موضوعات داغ

در صورت تصویب مجلس، استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری می‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد: طرح مربوط به الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو که به صورت لایحه به دولت فرستاده شده، در حال بررسی در مجلس است.
به نقل از ایسنا ، پوریا محمدیان یزدی با بیان اینکه طرح الزام استفاده از صندلی کودک خودرو ابتدا به ساکن در جلسات کمیسیون ایمنی راه مطرح و در کمیته‌های تخصصی آنها بررسی شد، اظهار کرد: با وجود این بررسی‌ها اما متوجه شدیم در دنیا به موضوع استفاده از صندلی کودک در خودرو پرداخته شده است و این موضوع را به عنوان یکی از الزامات قانونی کنترل می کنند. در حقیقت در دیگر مناطق دنیا استفاده از صندلی کودک درست همانند بستن کمربند ایمنی الزامی است.
وی ادامه داد: در این رابطه از سوی دستگاه‌های مختلف پیشنهاداتی ارائه شده و در کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت طرح مذکور به عنوان مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها به دولت ارجاع شد؛ چرا که ارسال در قالب یک لایحه مدنظر بود.
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و در آنجا نیز از دستگاه‌های مختلف دعوت و نقطه نظرها گرفته شد. در حقیقت نظر مثبت این بود که صندلی کودک در خودرو باید اجباری شود و باتوجه به وزن و سن کودک انواع مختلفی نیز بایستی داشته باشد.
محمدیان در ادامه تصریح کرد: تصمیم برآن شد به دلیل وجود جزییات بسیار ابتدا کلیات این طرح در مجلس مصوب شود و پس از آن جزییات این طرح در آیین نامه اجرایی که بعدا مصوب هیأت وزیران می شود، مشخص گردد. در حقیقت برای اینکه این موضوع کامل شود آن را به عنوان اصلاح یک ماده از قانون رسیدگی به تخلفات لحاظ کردیم و برای مجلس فرستادیم که در حال حاضر به مجلس رفته و درحال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/12
باید بشه. تازه خارج شدن کودکان زیر ۹۹ سال از سان روف هم باید ممنوع بشه.
1397/8/12
از تولید پراید حمایت می کنید که با کوچکترین ضربه متلاشی می شود
یا سمند که یک ستاره ایمنی را اخذ کرده است انوقت صندلی کودک را اجباری
می کنید!؟کلا همه چی تون به همه چی تون میاد!!
1397/8/12
از فردا باید منتظر هموطن های باشیم که به محض دیدن پلیس بچه رو تو داشبرد فرو میکنن