موضوعات داغ

صنعت قطعه سازی در آستانه تعطیلی؛ احتمال بیکاری 250 هزار نفر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان خودرو اظهار داشت: شرایط قطعه سازان در کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و علی رغم پتانسیل بالای تولیدکنندگان قطعه در کشور اما دست آن ها با وضع قوانین تازه بسته شده و در شرایط مبهمی به سر می‌برند. وی ادامه داد: دولت با مصوبه ای با پرداخت مابه التفاوت ارز برای ترخیص برخی قطعات و مواد اولیه که مشابه داخل ندارند موافقت کرده، اما قوانین تازه باعث بروز مشکلاتی برای قطعه سازان شده که موجب از بین رفتن اعتماد بخش خصوصی خواهد شد. تعداد زیادی از قطعه سازان به دلیل کمبود نقدینگی قادر به پرداخت مابه التفاوت ارز نیستند و این مورد باعث حضور دلالان و افزایش قیمت ها شده است.

اثرات منفی حضور شورای رقابت در قیمت گذاری
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، نجفی منش درباره قیمت گذاری از سوی شورای رقابت بیان داشت: حضور شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو اثرات منفی داشته و باعث وارد شدن خسارت 20 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان شده است و در سال گذشته شرکت خودروسازی سایپا 2 هزار میلیارد تومان خسارت دید. وی با اشاره به تجربه موفق تنظیم بازار خودرو در سال های 76 تا 86 تصریح کرد: قیمت گذاری در این سال ها توسط سازمان حمایت تجربه موفقی بود که نوسانات بازار را در آن سال ها به خوبی مدیریت کرد و باعث تنظیم بازار خودرو شد.
وی در پایان گفت: قطعه سازان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند و که باعث کاهش 50 درصدی تولید خودرو شده و این کمبود موجب افزایش قیمت ها شده است. همچنین تولید قطعه سازان نیز 50 درصد کاهش داشته است و اگر مشکلات صنعت قطعه سازی برطرف نشود و وضع با این صورت باقی بماند صنعت قطعه سازی در آینده نه چندان دور تعطیل خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/19
قطعه سازی که تو دبیر انجمنش باشی همون بهتر که تعطیل باشه...
قبلا هم گفتم ملت...
خودم اینکاره هستم. چند ساله که قطعه از چین وارد میکنید و مارک ساخت ایران میزنید و...
همه بدونند این یارو و امثالش چقدر...
1397/7/19
چقدر هم شما دلسوز بیکار شدن کارگرها هستید. کل کارگرها یکی پس از دیگری شغلشون رو از دست میدن و رگ گردن هیچکس هم باد نمیکنه. تا به خودرو سازی و قطعه سازی میرسه همه هوارشون میره آسمون. آخه پول خیلی خوبی توشه. اگه بسته بشن دیگه از کجا پول مفت بخورن؟!!!
1397/7/19
این یارو چقد حرف میزنه باووووو
بجز حرف زدن کار دیگه ای نداره؟؟؟؟

انگار چن سال منتظر همین روزا بوده تا هرچی داره بریزه بیرون

این بابا نبوغههههههه
همه چیزای خوبو واسه خودش میخواد که...

جامعه ای که رییس یکی از صنایع مهمش آدم اینشکلی باشه باید فاتحشو خوند...

این شخض آنرمال نیس .از ما گفتن