موضوعات داغ

معرفی هیوندای i30 فست بک N؛ اولین کوپه اسپرت 5 در هیوندای + فیلم

عکس مطلب اول
بعد از i30 N و ولاستر N نوبت به معرفی سومین مدل N برند هیوندای رسیده است که i30 Fastback N نام دارد و یک خودروی کاملا جدید است. این خودروی اسپرت بدون اینکه افت عملکرد داشته باشد فضای حمل بار بیشتری را ارائه می دهد. این عضو جدید خانواده N هیوندای در تبلیغات به عنوان اولین کوپه اسپرت 5 در، در سگمنت C معرفی می شود و از همان نشانه های طراحی تهاجمی دو مدل دیگر سری N برخوردار می شود اما این نشانه ها با سبک طراحی متفاوت بدنه آن که برای رانندگی روزمره راحت تر است سازگار شده اند.
قلب تپنده این خودرو همان موتور آشنای 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ است که با دو نوع قدرت مختلف ارائه می شود. مدل های معمولی 246 اسب بخار و مدل های مجهز به پکیج سفارشی عملکرد 271 اسب بخار قدرت دارند. حداکثر گشتاور هر دو مدل 353 نیوتن متر است که با فعال کردن حالت اوربوست توربو، گشتاور آنها به صورت لحظه ای تا 378 نیوتن متر افزایش می یابد. قدرت این موتور فقط از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.
در حالی که شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل پایه فست بک سریع هیوندای 6.4 ثانیه است، شتاب مدل مجهز به پکیج عملکرد 0.3 ثانیه سریعتر است و در مدت زمان 6.1 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت هر دو مدل 250 کیلومتر در ساعت است.
می توان با انتخاب یکی از 5 حالت مختلف رانندگی، ماهیت این خودرو را تغییر داد. این حالت ها عبارتند از حالت اقتصادی Eco، حالت عادی، حالت اسپرت، حالت N و حالت N با تنظیمات شخصی. راننده می تواند با استفاده از دکمه های روی غربیلک فرمان تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کند و منوی نمایشگر حالت های N در صفحه پشت آمپر، تنوع تنظیمات قابل تغییر را گسترش می دهد زیرا این امکان را برای راننده فراهم می کند تا تنظیمات مربوط به عملکرد موتور، هماهنگی دور موتور با نسبت دنده و صدای اگزوز را تغییر دهد. امکانات مخصوص پکیج عملکرد نیز از طریق منوی صفحه نمایش حالت های N قابل دسترسی هستند.
با اینکه هیوندای i30 فست بک N در 26 سپتامبر رونمایی شد ولی هم اکنون به لطف رقابت میان رانندگان مسابقه ای حرفه ای هیوندای Thierry Neuville و Gabriele Tarquini یک رکورد جدید ثبت کرده است. این دو راننده در یک مسابقه بین روم تا پاریس با یکدیگر رقابت کردند. البته منظور از این دو اسم، پایتخت ایتالیا و فرانسه نیست بلکه روستاهایی در غرب دانمارک است که با این نام های مشهور شناخته می شوند. در پایان این رقابت Tarquini پیروز شد و در مدت زمان 8 دقیقه و 18.49 ثانیه از خط پایان عبور کرد. ظاهرا این یک رکورد جدید است.
هیوندای در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 این خودرو را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

هیوندای i30 فست بک N

هیوندای i30 فست بک N


هیوندای i30 فست بک N

هیوندای i30 فست بک N


هیوندای i30 فست بک N

هیوندای i30 فست بک N


کابین هیوندای i30 فست بک N

کابین هیوندای i30 فست بک N



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/8
کره ای ها واقعا دارن عالی پیشرفت میکنن ولی عوضش ما...
1397/7/8
فوق العادست