موضوعات داغ

وقتی چینی ها به رنجروور هم رحم نمی کنند؛ اولین تصاویر از زوتی T900

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودرویی که می بینید در نگاه اول یک رنجروور اسپرت جدید به نظر می رسد اما اینطور نیست. این خودرو زوتی T900 نام دارد و یک خودروی چینی است. زوتی را باید یکی از برندهای چینی دانست که بسیار علاقه به کپی کاری دارد و محصولات شرکت های مختلف از مزدا و فورد گرفته تا مکلارن را کپی کرده است و حالا در جدیدترین محصول خود به سراغ رنجروور رفته اند و طرح آن را کپی کرده اند.
از نظر سایز، T900 بسیار شبیه به رنجروور است و با وجود اینکه زوتی مشخصات دقیق این خودرو را هنوز اعلام نکرده است اما گفته شده که سازنده سعی کرده تا از تمامی جهات خودرویی همانند رنجروور بسازد.

زوتی T900

زوتی T900

زوتی T900 در بین محصولات این شرکت با کد L10 شناخته می شود و از یک موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر با قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر بهره مند است. گیربکس T900 نیز از نوع اتوماتیک 8 دنده است.
در داخل کابین اما اوضاع فرق دارد و کمتر شباهتی را می توان بین رنجروور و T900 مشاهده کرد و کابین را باید ترکیبی از کابین مرسدس بنز، پورشه و رنجروور دانست. پشت امپرها تماما دیجیتالی هستند و در کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر بزرگ لمسی به سیاق محصولات مرسدس بنز قرار داده شده است.

زوتی T900

زوتی T900

زوتی در سال های اخر به طور جدی به طراحی کابین محصولات خود پرداخته است و به همین دلیل پیشرفت قابل ملاحظه ای در این بخش مشاهده می شود‍. در T900 نیز کیفیت و طراحی کلی کابین در سطح خوبی قرار دارد و استفاده از چرم و چوب نیز به چشم می خورد.

زوتی T900

زوتی T900

زوتی T900در بخش های جلویی و عقبی نیز کمی متفاوت با رنجروور است بیشتری شباهت با رنجروور را در نمای جانبی این اتومبیل می توان مشاهده کرد. اما طراحی کلی بسیار شبیه است.
زوتی T900 از اوایل سال 2019 وارد بازار چین خواهد شد و قیمت آن 23 هزار و 400 دلار خواهد بود بود این در حالی است که اگر یک رنجروور اسپرت را در چین بخواهید خریداری کنید باید مبلغ 149 هزار دلار را بپردازید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/12
الان یه سری ها میان کامنت میزارن که باز چین کپی کاری کرد و باز آشغال تولید کردند و فلان و بهمان !
همین زوتی که الان داره کپی کاری می کنه 100 قدم از کل خودروسازی ما جلوتره ! همین خودرو زوتی s300 یا آریو که الان سایپا مونتاژ می کنه کیفیتش از خودروهای داخلی به مراتب بیشتره ! تازه مدل های وارداتی همین s300 از کپی کاری سایپا کیفیت بهتری داره که خود زوتی هم از روی تویوتا آریون کپی کاری کرده ! شرکت های خودروسازی چینی اول کپی کاری می کنند و کپی کردن رو یاد می گیرند، بعد کیفیت محصول کپی شده رو بالا می برند و با قیمت پایین تر میفروشند و سرمایه جمع شده رو صرف بهبود کیفیت می کنند و چند سال بعد صاحب پلتفرم اختصاصی میشن و احتمالا بعد از اینکه ماشینشون کاملا فروش رفت پلتفرم رو با خفت به خودروساز ما می فروشند !!! واقعا رقت انگیزه که بعد از 55 سال فعالیت در صنعت خودروسازی هنوز کیلومتر ها از همه دنیا عقب هستیم !!! تمام شرکت های خودروسازی چینی کمتر از 20 سال قدمت دارند !!! به گاو این حرف ها رو زده بودن از شرم شیرش خشک شده بود !!!!!!!!!!
همین ماشین چند وقت دیگه میاد ایران و به خاطر اینکه چهار نفر میلیاردها تومن توی حساب های بانکیشون جابجا بشه قیمت این ماشینو به 400 میلیون میرسونند !!! قیمتی که همین چند وقت پیش یک لندکروزر 2012 داشت !!!
1397/7/12
ما زوتی T900 هم برامون آرزوِ چه برسه به رنج روور اسپرت...
1397/7/12
😔 ای خدا چینیها به کجا رسیدن و ما هنوز در حال دست و پا زدن هستیم زندگیمون و پیشترفتمون تو دلار و گوجه و گرونی تباه شده
1397/7/13
اين رنجروور نيست بلكه رنج _ رو قرقره كردنه . همچنين بايد گفت تقليد كار ميمونه ، ميمون بازي هم جزي از كارهاي چيني هاست .
1397/7/13
واقعا متاسفم برای تو که هیچی از تکنولوژی سرت نمیشه همین تو و امثال تو هستن که مملکت هیچ پیشترفتی نداره برو دنبال گوجه خریدن باش شما