موضوعات داغ

فوتون ساوانا در راه بازار؛ قدرتمند ترین شاسی بلند مونتاژی کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عظیم خودرو، نامی آشنا در صنعت خودروسازی که از 3 سال گذشته در راستای حمایت از تولید ملی و کارآفرینی برای جوانان کشور، پا به عرصه تولید خودرو گذاشته و برنامه ریزی خود را بر روی تولید و مونتاژ خودروهای شاسی بلند گذاشته است. حال این شرکت خودروساز داخلی در روزهای گذشته اعلام کرده است که خط تولید "فوتون ساوانا" به عنوان یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین محصولات شرکت خودروسازی فوتون با طراحی متخصصان آلمانی و همچنین مهم تر از آن، قوی ترین خودروی شاسی بلند تولید داخل پیشرفت بسیار خوبی داشته و تحویل آن به زودی برای مشتریان آغاز خواهد شد تا محصولی متناسب با نیازهای مشتریان ایرانی به بازار عرضه کند و رقیبی سرسخت برای سانگ یانگ رکستون، هاوال H9 و یا حتی شاید بهتر از چری تیگو 7، بی وای دی S7 و به زودی هاوال H6 باشد که مشخصات فنی آن را در خودروبانک بررسی خواهیم کرد.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا


مهم‌ترین چیزی که باعث شده خودروی "فوتون ساوانا" به عنوان قدرتمندترین خودروی تولید داخل لقب گیرد، پیشرانه محرک چهار سیلندر خطی آن خواهد بود که دارای حجم 1981 سی سی بوده و با سود جستن از توربوشارژر و سیستم پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها، موفق به تولید 198 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 با استفاده از گیربکس دستی 5 سرعته و یا موفق به تولید 214 اسب بخار قدرت با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شده است که بر روی هر دو مدل می‌توان به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
اول از همه جعبه دنده 5 سرعته دستی اتومبیل، ساخت کشور آلمان و مدل Getrag بوده و گشتاور تولید شده با کمک این جعبه دنده به چیزی حدود 300 نیوتن متر در دور موتور 1750 الی 4500 دور بر دقیقه خواهد رسید که میزان گشتاور کمتری نسبت به جعبه دنده اتوماتیک دارد، اما در عوض مصرف سوخت آن کمتر بوده و برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل معادل 9.61 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده است.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا


علاوه بر این، یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته ZF هم برای مشتریان در نظر گرفته شده است که آن هم ساخت کشور آلمان بوده و گشتاور 320 نیوتن متری با کمک پیشرانه اتومبیل تولید خواهد کرد. اما همانطور که در بخش قبل گفتیم، این جعبه دنده مصرف سوخت بیشتری نسبت به گیربکس دستی خواهد داشت که طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت آن برای کارکرد ترکیبی اتومبیل معادل 9.8 لیتر خواهد بود، هرچند در این بین قدرت بیشتر اتومبیل و اختلاف 20 کیلوگرمی وزن اتومبیل (وزن خالص 1990 کیلوگرم و وزن ناخالص حدود 2530 کیلوگرم) نسبت به نسخه دستی هم تاثیرگذار بوده است.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا


فوتون ساوانا برای مشتریان خود تنها یک پیشرانه قدرتمند نخواهد داشت و علاوه بر این، ابعاد اتومبیل و همچنین فضای کابین هم بزرگ و جادار ساخته شده است و امکان حمل 7 سرنشین وجود خواهد داشت. به طور کلی فوتون ساوانا با طول کلی 4830 میلی متر، عرض 1910 میلی متر، ارتفاع 1885 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2790 میلی متری ساخته شده است که با کمک گرفتن از پیشرانه قدرتمند 214 اسب بخاری، توان بالا رفتن از شیب 60 درجه و همچنین امکان حرکت در زاویه 40 درجه بدون چپ کردن را خواهد داشت تا مشتریان یک حساب درست و حسابی بر روی این شاسی بلند چینی باز کنند.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/11
این خودرو فوق العاده هست و بر اساس کانسپ هایپر اسپرت masati طراحی شده. حتی لندکروزر هم حرفی برای گفتن پیشش نداره و با ورود میمون این خودرو با کیفیت دیگر‌ کسی سانتافه، پرادو، کولیوس. و... نخواهد خرید. عظیم خودرو متشکریم!!
1397/8/11
داداش چی زدی ؟ پرادو ؟ سانتافه ؟
1397/8/11
حتی لندکروز هم حرفی برای گفتن پیشش نداره!!!!!
خیلی شاد شدیم جک بامزه ای بود مرسی که هستی😂😭
1397/8/11
دوست عزیز علی تنزو
واقعا مطمئنی که لندکروز هم حرفی برای گفتن نداره؟ هرچند به شخصه قیمت در برابر کارایی رو بیشتر مد نظر قرار میدم اما اینکه صرفا عملکرد دو ماشین رو قیاس کرده و لندکروز رو نابود بدونیم از واقعیت بسیار فاصله داره
امید اینکه تعریف و تمجید با منطق وعاقلانه در فرهنگمون نهادینه بشه
1397/8/12
بابا این بنده خدا داره مسخره میکنه چرا اینقد دوزاریتون کجه
1397/12/7
خدا نشاالله شفات بده عزیز دل
1397/8/11
اخه لعنتی ها واسه SUV حداقل یه تایر بندازین که از دور معلوم باشه
1397/8/11
معنی قدرتمند ترین هم فهمیدیم
برادر اشاره نکردی تک دف یا نه؟
امکانات ؟ قیمت؟ با وجود تحریم بازهم قرار دست مشتری برسه؟
من که خوشبین نیستم!
1397/8/11
فیل مرده وزنده اش یک قیمته به مصداق این ضرب المثل خودرو چینی هم صفر کیلومتر باشه یا اوراقی ارزش یکسانی داره..! حالا میخواد مونتاژ پارس خودرو باشه یا یه بنگاه لیزینگی که گرچه هیچ تجربه ای در امور فنی وساخت خودرو نداره اما تا دلتون بخواد در خالی کردن جیب مردم پشت نقاب پرسودی همچون لیزینگ متبحر وخبره هست!! حالا یک سئوال... واردات خودروهائیکه حتی فاقد اجازه تردد در کشورهای درجه 2و3 هستند (که ما ایرانیها حتی از فکر همطرازی ناممان با انها هم اکراه داریم) بادور ریختن سرمایه ملی وپر کردن جیب چینیها بجز ثروت اندوزی مشروع!!! واردکننده دلسوز ووطن پرست چه نفعی برای وطن وهموطن دارد؟! نه گفتن را یاد بگیریم! اگر برای جیبمان حرمت قائل نیستیم لااقل برای خود وشخصیت انسانی خود حرمت قائل شویم!!! اینگونه امطعه با ان قیمتها....! راستی اقایان ما مردم را چه انگاشته اند؟!!
ازماست که برماست
1397/8/17
به این میگن سیاست. چین آشغالاشو به مسلمونا می فروشه و بعد با پولش، مسلمونا رو می کنه تو کمپ و می کشه.