موضوعات داغ

مقایسه هوندا NSX و نیسان GT-R؛ سوپر اسپرت های برتر ژاپنی - بخش دوم

عکس مطلب اول
وقتی نسل قدیم به سوپر اسپرت ها فکر می کنند، خودروهای زیبای ایتالیایی مانند فراری F430 و لامبورگینی گالاردو، خودروهای سریع انگلیسی مانند مک لارن P1 و آستون مارتین DBS یا خودروهای امریکایی مانند شورولت کوروت و داج وایپر به ذهن آنها خطور می کند. ولی اگر از نسل جوان بپرسید که سوپر اسپرت مورد علاقه آنها چیست ممکن است جواب آنها متفاوت باشد و به خودروهای ژاپنی مانند آکورا NSX و نیسان GT-R اشاره کنند.
با توجه به اینکه جوانان علاقه مند به خودرو با بازی های کامپیوتری بزرگ شده اند با سوپر اسپرت های انحصاری خاور دور آشنا هستند و اشتیاق زیادی به آخرین نسخه های این خودروها دارند زیرا در دنیای مجازی پیش نمایشی از آنها را در بازی هایی مانند فورزا موتور اسپرت، نید فور اسپید، گرن توریسمو و بازی های دیگر دیده اند. در سال 2017 مدل های جدید هوندا NSX و نیسان GT-R معرفی شدند و تولید آنها همچنان در سال 2018 ادامه دارد.
نیسان GT-R نسل R35 از سال 2007 تاکنون تولید شده است. این خودرو در سال 2016 به روز رسانی شد و طراحی داخلی و خارجی آن تغییر کرد. علاوه بر این قدرت موتور آن نیز افزایش یافت. نیسان GT-R یک سوپر اسپرت بنزینی پرقدرت است که از سیستم 4 چرخ محرک پیشرفته ATTESA بهره می برد.
هوندا (آکورا) NSX یکی از خودروهای اسپرت ژاپنی مطرح دهه 90 بود که از سال 1990 تا 2005 تولید شد ولی نسل جدید آن پس از یک وقفه طولانی 11 ساله معرفی شد. نسل جدید NSX یک خودروی کاملا متفاوت با پیشرانه هایبرید و سیستم 4 چرخ محرک است که رقیب اصلی و هم وطن نیسان GT-R محسوب می شود. هوندا NSX و GT-R هر دو قدرت و وزن نسبتا یکسان و سیستم های انتقال قدرت 4 چرخ محرک پیشرفته دارند ولی از نظر نوع پیشرانه کاملا متفاوت هستند. در این مقاله یک مقایسه کامل بین این دو خودرو انجام می شود تا برنده نهایی مشخص شود. در بخش قبلی این مقاله این دو خودرو از جنبه هایی مانند پیشرانه، عملکرد و ساختار بدنه و شاسی با یکدیگر مقایسه شدند. در این بخش مقایسه به اتمام می رسد و برنده نهایی اعلام می شود.

6 – ترمز، سیستم تعلیق و هندلینگ
هوندا NSX

هوندا NSX

یک خودروی سریع بدون هندلینگ و ترمز قوی کاربردی ندارد. ضربه گیرهای قابل تنظیم DampTronic Bilstein، دیسک ترمزهای برمبو با قطر 15.35 اینچ در جلو و 15.0 اینچ در عقب همراه با کالیپرهای 6 پیستونی در جلو و 4 پیستونی در عقب مکمل سیستم تعلیق مستقل GT-R در هر 4 چرخ هستند که در جلو از نوع بازوی جناغی دوبل و در عقب از نوع مالتی لینک (اتصالات چند عضوی) است. تایرهای ران فلت دانلوپ اسپرت Maxx GT که با نیتروژن پر شده اند، رینگ های آلیاژی فورج آلومینیومی 20 اینچی نیسان را احاطه کرده اند.
هوندا NSX نیز مانند GT-R از سیستم تعلیق مستقل در هر 4 چرخ برخوردار است که در جلو از نوع بازوی جناغی دوبل و در عقب از نوع مالتی لینک (اتصالات چند عضوی) است و مجهز به ضربه گیرهای مغناطیسی قابل تنظیم است. داخل این ضربه گیرها از سیالی آغشته به ذرات ریز مغناطیسی پر شده است که در واکنش به تغییرات ناگهانی ولتاژ گرانروی سیال را تغییر می دهند. متوقف کردن این خودرو به عهده دیسک ترمزهای 14.5 اینچی برمبو در جلو با کالیپرهای 6 پیستونی و دیسک ترمزهای 14.2 اینچی برمبو در عقب با کالیپرهای 4 پیستونی است. NSX رینگ های شگفت انگیزی دارد که قطر آنها در جلو 19 اینچ و در عقب 20 اینچ است. در این قسمت هر دو خودرو امتیاز یکسانی دریافت می کنند.

7 – مدل های مخصوص مسابقه و پیست
هوندا NSX

هوندا NSX

نیسان GT-R و هوندا NSX هر دو در دنیای واقعی سابقه شرکت در مسابقات را دارند که فقط مربوط به دنیای مجازی بازی های کامپیوتری نیست. هر دو خودرو در انواع کلاس های GT رقابت می کنند و صاحب گنجینه ای مملو از پیروزی هستند. هوندا و نیسان هر دو نسخه های مخصوص پیست از سوپر اسپرت های خود ارائه می دهند. این مدل ها نسخه های آماده مسابقه هستند که برای کاهش وزن و پیچیدگی و بهبود عملکرد، لوازم و تزئینات غیر ضروری آنها حذف شده است.
نیسان GT-R مدل 2018 نسخه ترک ادیشن 128.490 دلار قیمت دارد در حالی که قیمت هوندا NSX GT3 از 546.000 دلار شروع می شود. رانندگی با GT-R ترک ادیشن در خیابان های امریکا مجاز است ولی NSX GT3 فقط مخصوص مسابقه است که برای سرویس ویژه طراحی شده است. برنده این بخش هوندا NSX است.

8 – ارزش کلکسیونی
هوندا NSX

هوندا NSX

هر چقدر یک خودروی محبوب کمیاب تر باشد، بیشتر استعداد تبدیل شدن به یک خودروی کلکسیونی را دارد. بر همین اساس ثابت شده است که NSX یک سرمایه گذاری بسیار خوب برای خریداران خوش شانس آن است. نسل اول هوندا NSX از سال 1990 تا 2005 به تعداد بسیار محدودی تولید شد و به فروش رسید و این نمونه های اولیه اگر سالم و تمیز باشند قیمت 6 رقمی دارند. معرفی دوباره NSX به عنوان مدل سال 2017 بعد از یک دهه وقفه، محبوبیت نسل اول آن را افزایش داده است.
نیسان GT-R با اینکه در مقیاس خیلی بالا تولید نمی شود ولی بیشتر از NSX تولید شده است و این خودروها معمولا رانندگی تهاجمی را تجربه کرده اند بنابراین قیمت آنها اندکی کمتر از NSX است. GT-R هایی که مالک آنها افراد بالغ باشند و با ملایمت با آنها رانندگی کرده باشند مانند یک پرنده کمیاب هستند و ممکن است خرید آنها سرمایه گذاری خوبی باشد. با گذشت زمان مشخص می شود که آیا NSX جدید در بازار خودروهای کلکسیونی موفق تر از GT-R عمل می کند یا نه اما قطعا این روند ادامه دارد. خودروی برتر این بخش هوندا NSX است.

9 – قیمت
نیسان GT-R

نیسان GT-R

نیسان GT-R مدل 2018 در 4 مدل ارائه می شود که عبارتند از مدل Pure (با قیمت پایه 99.990 دلار)، مدل Premium (با قیمت پایه 110.490 دلار)، مدل Track Edition (با قیمت پایه 128.490 دلار) و مدل نیسمو با قیمت پایه 175.490 دلار. سفارش رنگ مخصوص 3 هزار دلار به قیمت خودرو اضافه می کند و سه پکیج لوکس با قیمت 4280 دلار برای تریم داخل کابین وجود دارد که امکانات کابین و کیفیت مواد به کار رفته در آن را ارتقا می دهند.
هوندا NSX فقط یک مدل خیابانی دارد که قیمت آن از 157.800 دلار شروع می شود. پکیج های تزئینات فیبرکربن برای داخل و خارج خودرو به ترتیب 2900 و 9000 دلار قیمت دارند و همراه با کاور موتور از جنس فیبرکربن (3600 دلار)، سقف فیبرکربنی (6000 دلار) و اسپویلر عقب از جنس فیبرکربن (3000 دلار) ارائه می شوند. دیسک ترمزهای کربن سرامیکی بسته به رنگ و جلای کالیپرها از 9900 تا 10.600 دلار قیمت دارند. می توان با پرداخت 2800 تا 3300 دلار پکیج فناوری را برای NSX انتخاب کرد و سفارش رنگ هایی با کیفیت برتر برای بدنه از 700 تا 6000 دلار هزینه دارد. نیسان GT-R به دلیل قیمت ارزان تر برنده این بخش است.

10 – رای نهایی
هوندا NSX

هوندا NSX

برای انتخاب خودروی برتر باید نگاهی فراتر از NSX و GT-R داشته باشیم و رقبای آنها را از میان سوپر اسپرت هایی با قیمت کمتر از 200 هزار دلار بررسی کنیم. لکسوس LC جدید جلب توجه می کند و هر نوع بحثی درباره سوپر اسپرت های ارزان قیمت باید خودروهایی مانند پورشه 911، آئودی R8، مرسدس بنز AMG GT، مازراتی گرن توریسمو اسپرت و جگوار اف تایپ را نیز در بر گیرد.
با این حال محدود کردن بحث به GT-R و NSX تقریبا شبیه مقایسه اره چرخی با اره حرکت متناوب است. با اینکه این دو نوع اره ممکن است قدرت یکسانی داشته باشند و هر دو قابلیت بریدن چوب را دارند ولی هر یک از آنها با روش کاملا متفاوتی کار خود را انجام می دهند و به همین دلیل مقایسه آنها دشوار است. نیسان GT-R یک تعبیر بسیار شگفت انگیز و پرقدرت از خودروهای عضلانی امریکایی است در حالی که هوندا NSX یک نسخه ژاپنی بسیار ظریف و دقیق از یک خودروی سوپر اسپرت است. در نهایت، فناوری برتر، کیفیت و ظرافت و ارزش کلکسیونی بیشتر عواملی هستند که باعث می شوند NSX به قدرت وحشیانه GT-R غلبه کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/17
نیسان پدر خودرو سازی ژاپنه دومین خودرساز قدیمی ژاپن و اولین تولید کننده انبوه ماشین در ژاپن قدیمی ترین پیکاپ ژاپنی در سال 1933 و اولین خودرو اسپورت در ژاپن و بزرگ ترین صادر کننده خودرو به آمریکا در دهه هفتاد همین gtr هم امسال جشن 50 .سالگیش رو جشن گرفت فراموش شدنی نیست رکورد های اسکای لاین gtr و gtr در نوریرگ رینگ و مسابقات مختلف هوندا در مقابل نیسان یه بچه ای نو پاست