موضوعات داغ

تست درایو تخصصی بورگوارد BX7 در آلمان توسط خودرونویسان حرفه ای

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در دنیای خودرو یکی از رویدادهایی که به معرفی بهتر محصولات کمک فراوانی می کند برگزاری تست درایو است. در همین راستا کمپانی آلمانی بورگوارد نیز تست درایو خودروی BX7 را طی چند رویداد مجزا، به صورت سلسله وار برگزار کرده است. بورگوارد این تست های درایو را به صورت رندوم در شهرهای مختلف آلمان با شرایط آب و هوایی متفاوت انجام داده تا کارایی و پرفورمنس بالای خودروی BX7 را به نمایش بگذارد. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر شرح مختصری از نتایج حاصله از این تست های درایو
مجله تست، اتومگز (مجله خودرو اروپا) و خبرگزاری اتوکار بریتانیا از جمله مجلات خودرویی بودند که این خودرو را در تست های درایو آن سنجیده و تلاش خود را به کار برده اند تا تمام جوانب خودروی تازه وارد BX7 بورگوارد را بررسی کنند. کارشناسان این مجلات به صورت حرفه ای این خودرو و تست های درایو آن را نقد و تحلیل کرده اند.
اولین نکته ای از این خودرو که نظر تمامی کارشناسان را به خود جلب کرده مربوط به موتور BX7 است. BX7 بورگوارد به عنوان یک شاسی بلند فول سایز، بدنه بزرگی داشته و تنها یک موتور قدرتمند می تواند شتابی فوق العاده در حد خودروهای اسپرت و سدان را برای آن محیا کند. این خودرو می تواند به کمک تکنولوژی GDI و موتور 4 سیلندر 2 لیتری خود که توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت را دارد در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. عموما یک شاسی بلند مدرن و لوکس هفت نفره با یک موتور 4 سیلندر از چنین شتابی برخوردار نبوده و همین موضوع سبب جلب نظر کارشناسان مجله خودرویی شده است.
نکته بعدی در مورد اتومبیل BX7 هندلینگ یا همان فرمانپذیری آن است. این مهم به کمک تکنولوژی منحصر به فرد i-AWD در سیستم انتقال قدرت این خودرو فراهم شده است. در واقع به کمک این سیستم اختصاصی بورگوارد، خودروی شاسی بلند مذکور می تواند به عنوان یک وسیله نقلیه آفرودی در مسیرهای ناهموار به ایفای نقش بپردازد. گواه این ادعا موفقیت BX7 در یکی از تست های درایویی است که به وسیله کارشناسان طراحی شده است. در این تست درایو BX7 توانست با موفقیت یک چرخش ناگهانی در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت را انجام دهد. در واقع انجام چنین فعلی عموما برای شاسی بلندهای بزرگ سایز با شکست همراه است اما سیستم هندلینگ این خودرو پایداری فوق العاده ای را برای آن فراهم می کند.
یکی دیگر از المان هایی که در تست درایو بورگوارد BX7 مورد بررسی قرار گرفت فضای داخلی خودرو است. از نظر کارشناسان مجلات خودرویی ذکر شده، این خودرو در حوزه فضای داخلی نیز نمره ای بیش از نمره قبولی دریافت می کند. گزارش های منتشر شده نشان می دهد که کارشناسان معتقد اند که شاسی بلند جدید بورگوارد تمام اصول ارگونومیک را که مربوط به حوزه چیدمان و طراحی صندلی‌هاست رعایت کرده به نحوی که اروپایی های قد بلند نیز می توانند به راحتی از این خودرو استفاده کرده و در بلندمدت نیز از آن راضی باشند. البته قطعا کیفیت بالای چرم ضد حساسیت و قوام روکش صندلی‌ها نیز در رضایت نسبی خریداران این خودرو بی تاثیر نخواهد بود.
در انتهای دو سیستم تشخیص نقطه کور و هشدار خستگی راننده نیز از جمله فناوری های ایمنی در این شاسی بلند بودند که توانست نظر کارشناسان را به خود جلب کنند.
به طور کلی این خودرو با توجه به تست های درایوی که بورگوارد برای آن فراهم دیده توانست از نظر کارشناسان یک اتومبیلی مدرن، لوکس و در عین حال قوی تلقی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد