موضوعات داغ

نواده سبز پژو 206؛ نسخه الکتریکی پژو 208 سال آینده معرفی می شود

عکس مطلب اول
پژو 208 در سال 2019 یک به روز رسانی عمده را تجربه خواهد کرد و برای اولین بار یک نسخه الکتریکی از آن تولید می شود.
نسخه الکتریکی 208 از پلتفرم e-CMP استفاده خواهد کرد که نسخه ارتقا یافته پلتفرم CMP است که EMP1 نیز نامیده می شود. این پلتفرم زیربنایی برای مدل الکتریکی آینده سیتروئن که قرار است سال بعد معرفی شود نیز خواهد بود. نسخه الکتریکی پژو 208 از نظر ظاهری بسیار شبیه مدل بنزینی آن خواهد بود.
طبق گزارش نشریه اتوکار به نقل از گیلز ویدال رئیس طراحی پژو، در واقع فقط اصلاحات ظاهری اندکی در این خودرو ایجاد می شود که شامل اضافه شدن جلوپنجره صاف و مسطح است. تغییرات دیگر شامل منوهای فرعی سفارشی برای سیستم سرگرمی و صفحه پشت آمپر است.
ویدال گفت:
« نیازی نیست خیلی روی این قضیه تاکید کنیم که این خودرو نسخه الکتریکی 208 است زیرا این پیشرانه الکتریکی مجموعه پیشرانه های 208 را تکمیل می کند و 208 الکتریکی یک مدل مجزا محسوب نمی شود. »
به عبارت دیگر پژو به شیوه فولکس واگن عمل نمی کند و یک برند فرعی برای خودروهای الکتریکی تاسیس نمی کند. ویدال با اشاره به این موضوع که تا اواسط سال 2020 تمام مدل های آینده پژو از یک نسخه الکتریکی برخوردار می شوند افزود:
« در حال حاضر استفاده از پلتفرم e-CMP به این معناست که این خودروها می توانند از پیشرانه های مختلفی بهره مند شوند که بخشی از برنامه ما است. »
پژو در کنار 208 در حال توسعه نسل آینده 2008 نیز است. این کراس اوور کوچک نیز قرار است با همین پلتفرم (که محصول مشترک پژو سیتروئن و دانگ فنگ است) در سال 2019 معرفی شود. درست مانند 208 یک نسخه الکتریکی از 2008 نیز تولید خواهد شد که استانداردهای این کلاس را برای خودروهای دیگر مانند نیسان جوک و اپل موکا X ارتقا می دهد.

نسل فعلی پژو 208

نسل فعلی پژو 208


نسل فعلی پژو 208

نسل فعلی پژو 208

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد