موضوعات داغ

کاف مثل کامیون، نگاهی به شرایط سخت شغل راننده کامیون

عکس مطلب اول
اواخر قرن نوزدهم ماشینی برای حمل بار طراحی و ساخته شد که به نام کامیون نامیده شد. این وسیله نقلیه موتوری، قسمت بارگیر آن به صورت پیوسته به کشنده متصل است. با رونق بازار این وسیله نقلیه، ابتدا مزرعه‌داران و کارخانه‌دارها اقدام به خرید کامیون کردند و به تدریج اقشار مختلف جامعه با این وسیله آشنا شده و برای استفاده از آن اقدام کردند.

تولید کامیون
نام شرکت بنز را معمولا به خاطر سواری‌های آن می‌شناسیم اما بنز نخستین شرکت خودروسازی بود که کامیون را تولید کرد در واقع کارل بنز در سال 1895 میلادی اولین کامیون را طراحی کرد و به تدریج کامیون‌های دیگر طراحی و وارد بازار شدند. در سال 1959 میلادی شرکت بنز اقدام به تولید و فروش کامیون‌های سری ال مرسدس بنز کرد که در ایران به نام بنز مایلر می‌شناسیم. این نوع کامیون‌های بنز تا سال 1995 تولید ‌شد و بیشتر در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفت و همچنان در ایران یکی از گزینه‌های خرید کامیون دست دوم برای افرادیست که به دنبال کامیون کارکرده هستند.
کامیون که برای حمل بار سنگین و همچنین ماشین آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع متفاوتی دارد که چند نوع از آن به نام‌های کامیون یخچال‌دار، کامیون سقف‌دار، کامیون کمپرسی، کامیون اتاق‌دار و کامیون لبه‌دار مشهور هستند که بیشتر آنها و به خصوص اتاق‌دار و یخچال‌دار را به ترتیب برای حمل اسباب منزل و مواد غذایی‌ای که گرما آنها را فاسد می‌کند، به وفور در خیابان‌های شهرمان مشاهده می‌کنیم.

راننده کامیون شدن
کسی که می‌خواهد رانندگی با کامیون را یاد بگیرد و به اصطلاح راننده کامیون شود علاوه بر آشنایی با تعمیرات و اصول مکانیک خودرو باید بعد از اخذ گواهینامه پایه دو اقدام به اخذ گواهینامه پایه یک کند. برای دریافت این گواهینامه باید مثل گواهینامه موتور و سواری آزمون آیین نامه و شهر داد.
همانطور که در سایت دیوار قابل مشاهده است افراد بسیاری علاقمند به خرید کامیون از قبیل کمپرسی ده چرخ مایلر در مدل‌های مختلف هستند تا روی این ماشین کار کنند و یا کامیون‌دارانی هستند که مدل‌های نو و دست دوم این وسیله نقلیه و حتی اتاق کمپرسی یا درب عقب فابریک بنز مایلر را برای فروش گذاشته‌اند.
اما پیش از آن باید دانست که این شغل سختی کار فراوان و امکان روبرو شدن با حوادث جاده‌ای، شب بیداری و سرما و گرما دارد. پس شاید مهم‌ترین اصل داشتن صبوری و استقامت باشد. در این شغل مثل بسیاری از شغل‌ها باید از شاگردی شروع کرد و به اصطلاح شاگرد شوفر شد و بعد از چند سال کسب تجربه راننده کامیون شد.
شغل رانندگی با کامیون به اقتصاد کشور کمک زیادی می‌کند در واقع با حمل مواد اولیه از مراکز تولید و تهیه به کارخانجات تولید و بعد حمل محصولات تولیدی از کارخانه به بازار مصرف و عمده فروشی‌ها کمک ارزشمندی به چرخه اقتصاد کشور می‌شود.
برای اخذ گواهینامه پایه یک باید شرایط اولیه‌ای داشت که عبارتند از:
- حداقل سن 25 سال تمام
- قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی و آزمایش رانندگی با اتومبیل‌های بزرگ مانند کامیون به ظرفیت 3500 کیلوگرم
- آگاهی از اطلاعات فنی لازم در رابطه با وسایل نقلیه
- گذشتن 2 سال تمام از تاریخ اخذ گواهینامه پایه دو
- انجام معاینات جسمی مورد تایید بهداری ناجا

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/18
واقعا یکی از اقشار زحمت کش جامعه، رانندگان ماشین های سنگین هستند.