موضوعات داغ

پروژه ای که فراموش شد؛ یادی از مدل عجیب و غریب Audi TT Shooting Brak

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از دوبار فراموشی و کنار گذاشتن خودروهای Shooting Brake توسط شرکت خودروسازی آئودی به نظر می‌آید این شرکت مجددا سری به این پروژه زده و در ساخت خودروی Q4 خود از آن بهره برده است. اما قبل از هرچیز باید گفت منشا خودروهای Shooting Brake به سال ها قبل برمیگردد.زمانی که بریتانیایی ها با خودروهای دو در خود به شکار میرفتند و طبیعتا برای این کار نیازمند خودروهایی بودند که به اندازه کافی برای حمل وسایل شکار و تفریح فضا داشته باشند. از آنجا بود که Shooting Brake به عنوان مدل خاصی از بدنه خودروها نام گذاری شد و امروزه هم گاهی شاهد ساخته شدن خودروهایی با این ویژگی ها هستیم. آئودی TT Shooting Brake یکی از آنهاست.
ایده ساخت خودرویی با ویژگی های Shooting Brake تا به حال دو بار توسط شرکت خودروسازی آئودی مطرح شده و اکنون با وجود نبردن نامی از آن میتوانیم ریشه های آن را در خودروی جدید آئودی پیدا کنیم. دفعه اولی که از این خودرو نامی برده شد بازمیگردد به سال 2005 میلادی و نمایشگاه خودروی توکیو. خودرویی با موتور 6 سیلندر و حجم 3.2 لیتری با 250 اسب بخار خالص قدرت و چهار چرخ متحرک. خودروی یاد شده میتوانست 0 تا 100 را در طی زمان 6 ثانیه طی کند و از حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت برخوردار بود. صندوق عقب این خودرو بسیار جادار ساخته شده بود و فضایی معادل 730 لیتر را در اختیار صاحبان خودرو قرار میداد. از ویژگی‌های جالبی که خودرو معرفی شده سال 2005 از آن برخوردار بود میتوان به نمایش گر OLED و چراغ های LED اشاره کرد، ویژگی‌هایی که امروزه یعنی در سال 2018 میلادی استفاده از آنها بسیار مرسوم و عادی میباشد. اما این خودرو به زودی از یادها فراموش شد و شرکت آئودی علارغم خواسته اش موفق به استفاده آن در مسابقات مونیخ نشد.

2014 Audi Shooting Brake

2014 Audi Shooting Brake

و البته 9 سال بعد یعنی در طی سال 2014 میلادی این شرکت خودروسازی نگاه دوباره‌ای به خودروی Shooting Brake انداخت و حاصل آن معرفی خودرویی با موتور توربوی 4 سیلندر و 2 لیتری بود. خودرویی که با استفاده از 2 موتور الکتریکی تقویت میشد و درواقع آن را به خودرویی هیبرید تبدیل میکرد. کانسپت این خودرو در طی نمایشگاه خودروی پکن و در سال 2014 نمایش داده شد اما مجدد از یاد همگان رفت.
در نهایت همه این اتفاقات امروزه اینطور به نظر می‌آید که این خودرو پایه های ساخت Audi Q4 را تشکیل داده و انتظار میرود در سال آینده شاهد خودروی Q4 باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد