به نظر می رسد که کرمان موتور قرار بود به صورت وارداتی با بهایی کمتر از 400 میلیون تومان روانه بازار کند اما برهم خوردن شرایط اقتصادی کشور و ممنوعیت واردات باعث شد تا عرضه این خودرو به رویایی محال تبدیل شود.
اخیرا در همین زمینه عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که از قیمت 900 میلیونی یا یک میلیارد تومانی هیوندای آزرا جدید خبر می دهد، چرا که پلاک نصب شده روی خودرو به نظر تفاوتی با پلاک ملی ندارد. اما واقعیت آن است که خودرو مذکور از سری خودروهای تحت آزمایش فنی (با پلاک گذر موقت است) که توسط کرمان موتور در راستای انجام آزمایشات فنی به ایران وارد شده است و بنابراین قابلیت فروش به صورت آزاد را ندارد.
البته این یک واقعیت است که با توجه به قیمت ارز، در صورت باز شدن مسیر واردات، امکان رسیدن قیمت این خودرو به بیش از 600 میلیون تومان کاملا محتمل به نظر می رسید، اما در هر صورت باید تاکید کرد که در شرایط فعلی، خبر آزرای 900 میلیونی، چیزی جز تو شایعه پراکنی کانال های تلگرامی نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد