موضوعات داغ

فیلم مسابقه نماینده ایران در مسابقات دریفت کارپارک لبنان – ردبول

عکس مطلب اول
امروز در هیاهوی اخبار عجیب و غریب بازار خودرو کشور، در آن طرف مرزها و در بیروت، پایتخت لبنان شهاب پیشانیدار به عنوان نماینده ایران در مسابقات کارپارک دریفت قهرمانی ردبول شرکت کرد. این مسابقه که راس ساعت 15:30 به وقت تهران برگزار شد، بین شهاب پیشانیدار و دیگر شرکت کننده هایی از کشورهای مراکش، ترکیه، کویت، قطر، عمان و یا عربستان و سوریه بود. شهاب با خودروی بی ام و E36 به این مسابقات رفته بود اما دیگر شرکت کننده ها خودروهایی چون بی ام و E46 و یا تویوتا GT86 داشتند و تنها نماینده ایران و یک شرکت کننده از تونس از E36 استفاده کردند.
با توجه به اینکه آسیا خود دریفتر های بسیار قدرتمندی دارد و حضور یک نماینده از ایران در این مسابقات آنچنان تکرار شدنی نیست، خودروبانک تصمیم به پوشش خبری این رویداد جالب و جذاب گرفت.

خودرو شهاب پیشانیدار

خودرو شهاب پیشانیدار

شهاب پیشانیدار اولین شرکت کننده این مسابقه بود و شرکت ردبول به عنوان اسپانسر این مسابقه حامی این درگ جذاب بود.
در ابتدای مسابقه با مراسم و توضیحاتی شروع شد و پرچم لبنان به عنوان میزبان این رقابت به احتزاز در آمد و در ادامه هر راننده با پرچم کشور خود به داخل پیست آمدند. نفر اول از خود کشور لبنان به دلیل میزبانی و به عنوان افتتاحیه به پیست آمد و با نیسان 370Z خود این مسابقه را شروع کرد اما شهاب پیشانیدار نفر اول رسمی مسابقه بود. نیسان 370Z با حرکات نمایشی و اولین آدرنالین ها رو به تماشاچیان بخشید.

قسمتی از مسیر مسابقه

قسمتی از مسیر مسابقه

اما بالاخره شهاب پیشانیدار با بی ام و E36 آبی رنگ و پلاک ایران 14 به پیست آمد. شهاب به خوبی توانست اکثر مراحل را به خوبی طی کند اما در دو مرحله آخر به دیواره ها برخورد کرد. البته این مسیر آنچنان ساده نبود و با دیگر شرکت کننده ها نیز در قسمت های مختلف به موانع برخوردند و حتی در مواقعی نشانه هایی که باید آنها را با خودرو لمس می کردند را به صورت کلی رد کردند! در حقیقت پیست اصلاً ساده نبود و تعداد بسیار اندکی توانستند این مسیر را بدون خطا عبور کنند.


جالب است در این شرکت کننده ها یک راننده ترکیه ای که با خودرو E46 وارد مسابقه شده بود، شروع بسیار خوبی داشت اما در همان ابتدا خودرو دچار مشکل شد و از مسابقه خارج شد. از دیگر اتفاقات جالب این مسابقه این بود که یک راننده از ترکیه درست وسط مسابقه، سپر خودرو از بدنه جدا شد و زیر خودرو گیر کرد! اتفاق عجیبی که معمولاً در این مدل مسابقه ها دیده نمی شود و این سپر تا آخر مسابقه زیر خودرو گیر کرده بود. البته دیگر راننده هایی بودند که به محض ورود به مسابقه نیز خودروی آنها حتی قبل از رد شدن از اولین موانع به دلیل مشکلات فنی متوقف شد. حتی در یکی از موارد تایر به صورت کامل از رینگ خودرو خارج شد و در قسمت آخر و بعد از رد شدن از اکثر موانع به خوبی، باعث خروج این راننده از مسابقه شد.
در دور اول شهاب توانست مقام چهارم را کسب کند اما این پایان بازی نبود و هر راننده یک شانس دیگر برای حضور در این پیست را داشت. اما قبل از شروع دور دوم مجدداً نیسان 370Z اول مسابقه یک دور کامل مسابقه را طی کرد تا زنگ تفریحی برای بین دور اول و دوم باشد.

مسابقه دریفت لبنان - بیروت

مسابقه دریفت لبنان - بیروت

دور دوم 8 نفر برتر دور اول با یکدیگر به رقابت پرداختند. در دور دوم راننده ها آنچنان خوش اقبال نبودند و راننده ای از ترکیه مجدداً سپر خود را وسط مسابقه از دست داد! و یا راننده ای از سوریه در حین مسابقه
اما بالاخره نوبت شانس دوباره راننده ایران شد و در دور دوم مجدداً شهاب پیشانیدار بی ام و E36 زیبای خود را به پیست آورد و توانست به خوبی چند قسمت اول را پشت سر بگذارد اما در اواسط مسابقه متاسفانه شهاب پیشانیدار دچار نقص فنی شد و از دور رقابت خارج شد. اگر نقص فنی بوجود نمی‌آمد احتمال قرارگیری شهاب بین سه رتبه اول نیز وجود داشت.
باید گفت قرار گیری در 8 دریفتر برتر این دور از مسابقات ممکن است به اندازه سه نفر برتر خوب نباشد، اما صعود شهاب از مرحله اول به جمع 8 نفر برتر خود برای ایرانیان در این رشته سخت و گران قیمت باعث افتخار است، و با توجه به امکانات بسیار کم در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورهای شرکت کننده و همچنین هزینه های سرسام آور این نوع مسابقه در ایران، باید بگوییم که این جایگاه نیز برای ما جای بسیار افتخار است و امیدواریم با حمایت های فدراسیون اتومبیلرانی، شاهد حضور پررنگ تر راننده های دریفت ایران در مسابقات جهانی و کسب رتبه های بالاتر باشیم.

نتیجه نهایی

نتیجه نهایی

عکس های این مسابقه به زودی بروزرسانی خواهد شد...

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/1
دمش گرم
1397/7/1
دمش گرم حلالش باشه نامردی کردن در حقش
1397/7/2
خسته نباشی بش میگیم!😍
شکست مقدمه پیروزی است
1397/7/2
ماشینه شهابو دستکاری کردن
1397/7/2
وقتی نون شبشون رو ما میدیم همینه دیگه. میان دریفت میزارن...