موضوعات داغ

سکوت وزیر تازه صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو؛ دوراهی سخت دولتمردان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران، انتظار می رود که در آینده قیمت محصولات خودروسازان چیزی بین 60 تا 80 درصد افزایش یابد.
به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران درباره وضعیت قیمت خودرو گفت: واضح است که اختلاف قیمت بسیاری بین خودروهای تولید داخل در بین بازار و کارخانه وجود دارد و خودروسازان به دنبال آن اند که با همسان سازی قیمت ها دست دلالان را بریده و واسطه گری را کاهش دهند.
محمدرضا نجفی‌منش افزود: بنا به نظر کارشناسان در صورتی که قیمت خودروهای داخلی در کارخانه افزایش یابد و به بهای موجود در بازار آزاد نزدیک تر شود دلالی در بازار خودروها و وسایل نقلیه داخلی روبه کاهش می رود. قیمت خودروهای ایرانی در بازار آزاد به اندازه کافی رشد قیمت را تجربه کرده و بنابراین افزایش قیمت کارخانه به بازار آزاد تاثیر نخواهد گذاشت.
با توجه به گفته های او، خودروسازان در حال حاضر زیان دیده اند. کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران نه قیمت خودروهای 22 میلیون تومانی را قبول دارد و نه قیمت خودروهایی که به 40 میلیون تومان رسیده‌اند را تائید می‌کند. با این اوصاف کاملا قابل پیش بینی است که قیمت محصولات و خودروهای ایرانی در آینده بین 60 تا 80 درصد رشد خواهد کرد.
نجفی‌منش با ابراز امیدواری به مصرف‌کنندگان خودرو گفت: ما دنبال آنیم که با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، محصولات دو خودروساز بزرگ کشور را پنج درصد زیر قیمت بازار آزاد به خریداران عرضه کنیم.
تمام اینها در حالیست که وزیر تازه صنعت هنوز در مورد افزایش قیمت خودرو نظری نداده است و به نظر می رسد که مقامات ارشد دولتی با افزایش شدید قیمت خودرو مخالفت جدی دارند و تاکنون توانسته اند تا در مقابل فشار های چند جانبه درونی و بیرونی فعالان این صنعت از خود مقاومت نشان دهند.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/15
واس چی گرون کنن ؟ کیفیت خوب شده یا واردات خودرو آزاد و با تعرفه کم ؟ وقتی واردات و آزاد کردن و گمرکی رو پایین آوردن بعد بیان حرف از گرون کردن بزنن . چ رویی دارن ب خدا
1397/8/16
مردک بیشعور دست دلال وقتی بریده میشه که عرضه زیاد بشه افزایش قیمت دست دلال رو کوتاه نمیکنه فقط قدرت خرید رو کم میکنه
به جای اراجیف و مضخرفات بگو مدیران این 2 تا لگن ساز چه قدر پاداش آخر سال میگیرن سالهای قبل که مشخصه
یا بگو خودت از گوشه این لگن سازی چقدر به جیب زدی که حالا میخوایی 60 در هم زیادترش کنی
حیف اون حیوون زبان بسته که الان اسمش رو نمیبرم مردم رو چی فرض کردی
1397/8/15
جناااااب آقای نجفی منش که هر روز مصاحبه های پربارتون در باره لزوم افزایش قیمت آنهم با شعار به فکر مصرف کننده بودن را در سایت های مختلف میبینیم واقعا احسنت برشما که به فکر مردمیم.عجب نظریه ای که قیمت بازار به قدر کافی رشد داشته و افزایش قیمت کارخانه ای تاثیری بر بازار وزندگی مردم نخواهدداشت .خوبه که یه عده باهم باتبانی همدیگه توسایت ها هر روز این صحبت های افزایش قیمت ها را درج میکنیدکه همه این افزایش ها منفعت فقط خودتون هست وبس .از خدا بترسیدیکم و انقد زندگی مردمو از این چیزی که هست بدتر وویرونتر نکنید.
1397/8/15
بعضی وقتها توی اخبار رسانه ها، خبرهایی پخش میکنن که: فلانی یا فلان کارگاه با امکانات زپرتی چیزی اختراع کرده یا ساخته که از نمونه خارجیش هم بهتره و هم خیلی ارزونتر...
درمورد خودرو سازیتون غیر از اینه که به همون خودروهای تکنولوژی 30 سال پیش فاتحه خوندید؟
من دیگه نمیدونم چی بگم به اینا...
سمند رو قبل از تست توی انگلستان فقط 500 پوند قیمت گذاشتند. بعد از تست... جواب تلفنهاشونو ندادید...
چرا امثال شماها جیگاهی دارید که نباید داشته باشید؟
یکی جواب بده...
1397/8/15
آقای نجفی منش شما اول بازارخودرورااشباع کنید.بعدقیمت خودرورا پنج درصدزیربازارعرضه کنید.ماشاالله خیلی زرنگ تشریف دارید.
1397/8/15
بینهایت ازین نجفی منش و امثال مفت خورش متنفرم...
خیلیها توی اظهار نظرهای این یارو، کامنت فحش میزارن. اما فحش چیزیه که پست تر از طرف باشه. دیگه به این فحش هم نمیشه داد
1397/8/15
هر فحشی بدیم بهش توهین به خود فحشه...
1397/8/15
شمایی ک میخای دست دلالان کوتاه شه اولا دلال خودتی مردمو چیزی فرض نکن دوما شما بیا خودرو با قیمت کارخانه بفروش‌با تحویل ۳۰ روزه ببین چقد رو قیمتا تاثیر داره همشون زیر سر خودتونه میخاید گرون کنید دیگ دلال بازی چی گرون کن
1397/8/15
یا خودتون عقلتون کمه یا مردم رو خل گیراوردید. قسمتونو باور کنیم یا دم خروسو؟ چندین ماهه خودرو های مردم و تحویل نمیدین که قیمت و ببرین بالا. از اون طرف میگین قطعه نیست و نمیتونیم ماشین و کامل کنیم. اگه گرون کنید و به بازار نزدیک کنید بازار همونجا میمونه؟؟ نخیر بازار بازهم میره بالاتر. چون ماشینی ندارید که تحویل بدین. تا 99 هم پیشفروش کردین و پول از مردم گرفتین که بدهی هاتونو بدید. خدایا ببین یه مشت لگن و تابوت و باید به قیمت خون پدرشون بخریم ازشون
1397/8/15
کاش به جای بازتاب ایتجور اخبار و اماده کردن ذهن مردم برای گرون شدن در مورد قیمت غیر واقعی خودرو مطلب بزارین سالهاست این دو شرکت خون مردم و کردن تو شیشه حالا با ننه من غریبم بازی میخوان دوبرابر کنن اینارو تشریح کنین‌.مگه ضرر نمیکنن بکشن کنار یا تعرفه رو ازاد کنن بعد قیمت ماشیمو بیست برابر کنن
1397/8/15
دلال تر و پدرسوخته تر از ایرانخودرو و سایپا داریم تر زدید به مملکت
دروغگو با این نظریه اشغالت
۶۰تا ۸۰ درصد رو بزار تو قبر جد و ابادت
1397/8/15
چقد به فکر مردمید!!!!
اگه میخاید دست دلال و کوتاه کنید فروش سی روزه رو بذارید تا یه شب قیمت بیاد سرجای اولش
خجالت بکشید
1397/8/16
آقا این کارا چیه ۴ ماهه همه رو الاف کردین فقط بگینبا چقد راضی هستین قیمت راضی بشه پراید ۴۰ -۵۰ -۶۰ و....

شما که از آخر هر چی نیاز داشته باشین قیمت اجناس و خودرو رو اضافه میکنید پس حداقل مردم رو الاف نکنید
1397/8/17
هرچی میکشیم از آدمهای کم عقلی مثل تو میکشیم.
وقتی برای پولی که درمیاری زحمت نمیکشی، باید هم بگی گرون کنید و الافمون نکنید...
1397/8/17
اگه خدایی هست لعنت کنه باعث بانی این بدبختیها رو...
1397/8/19
جالبه اونایی مخالف گرون شدن هستن که رفتن چند تا خودرو ثبت نام کردن و فکر کردن خیلی زرنگن و از هر خودرو چهل میلیون فایده میکنند.اما نمیدونستن که خودروسازه ازهمه زرنگ ترن.حالا هم قرار نیس به خاطر چند نفر منفعت طلب که مثل زالو خون مردم بیچاره رو میمکند مردم بلاتکیف بمونند.وقتی نمایندگی چند ماهه خودرو نمیده و با این قیمت ها نخواهد داد مردم عادی چه کنند ؟بیان از شما به دو برابر قیمت از بازار ازاد بگیرن؟!همش به فکر خودتون نباشین گرون بشه حداقل ماشینا رو میدن تو بازار بهتر از اینه پول نقدم داشته باشی منت دلال هم بکشی .مشکل اینه که هر کسی فقط به فکر خودشه.از ماست که بر ماست.