موضوعات داغ

قدرت نمایی بی ام و Z4 جدید در نمایشگاه پاریس؛ رودستر اروپایی در قلب قاره سبز

عکس مطلب اول
با اینکه ستاره بی ام و در نمایشگاه خودروی پاریس سری 3 جدید بود ولی این خودروساز آلمانی Z4 جدید را نیز برای اولین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشت.
این خودروی روباز دو نفره جدید در ماه مارس 2019 با 3 موتور مختلف وارد بازار اروپا می شود که عبارتند از مدل sDrive20i با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 197 اسب بخار قدرت، مدل sDrive30i با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با قدرت 258 اسب بخار و مدل پرچم دار M40i با موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری با 340 اسب بخار قدرت. تمام این موتورها به صورت استاندارد به گیربکس 8 دنده اتوماتیک متصل می شوند.
نسل جدید بی ام و Z4 از نقاط اتصال شاسی و ساختار بدنه بسیار مستحکم برخوردار است و طبق ادعای بی ام و هدف از تولید این رودستر جدید ارائه حداکثر چابکی، فرمان پذیری دقیق و در مجموع قابلیت های دینامیکی بالا است.
بی ام و Z4 جدید بر اساس پلتفرم یکسان با نسل جدید تویوتا سوپرا ساخته می شود و تمام مدل های آن به صورت استاندارد از محورهای جلو و عقب با طراحی جدید، سیستم فرمان اسپرت با میزان سفتی متغیر و تایرهایی با سایز متفاوت برخوردار می شوند.
باز و بسته شدن سقف پارچه ای Z4 تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت امکانپذیر است و باز شدن آن فقط 10 ثانیه طول می کشد. حجم صندوق Z4 جدید نیز نسبت به نسل قبلی بیش از 50 درصد افزایش یافته است و به 281 لیتر رسیده است.
با توجه به اینکه Z4 جدید یک بی ام و مدرن و پیشرفته است مجهز به فهرست بسیار کاملی از فناوری های ایمنی فعال است که شامل سیستم اخطار و پیشگیری از برخورد با عابرین پیاده همراه با ترمز خودکار در مواقع اضطراری، سیستم اخطار خروج از لاین، کروز کنترل فعال همراه با سیستم استاپ استارت، سیستم پیشگیری از تصادف از عقب، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت، سیستم فعال کنترل فاصله با موانع هنگام پارک کردن و موارد دیگر است.
در داشبورد Z4 جدید سیستم سرگرمی با سیستم عامل جدید نسخه 7.0 و صفحه پشت آمپر دیجیتال قابل تنظیم به چشم می خورند که سایز صفحه نمایش هر دو سیستم 10.25 اینچ است.
برای اینکه مشخص شود آیا Z4 جدید به وعده خود در ارائه هیجان رانندگی بالا عمل می کند باید اندکی بیشتر صبر کنیم، اما با این حال ورود یک رودستر جدید به بازار باعث خشنودی است.

بی ام و Z4 جدید

بی ام و Z4 جدید


بی ام و Z4 جدید

بی ام و Z4 جدید

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/25
به زبان حال با آدم سخن میگی...
اما هیچ وقت رقیب باکستر نمیشی!!!