موضوعات داغ

احتمال بازگشت کارت سوخت با ضوابطی جدید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره استفاده از کارت سوخت بیان داشت: استفاده از کارت سوخت به دستورمجلس بوده است. با توجه به اینکه زیر ساخت های کارت سوخت در کشور فراهم است استفاده مجدد از کارت سوخت در دستور کار است. وی ادامه داد: سرانه مصرف انرژی مانند بنزین، برق و گاز در کشور بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است و در شرایط فعلی اقتصاد که درآمد ارزی برای تامین نیازهای داخلی ضروری است و این سرانه در کشور به هیچ وجه مناسب نیست.
قاچاق سوخت با کارت های سوخت
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در دوره ای که از کارت سوخت استفاد می‌شد کار به جایی رسید که این کارت ها خرید و فروش و یا در جایگاه های مرزی پیدا می‌شدند و این بدان معنا بود که بخشی از قاچاق سوخت از طریق کارت های سوخت صورت می‌گرفته است. حال دولت پس از مصوبه مجلس در حال طراحی کارت هوشمند تر سوخت در وزارت نفت است تا از قاچاق جلوگیری و مصرف سوخت نیز کاهش و نزدیک به سرانه جهانی برسد و نیازهای داخلی را تامین و درآمد ارزی کشور را نیز افزایش بدهد.
قاچاق سوخت به کشورهای همسایه
حسین امیری خامکانی با اشاره به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه تصریح کرد: به علت اختلاف قیمت زیاد سوخت ایران با کشورهای همسایه قاچاق سوخت به این کشورها افزایش داشته است ویکی از راه های جلوگیری از این قاچاق و مدیریت مصرف آن، استفاده از کارت سوخت است که دولت نیز با طراحی کارت های هوشمند سوخت که در دستور کاردارد می‌تواند هر چه سریعتر موضوع قاچاق سخت را حل کند.
مشکلی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: مردم می‌توانند از کارت های سوخت خود استفاده کنند، اما در دولت طرحی در حال بررسی است که این کارت ها به چه خودروهایی و به چه طریقی اختصاص یابد که این موضوع درحال بررسی و تدوین است. این احتمال مطرح شده است که همه افراد فارغ از دارا بودن یا نبودن سوخت، از سهمیه بنزین بهره مند شوند و نرخ بنزین غیر سهمیه ای نیز به شکل محسوسی افزایش یابد تا انگیزه قاچاق سوخت کاهش یابد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/16
*حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره استفاده از کارت سوخت بیان داشت: استفاده از کارت سوخت به دستورمجلس بوده است. *
خوشحالم که توی دوره قبلی انتخابات مجلس و نمایندگان به هیچ احد الناسی رای ندادم. هر کی رای داده با وجدانش زندگی کنه !
*در شرایط فعلی اقتصاد که درآمد ارزی برای تامین نیازهای داخلی ضروری است و این سرانه در کشور به هیچ وجه مناسب نیست.*
*حال دولت پس از مصوبه مجلس در حال طراحی کارت هوشمند تر سوخت در وزارت نفت است تا از قاچاق جلوگیری و مصرف سوخت نیز کاهش و نزدیک به سرانه جهانی برسد و نیازهای داخلی را تامین و درآمد ارزی کشور را نیز افزایش بدهد*
لب کلام اینکه میخوان بنزین رو گرون کنند مردم هم باید تاوان بی کفایتی مسئولین رو بدن به اینا هم هیچ ربطی نداره !!!
*این احتمال مطرح شده است که همه افراد فارغ از دارا بودن یا نبودن سوخت، از سهمیه بنزین بهره مند شوند *** و نرخ بنزین غیر سهمیه ای نیز به شکل محسوسی افزایش یابد*** تا انگیزه قاچاق سوخت کاهش یابد.*
بدبخت شدیم رفت !!!
1397/7/16
کم کم میخان بنزین رو گرون کنن دنبال بهانه هستن عجب مجلس مردی عجب دولت کا درستی داریم ما مردم ایران
1397/7/16
مدیران ما توانایی مدیریت توالت عمومی را ندارند چه برسه به مملکت، همش میگن مصرف سوخت از استاندارد جهانی بیشتر است ، آیا حمل و نقل عمومی ما مطابق استاندارد جهانی است، آیا کیفیت و مصرف سوخت خودروهای ما مطابق استاندارد جهانی است ، آیا کیفیت سوخت ما جهانی است، آیا درآمد ما مطابق استاندارد جهانی و دلاری است، آیا قیمت پرداختی برای خودروهای ما جهانی است و ........... به نظر من 4 تا چوپان بهتر از مدیران دارای مدرک دکتری مدیریت میکنند.
1397/7/17
وی ادامه داد: سرانه مصرف انرژی مانند بنزین، برق و گاز در کشور بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است.خیلی جالبه.واقعا من موندم این آقای وی نمیفهمه یا فکر میکنه مخاطبش عقل نداره.مصرف سوخت وقتی بالاست باید ماشین(ببخشید فرغون ) های لگنی رو از رده خارج کنید.پرایدی که 65 خر بی بخار قدرت داره مضرف شهریش صدی دهه و همه هم فکر میکنن کمه بدنن مضرف تویوتا کمری با 3 تا 4 برابر قدرت از پراید کمتره.اما از رده خارج کردن عیبه.چرا؟چون چظوری پول دربیاریم؟از طرفی هم مشکل میزان مصرف بنزین نیست.بازم مهم پولشه.وگرنه با کارت سوخت (به گفته خودشون) نه میشه جلوی قاچاق رو گرفت و نه اینکه مضرف کم میشه.فقط میگن بنزین غیر کارتی میشه 1500.پس مضرف مثل قبل میمونه.فقط درآمد بیشتر میشه.البته که برای افراد ثروتمند جامعه مشکلی نیست.همچنان قشر ضعیف جامعست که باید جور نظرات غیرمسوولانه و سودجویانه آقای وی را بکشن.
1397/7/17
ديگه نميدونن چطوري توجیه کنن...جیب سوراخشونو پر بشو نیست...به هر بهانه ای به هر مزخرفی آویزونن