موضوعات داغ

کارمندان آئودی به جعل اسناد متهم شده اند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وال استریت ژورنال اعلام کرده که تعدادی از کارکنان آئودی، در مورد واردات خودروهای این کشور به کره جنوبی متهم به جعل اسناد شده اند. خودروهای وارداتی برای ورود به کره جنوبی باید استانداردها و تست های خاصی را پاس کنند. سه کارمند آئودی در این زمینه متهم شده اند که با دستکاری در اسناد و مدارک، خودروهایی را وارد این کشور کرده اند که ممکن است آلاینده بوده و به مساله دیزل گیت مربوط باشند. بنابر اعلام این روزنامه، گروه فولکس واگن پذیرفته که چنین اتفاقی رخ داده و برای اثبات آلاینده نبودن خودروهایش، قرار است تا محصولاتی که با اسناد دستکاری شده توسط این سه کارمند وارد بازار شده اند، مجددا مورد بررسی آزمون انتشار گازهای گلخانه ای قرار بگیرند. در صورتی که این خودروها در آزمون شکست بخورند، رسوایی جدیدی در مساله دیزل گیت برای گروه فولکس واگن و آئودی پیش خواهد آمد.
یکی از مشکلات رسیدگی به این پرونده، تبحر کارکنان آئودی در پرونده سازی است. این کارکنان با شبیه سازی دقیق تست و آزمایش خودروهای وارداتی به کره جنوبی، اسنادی را تولید کرده اند که مشخص نیست کدام بخش از آن واقعی و کدام بخش از آن دروغین است. رسیدگی به پرونده های خودروهای وارداتی آئودی ماه ها زمان می برد و هزینه زیادی در پی خواهد داشت. از سوی دیگر اعتبار این برند نیز در سطح جهان به شکل جدی خدشه دار خواهد شد.
نکته مثبت در این گزارش، این است که کارمندان درگیر در این قضیه، رده بالایی ندارند و آبروی شرکت تا حدی حفظ شده است، هر چند تحقیقات در این زمینه ادامه داشته و بازرسان اعتقاد دارند این سه کارمند به تنهایی و بدون دستور این کار را انجام نداده اند. این قضیه جایی قوت میگیرد که مدیر عامل سابق آئودی، به دلیل دست داشتن در رسوایی دیزل گیت هم اکنون در زندان به سر می برد و ممکن است مدیران بعدی، شواهد مربوط به برنامه های وی را نابود کرده باشند.
با این وجود، تاکنون فروش آئودی کاهش چشمگیری نداشته ، هر چند فروش آن در اروپا کاهش یافته است. بسیاری این کاهش فروش را ناشی از قوانین آلایندگی جدید در اتحادیه اروپا می دانند. بنابر گزارشات رسمی، میزان فروش آئودی در ماه سپتامبر نسبت به ماه پیش از آن در اروپا، 56 درصد کاهش داشته است. پیش بینی می شود با ادامه دار بودن ماجرای دیزل گیت، کاهش فروش بیشتری را برای آئودی شاهد باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد