موضوعات داغ

کاهش قیمت خودرو همزمان با کاهش نرخ ارز

عکس مطلب اول
کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت خودروها به ویژه خودروهای وارداتی که نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر روی آن ها داشته شده است. پس از ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی، قیمت این خودروها روند صعودی یافت و بعداز مدتی قیمت خودروها ثابت ماند که علت آن را فعالان بازار رسیدن به سقف قیمتی می‌دانند. افزایش نرخ ارز بر روی خودروهای داخلی نیز تاثیرگذار بود و باعث افزیش قیمت خودروهای تولید داخل شد.
از ابتدای هفته نرخ ارز نوسانات معمول را در نرخ های جدید تجربه می‌کرد و به ناگاه در روز دوشنبه روند کاهشی نرخ ارز شروع شد و در روزهای بعد نیز این روند ادامه داشت و به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در روز گذشته خودروهای وارداتی بین 50 تا 100 میلیون کاهش قیمت داشته اند. البته باید تاکید کرد که نوسانات بازار ارز چه کاهشی باشد چه افزایشی، باعث رکود در بازار می‌شود. هر چه بازار دیرتر به ثبات برسد رکود نیز ماندگارتر می‌شود و فعالان این حوزه از کسادی و بلاتکلیفی بازار ابراز نارضایتی می‌کنند.
یکی از فعالان بازار می‌گوید: فروشندگان و نمایشگاه داران از ثبات در بازار استقبال می‌کنند تا از افزایش قیمت ها و از مسئولان اقتصادی درخواست ثبات در بازار جهت رونق کسب و کار را دارند. در شرایط افزایش قیمت فروشندگان اقدام به فروش خودرو نمی‌کنند علت این است که آیا می‌توانند خودروی جدید خریداری کنند یا نه؟ حال نقطه مقابل هنگام کاهش قیمت ها عرضه خودرو توسط فروشندگان است اما خریداران امیدوارند قیمت ها ریزش بیشتری داشته باشد و اقدام به خرید نمی‌کنند. فقط در صورت ثبات در بازار، فروشندگان و خریداران در بازار حضور پیدا کرده و اقدام به خرید و فروش خواهند کرد.
کاهش نرخ ارز و تاثیر بر بازار خودرو
به بازار خودرو نگاهی می‌کنیم تا ببینیم قیمت ها چه تغییراتی داشته است. قیمت خودروی پراید 111 با قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان و پراید 131 به 33 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. خودروی تیبا معمولی 41 میلیون و تیبا 2 با قیمت 45 میلیون تومان در بازر خرید و فروش می‌شود. همچنین ساینا به قیمت 47 میلیون تومان به بازار عرضه شده است. پژو 207 اتوماتیک 105 میلیون تومان و 207 معمولی 88 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 59 میلیون تومان و 206 تیپ 5 به قیمت 69 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو: به سراغ محصولات رنو می‌رویم. جایی که ساندرو استپ وی اتومات با 129 میلیون گران ترین محصول شرکت رنو محسوب می‌شود و ساندرو اتومات به قیمت 118 میلیون در بازار خرید و فرش می‌شود. تندر اتومات 105 میلیون و تندر E2 پارس خودرو 85 و تندر E2 پارس تندر با قیمت 86 میلیون تومان در بازار قیمت دارند. دنا پلاس با قیمت 97 میلیون تومان، رانا به قیمت 47 میلیون تومان و سمند EF7 هم با قیمت 54 میلیون 500 هزار تومان خرید و فروش می‌‌شود. قیمت محصولات مونتاژی خودروسازان بزرگ کشور همچون کیاسراتو و پژو 2008 قیمتی بالای 200 میلیون دارند و قیمت کیاسراتو 204 میلیون و برای خرید پژو 2008 نزدیک 228 میلیون تومان باید هزینه کرد.
کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت خودروهای وارداتی
بازار خودروهای وارداتی به علت نوسانات ارزی، ممنوعیت واردات و عدم ثبت سفارش همچنان دارای رکود است و خریداران تمایل چندانی برای خرید ندارند. با شروع روند کاهش نرخ ارز فروشندگان برای جلوگیری از ضرر محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند اما خریداران همچنان نسبت به خرید خودروهای وارداتی مردد هستند.
در بررسی قیمت خودروهای خارجی می‌بینیم که سانتافه با قیمت 530 میلیون تومان و توسان با قیمت 460 میلیون تومان در بازر عرضه می‌شوند. سوناتای هیبرید 510 میلیون تومان و النترا با قیمت 340 میلیون در بازار مورد معامله قرار می‌گیرند. قیمت خودروی سورنتو 560 میلیون تومان و اسپورتیچ 480 میلیون تومان قیمت دارند. سراتو با قیمت 350 میلیون تومان و اپتیما 520 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محصولات تویوتا خودروی RAV4 و کمری هیبرید به ترتیب 650 و 530 میلیون تومان قیمت دارند. لکسوس NX با 20 میلیون تومان کاهش به قیمت یک میلیارد و 30 میلیون تومان و میتسوبیشی ASX نیز 415 میلیون تومان قیمت خورده اند. برای خرید رنو تالیسمان هم باید 615 میلیون تومان هزینه کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
تو این بازار همه فروشندن...خریدار خیلی کمه...همه منتظرن قیمت ها بیاد پایین ...تو اخبار هم گفت که کلا میخوان دلار رو دیگه جمع کنن...بای بای دلال کثیف
1397/7/13
قیمتا پایین نیومده هیچ گرون تر هم شده مزدا 3 از 280 تومن 290 قیمت رسیده یا همین سونوتا که زدین 480 بود الان 500 زدین پس مشخصه گرون شده دیگه تو لکسوس یک میلیارد تومنی ده تومن ارزونی چیزی نیس که شیرینی و انعام بچه هاس
1397/7/13
واژه ارزونی یک واژه بیگانه است برای اقتصاد ما !
زمانی میتونیم از ارزونی حرف بزنیم که پراید و امثالشو زیر ۱۰ میلیون بخریم، اونوقت میتونیم از ارزونی حرف بزنیم
1397/7/13
قیمتهایی که زدیدظاهرا بعدازنزول قیمت دلاره،حالا بفرماییدزمان صعودچندبوده،حداقل برای یکبارهم که شده به یه نمایشگاه سربزن قیمت بگیر،پس مزخرف نگید قیمت ماشین جزچندملیون تغییری نکرده ،سایت هم مراجعه کنی مبینی فروشنده کم شده،ما که ازاول انتظارنداشتیم پایین بیاد،صعوددلارحسنش این بودنقدینگی دولت کامل بشه،خسته شدیم ازبس منتظرکاهش قیمت شدیم