موضوعات داغ

نکاتی در مورد خرید جک J5 دست دوم در بازار آزاد

عکس مطلب اول
جک j5 را می‌توان اولین سدان چینی پرفروش در ایران دانست. مدل دستی از سال 1392 به بازار ایران عرضه شد و تا سال گذشته تولید آن کم و بیش ادامه داشت. مدل اتوماتیک نیز با تغییراتی از سال 1393 به بازار ایران عرضه گردید و چندی است که از خط تولید خارج شده است. با این حال خرید و فروش این خودروی محبوب کمپانی جک هم‌چنان در بازار خودروهای کارکرده به پا است.
کافی است به بخش وسائل نقلیه در سایت دیوار مراجعه و نام این خودرو را جست‌وجو کنید. برای خرید جک j5 دست دوم باید تعداد زیادی از آگهی‌های نمایش داده شده را مورد بررسی قرار دهید. بیشتر آگهی‌های موجود مربوط به جی 5 اتومات است. از آنجا که کرمان موتور مونتاژ نسخه دنده دستی جی 5 را پیش‌تر از مدل اتومات متوقف کرد، تعداد این مدل در بازار به مراتب کمتر است. با این حال هم‌چنان نمی‌توان گفت کدام مدل بر دیگری ارجحیت دارد. برخی گزارش‌ها می‌گویند مدل اتومات فروش بالاتری تجربه کرده و برخی دیگر اعا کرده‌اند جی5 دستی در بازار با استقبال بیشتری مواجه بوده است.
قیمت خرید جک جی 5 دست دوم اتومات در سایت دیوار از 80 میلیون تومان برای مدل سال 93 شروع می‌شود و به 115 میلیون تومان برای مدل‌های سال 96 می‌رسد. البته قطعا میزان کارکرد هم در بالا و پایین شدن این قیمت‌ها موثر است. مثلا j5 اتومات 93 مشکی، بدون رنگ و خط و خش، به همراه دزدگیر تصویری و با ۹۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد، 85 میلیون تومان آگهی شده است. در صورتی که جی 5 سفید مدل 93 با شرایط فنی و ظاهری مشابه و 25 هزار کیلومتر کارکرد کمتر، 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. با توجه به شرایط بازار رنگ سفید این خودرو تقاضای بیشتری دارد و بخشی از تفاوت قیمت هم احتمالا به این دلیل است. جی 5 در رنگ‌های متنوعی تولید شده اما بیشترین تعداد آگهی‌های فروش مربوط به رنگ سفید و بعد از آن رنگ مشکی است.
بر طبق گزارش‌های کارشناسی منتشرشده، اولین نمونه‌های جی 5 اتومات دارای ایراداتی جزئی بودند که کرمان‌موتور با آپدیت موتور و گیربکس در نسخه‌های جدیدتر این ضعف‌ها را جبران کرد. بنابراین توصیه می‌شود برای خرید جک جی 5 دست دوم به سراغ مدل‌های بالاتری بروید که به‌روزرسانی شده‌اند مدل 95، بسته به کارکرد خودرو، حدود 90 تا 100 میلیون قیمت دارد. جی 5 سفید، بدون رنگ‌شدگی و خط و خش، با 51 هزار کیلومتر کارکرد و یک سال بیمه کامل، 91 میلیون تومان آگهی شده است. مورد دیگری که 26 هزار کیلومتر کارکرده و به لحاظ فنی و بدنه کاملا سالم است، به قیمت 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته روکش‌های این خودرو تعویض شده و تجهیزات و آپشن‌های اضافی هم بر روی آن نصب شده است. بهتر است چنین گزینه‌هایی که مالک به اصطلاح خرجشان کرده را انتخاب کنید. بویژه در مورد جی 5 که افزودن تجهیزات بلافاصله پس از تحویل خودرو، بسیار رایج است.
کمبود قطعات جی 5 و خدمات پس از فروش نه چندان حرفه‌ای از مشکلاتی است که کاربران در سایت‌های تخصصی خودرو به آن اشاره کرده‌اند. با این حال خرید مدل‌های اتوماتیک به دلیل تولید حداقل در کوتاه‌مدت مشکل‌زا نخواهد بود. نه از لحاظ قطعات و نه از لحاظ خدمات. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
با سلام. هیچکدوم از سایتهای خودرو داخلی از جی۵ دنده ای بررسی نکردند و هیچ اطلاعات درستی از آن ندارید.لطفا ابتدا بررسی کنید بعد مقایسه انجام بدید. اصل این خودرو در چین مدل دنده ای تولید میشده است. ممنون.
1397/7/13
یه زمانی که خیلی دور نیست 40 تومن بود. چقدر زود فراموش می کنیم !!!