موضوعات داغ

سایپا تاکید کرد؛ خرید و فروش حواله پیش فروش اخیر غیر قانونی است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نقل از ایرنا و براساس اطلاعیه جدید اداره اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه های گروه خودروسازی سایپا و با تاکید رئیس این اداره هرگونه خرید و فروش حواله خودروهای پیش فروش شده سایپا که در سایت ها، فضای مجازی و غیره دیده می شود کاملاً غیرقانونی است.
قاسم خاکی جوان در مصاحبه با این خبرگزاری عنوان کرد که از جمله شرایط سایپا در پیش فروش اخیر این شرکت، عدم برخورداری خودروها از قابلیت صلح و انتقال آنها به نام شخص دیگری به غیر از مالک است.
خاکی جوان بیان داشت: با این وجود در روزهای اخیر بازار خرید و فروش حواله خودروهای سایپا بسیار داغ شده است که البته این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید سایپا نبوده و هیچ ارتباطی با این شرکت ندارد. با توجه به شرایط پیش فروش، سایپا خودروها را به نام فرد دیگری صلح نمی کند.
خاکی خاطرنشان کرد: این روزها سفته بازی در بازار خودرو متاثر از موضوع نقدینگی های سرگردان باب شده و عده ای با هدف کسب درآمد بیشتر به آن متمایل شده‌اند که سایپا برای جلوگیری از این موضوع و مقابله با دلالان بازار، شرط نبود قابلیت صلح را به شرایط پیش خرید فروش خودروهای خود اضافه کرد.
وی توضیح داد: پیش از این وقتی خودرو ای پیش خرید میشد، مشتری می توانست قبل از تحویل خودرو به هر دلیل آن را به فرد دیگری واگذار کند و سایپا نیز در این رابطه همکاری کرده و قرارداد پیش خرید را منتقل می‌کرد که این موضوع در پیش خرید های اخیر کاملا منتفی شده است و از نظر سایپا، حواله ها در مرحله پیش خرید قابلیت انتقال ندارد.
در طرح پیش فروش اخیر سایپا 50 هزار دستگاه خودرو پیش خرید شدند.
گفته می شود این طرح از ساعت 10 صبح چهارشنبه (چهاردهم شهریور) آغاز شده و تا ساعت 13 و 45 دقیقه پنجشنبه همان هفته (پانزدهم شهریور) ادامه یافت.
خودروهای سایپا 131 و 132، تیبا، تیبا2، ساینا، وانت سایپا 151 و وانت نیسان خودروهایی بودند که سایپا در طرح مذکور در دسترس مشتریان خود قرار داد.
سایپا با تحلیل آمارهای مربوط به طرح پیش فروش اخیر خود توضیح داده است که 29 درصد ثبت نام کنندگان از استان های تهران و البرز بیشترین خودروها را پیش خرید کردند و پس از آن متقاضیان استان های خراسان رضوی،‌ اصفهان و فارس به ترتیب با 9، هشت و هفت درصد در رده های بعدی قرار داشتند. 47 درصد متقاضیان از سایر استان ها موفق به خرید خودرو شدند.
به طور کلی 63 درصد خریداران مرد و 37 درصد هم زن بودند.
روند تولید شرکت خودروسازی سایپا نشان می دهد، پارسال 615 هزار و 370 خودرو سواری و 46 هزار و 350 دستگاه وانت تولید شد.
سال گذشته در مجموع تولیدات سایپا 666 هزار و 488 دستگاه بوده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/24
رئیس شرکت سایپابه جای اینکه به فکر خرید وفروش حواله ها باشین لطفا به فکر ثبت نام های 11ماه گذشته باشین که هنوز دعوتنامه ای صادر نشده است.
1397/6/24
تو خودت هم غیر قانونی هستی ...
1397/6/25
یعنی الان من گوشام دراز شد، باورم شد که خودروسازها به فکر مردم هستند !!! اصلا هم به ذهنم خطور نکرد که بیشتر همین حواله ها هم در اختیار دلال ها قرار گرفته ! خدا خیرشون بده !