موضوعات داغ

مقایسه گلف، پاسات و تیگوان، نگاهی به سه محصول فولکس واگن در ایران

عکس مطلب اول
به زودی با خارج شدن شرکت فولکس واگن از ایران باید صابون نایاب شدن این خود را را به بدن خود بزنید. یعنی برای خرید فولکس دست‌دوم کم‌کم باید همه آگهی‌ها را بگردید و هفته‌ها منتظر بمانید تا فردی قصد فروش فولکس خود را داشته باشد. برای شما که شیفته این خودرو آلمانی شدید باید این نصیحت را بکنیم که هرچه زودتر فولکس خود را پیدا کنید چراکه با شدت گرفتن تحریم‌ها از سمت واشنگتن هیچ مدلی از آن را پیدا نخواهید کرد. هرچند همین امروز هم تعداد آگهی‌های ثبت شده برای خرید فولکس دست‌دوم کم است.
اگر سری به سایت دیوار بزنید خواهید دید که بیشتر گلف‌هایی که برای فروش آگهی شده از سری قدیمی آن به نام گل هستند. برای مثال یک مورد گل سال ۱۳۸۵ در این سایت ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. این خودرو موتوری ۱.۸ لیتری دارد که در ۱۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و در گذشته توسط کرمان موتور مونتاژ و فروخته می‌شد.
کم کم گل به گلف تغییر پیدا کرد و مدل آخر گلف GTI هم به بازار ایران پا گذاشت. این خودرو نسل سوم گل بود که سال ۲۰۱۶ اولین بار رونمایی شد. اگر گلف GTI را در بازار خرید و فروش دست دوم پیدا کردید بهتر است کمی سیستم INFOTEINMENT آن را بررسی کنید تا از سرعت عملکردش مطمئن شوید. این سیستم اطلاعاتی که روی گلف نصب شده کمی ساده بوده و در برخی نسخه‌ها سرعت پاسخگویی آن کمتر از رقبای خود است.

نکات مورد توجه در خرید گلف دست‌دوم
هنگامی که برای خرید گلف آگهی‌های فروش را بررسی می‌کنید باید انتظارتان را از یک خودرو حمل بار پایین‌تر بیاوردید و منتظر دیدن یک خودرو کامپکت از سوی فولکس واگن باشید. چراکه صندوق عقب آن هم‌اندازه یک سدان سایز متوسط بوده و از ابتدا به عنوان خودرو حمل بار طراحی نشده است. این نکته را هم فراموش نکنید که گلف یک خودرو با دنده اتوماتیک محسوب می‌شود پس سراغ گزینه‌های خیلی ارزان‌تر دنده دستی نگردید. قبل از خرید گلف دست دوم حتما دنده آن را بررسی کنید چرا که برخی از خریداران از عملکرد متوسطش شکایت می‌کنند. یکی دیگر از مسائلی که در خرید فولکس گلف باید به آن توجه کنید سپر عقب و زیربندی خودرو است. گلف ارتفاع کمی دارد و ممکن است به دلیل برخورد با دست‌اندازها مشکلاتی در این دو قسمت داشته باشد.

بررسی فولکس‌های غریبه در ایران
برخلاف گلف که چهره آشنایی در ایران دارد، پاسات و تیگوان غریبه‌تر هستند. برای شناخت این دو می‌توانید با رقبای آنها آشنا شوید. برای مثال رنو تلیسمان را یک رقیب برای پاسات می‌دانند. راو۴ هم رقیبی برای تیگوان است.
تیگوان یک کراس‌آور محبوب در تولیدات بین‌المللی است که استایل شیکی برای یک خودرو شاسی‌بلند دارد. اگرچه امکانات جدیدی به راو۴ اضافه شده اما تویوتا هیچ گاه نمی‌تواند از نظر امکانات رفاهی به فولکس برسد. اگر به فکر خرید فولکس دست‌دوم تیگوان هستید باید از همین ابتدا انتظارات خود را با موتور نسبتا کم‌توان این خودرو آماده کنید. این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با دو لیتر حجم دارد که در ۷.۷ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌رسد و از نظر قدرت کم‌زورتر از راو۴ است. این پیشرانه به نسبت وزن سنگین آن کم بوده و ممکن است هنگام سبقت گرفتن شتاب بالایی از خود نشان ندهد.
رنو تلیسمان و پاسات هم در ظاهر شباهت زیادی به هم دارند. از نظر مشخصات فنی موتور فولکس قوی‌تر اما شتاب رنو کمی بیشتر از پاسات است. البته اگر فکر خرید فولکس دست‌دوم پاسات به سرتان زد باید از همین ابتدا آماده هزینه‌های جانبی بیشتر آن باشید. این هزینه بالا مشخصه مشترک بین همه خودروهای آلمانی مانند فولکس و بی‌ام‌و است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/19
با شتاب ۷.۷ ثانیه از راو۴ کم زور تر است !!!؟