موضوعات داغ

اولین اطلاعات از نسل جدید رنو کپچر؛ کراس اووری برای فتح بازارهای درحال توسعه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو کپچر یکی از محبوب ترین کراس اوورهای رنو، به خصوص در بازارهای اروپایی محسوب می شود و در بازار کشورمان نیز حضوری چند ساله داشته است. حال با توجه به عرضه زودهنگام رنو کلیو توسط این شرکت، نسل جدید رنو کپچر بر مبنای نسل جدید رنو کلیو توسعه داده خواهد شد.
با وجود پوشانده شدن خودرو توسط پوشش های مخصوص استتار، در عکس ها به وضوح می توان اصول طراحی رنو که شامل چراغ های بزرگ و لوگوی رنو که در میانه جلو پنجره قرار دارد را تشخیص دهیم. با توجه به اینکه نسل آتی فورد فیستا که محصولی محبوب در اروپا محسوب می شود، به صورت کراس اوور عرضه خواهد شد، یک رقابت سه گانه بسیار جذاب بین مزدا CX-3 ، فورد فیستا و رنو کپچر در بازارهای قاره سبز در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.
در مورد موتور و گیربکس و سایر مشخصات فنی، به احتمال زیاد رنو کپچر دقیقا شبیه به نسل جدید رنو کلیو خواهد بود. اخبار تایید شده در این مورد حکایت از بازه گسترده ای از موتورهای بنزینی سه و چهار سیلندر توربوشارژر دارند. رنو هم چنان گزینه های دیزلی را بر روی میز برای مشتریانش دارد و احتمال دارد یک نمونه هیبریدی یا تمام الکتریکی از آن عرضه شود.
پلتفرم مشترک رنو نیسان میتسوبیشی، موسوم به پلتفرم V، در بسیاری از خودروهای آتی این سه شرکت استفاده می شود و رنو کپچر نیز بر اساس این پلتفرم توسعه داده شده است. در حال حاضر نیسان میکرا که بر اساس این پلت فرم توسعه داده شده در بازار حضور دارد و بنابر شنیده ها، نسل بعدی نیسان جوک و رنو کلیو دیگر محصولات ساخته شده بر اساس این پلتفرم هستند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/1
طراحي اصولي و مهندسي مجموعه اكسل و كمك فنرهاي عقب رنو كپچر،باعث استحكام بالا،دوام زياد و استهلاك بسيار كم آن شده است و در كنار تعليق خوب و نرم(نسبت به ساير كراس اوورها)،هندلينگ و پايداري تحسين برانگيز فراهم كرده است.همين امر باعث ميشود برخلاف خيلي از كراس اوورها و شاسي بلندها،عليرغم استفاده طولاني مدت و پرفشار از خودرو(در جاده،خيابان،كوه،جنگل،جاده هاي خاكي و سنگلاخ و ...)طي سه سال گذشته با كاركرد 140.000 كيلومتر،زاويه چرخهاي عقب تغيير نكند و بوشهاي اكسل،كوچكترين خرابي نداشته باشند و هيچگونه اثري از لاستيك سابي نامتعارف و نامتوازن در محور عقب به چشم نيايد.اندازه بسيار مناسب شاسي رنو كپچر،باعث ميشه موقع سوار شدن و پياده شدن،به زانو،كمر،گردن،كتف و ستون فقرات فشار نياد.سر و گردن لازم نيست خم بشه.خيلي هم بالا نيست كه مجبور باشيم پاهارو يعالمه بلند كنيم و مثل پله از ماشين بالا بريم.زاويه ورود و خروج به رنو كپچر،دقيقاً هم عرض و هم ارتفاع قد يك انسان متوسط و نرماله.
1397/7/1
یه سوال، روی موتور های با حجم کم مثل کپچر میشه تویین توربو نصب کزد؟؟؟
1397/7/2
معمولا از سیستم های تویین توربو و تویین پاور توربو برای افزایش چشمگیر قدرت و گشتاور توسط برند هایی که محصولاستفاده میشه
1397/7/2
معمولا از سیستم های تویین توربو و تویین پاور توربو برای افزایش چشمگیر قدرت و گشتاور و توسط برند هایی که محصولات با عملکرد و پرفورمنس بالا تولید میکنند استفاده میشه ولی وقتی از موتور کم حجم استفاده میشه هدف اصلی کاهش مصرف سوخت هست نه عملکرد بالا که این دو مورد با هم تضاد دارند ضمن اینکه تجهیز یک پیشرانه به سیستم پرخوران حتما باید توسط شرکت سازنده انجام بشه و اینکه سیستمی مثل تویین توربو باعث وارد اومدن فشار خیلی زیاد به پیشرانه میشه