موضوعات داغ

سنت شکنی تاریخی؛ نگاهی به ویژگی های کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و در جدیدترین محصول خود یعنی سری 3 که چند روز پیش رونمایی شد از کابین دیجیتالی Live Cockpit مجهز به سیستم BMW Operating System 7.0 استفاده کرده است. محصولات جدید این شرکت نظیر سری 8، X5 جدید و Z4 جدید نیز از این قابلیت بهره مند خواهند بود. سیستم لایو کاکپیت را باید شامل نمایشگر های تمام دیجیتالی، روش کنترلی جدید و قابلیت آپدیت خودکار دانست.
در خودروهای مجهز به لایو کاکپیت، یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی با کیفیت تصویر بالا و با قابلیت لمسی در کنسول مرکزی نصب می شود و در مقابل راننده نیز یم نمایشگر 12.3 اینچی جایگزین پشت آمپر های سنتی می شود.

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

سیستم جدید بی ام و قادر است با استفاده از کنترلر قدیمی iDrive، فرامین صوتی، فرامین حرکتی و کنترل لمسی مورد استفاده کاربر قرار گیرد. بی ام و در بخش فرامین صوتی لایو کاکپیت جدید از قابلیتی با عنوان فهم طبیعی زبان استفاده کرده است که با استفاده از این قابلیت در هنگام صحبت کردن با خودرو دیگر نیازی نیست تا همانند یک ربات شمرده شمرده و آرام صحبت کنید و می توانید به صورت طبیعی و همانطور که با یک انسان حرف می زنید فرامین را به خودروی خود منتقل کنید.
سیستم فرامین صوتی یا همان جسشر کنترل نیز دو حرکت جدید را دریافت کرده است و حالا مجموع حرکاتی که با آنها می توانید به این سیستم بدهید به 7 عدد رسیده است.

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

منوی سیستم مالتی مدیا نیز گرافیک جدیدی دارد و از لیست های عمودی و بار های افقی تشکیل شده است و کار کردن با آن به سهولت انجام می شود. یک منوی دسترسی سریع نیز به موارد این سیستم اضافه شده است که گزینه های پر کاربرد را در آن می توانید پیدا کنید.

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

کابین دیجیتالی بی ام و سری 3 جدید

پشت آمپر دیجیتالی جدید بی ام و نیز دارای منوهای دو و سه بعدی است که شامل انیمیشن های جالبی نیز هستند. بی ام و همچنین در طراحی آمپرهای جدید خود دیگر طراحی آنالوگ را حذف کرده است و از خطوط منحنی جدید استفاده کرده است که بخش مرکزی نشان دهنده ها را برای نمایش اطلاعات دیگری نظیر نقشه باز می گذارند. در حالت Eco هم دور موتور سنج حذف شده و یک نمایشگر مصرف سوخت جای آن را می گیرد. رنگ آمیزی نیز گرافیک پشت آمپرها نیز بسته به حالت رانندگی انتخاب شده متغیر است.
سیستم جدید بی ام و از بروزرسانی به روش over the air نیز پشتیبانی می کند و اپلیکیشن های بی ام و نیز آپدیت های جدید را به راننده یادآوری می کنند و این امکان وجود دارد که دانلود فایل آپدیت به صورت مستقیم و از خود خودرو انجام شود. البته همچنان امکان آپدیت کردن با استفاده از سیم کارت داخلی خودرو نیز وجود دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/18
سری 3 واقعا یک خودرو همه چی تمومه!
چون هر کسی با هر نیازی میتونه ازش استفاده کنه! (جز باربری)
1397/7/18
مثل پرايد