موضوعات داغ

افزایش 50 درصدی قیمت‌ خودرو؛ پیشنهاد تازه روی میز وزیر صنعت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
از حدود خردادماه سال جاری است که قیمت خودرو پیوسته در حال افزایش بوده و خودروهایی که روزی با قیمت 30 میلیون تومان به دست خریداران خود می رسیدند این روزها با کمتر از 50 میلیون تومان قابل خریداری نیستند. با توجه به اینکه اختلاف قیمتی بین 10 تا 20 میلیون تومان بین کارخانه تا بازار برای خودروها وجود دارد این روزها طرح پیشنهادی افزایش 50 درصدی قیمت خودروها به صورت رسمی از جانب خودروسازان مطرح شده و روی میز کار قرار دارد.
علت مطرح شدن این پیشنهاد، افزایش نرخ ارز و هزینه‌های سربار آن است. هرچند به نظر می رسد بازار کشش چنین افزایش قیمتی را ندارد اما گفته می شود تنها افزایش 50 درصدی قیمت خودروها تولید آن ها را از بعد اقتصادی توجیه می کند.
حال باید منتظر ماند و دید پس از پایان تعطیلات مجلس، نمایندگان خانه ملت چه میزان افزایش قیمت برای خودرو را به تصویب می‌رسانند و شورای رقابت چگونه درباره تغییر نرخ این محصول، تصمیم‌گیری خواهد کرد. به گفته سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس بعد از تعطیلات این کمیسیون با برگزاری جلسه‌ای نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بررسی کرده و در نهایت به جمع‌بندی خواهد رسید.

‌قیمت تمام‌شده پراید بیش از 30 میلیون تومان
به گفته سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا تصمیم گیری در رابطه با افزایش قیمت خودروها، اگر به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده سپرده شود منطقی ترین تصمیم ممکن گرفته خواهد شد چرا که این سازمان قاعدتا باید مابه‌التفاوت نرخ ارز (که تأثیر آن روی خودروهای حتی با میزان بالای ساخت داخل هم دیده خواهد شد) را محاسبه و در قیمت‌های جدید اعمال کند.
برای خودرویی مثل پراید که 1500 تا 2000 دلار هزینه ارزی دارد افزایش قیمتی حداقل 9 میلیون تومانی باید صورت بگیرد تا روند تولید این محصول کاهش نیابد. به عبارت دیگر پراید 22 میلیون تومانی در درب کارخانه باید 30 میلیون تومان به فروش برسد.

‌تغییر قیمت خودروهای خارجی بیش از خودروهای ساخت داخل

در صورتی که حاشیه بازار قیمت خودرو را مشخص کند بازار خودرو با هجوم سرمایه های سرگردان مواجه نخواهد شد. تفاوت معنادار قیمت کارخانه و بازار خودرو سبب ایجاد تقاضای کاذب، افزایش سوداگرانه قیمت ها و هجوم سرمایه های سرگردان می شود. بهترین راه حل برای تعیین قیمت خودرو رفتن به حاشیه بازار است چرا که در این صورت است که نرخ واقعی خودرو مشخص می‌‎شود. به گفته مشاور مدیرعامل سایپا وقتی تقاضا و میزان ظرفیت تولید با هم برابر باشد، خودرو به قیمت واقعی به فروش خواهد رسید اما اگر تقاضا از ظرفیت تولید خودرو کمتر باشد، خودروساز با مازاد ظرفیت مواجه می‌‎شود. بنابراین ناگزیر است یا قیمت خود را پایین بیاورد یا شرایط مناسب برای فروش لیزینگی (اقساطی) در نظر بگیرد تا محصولش به فروش برسد. برای جلوگیری از تخلف کارخانه‌ها و کاهش‌ندادن تولید با هدف افزایش قیمت‌ها، دولت باید کنترل‌های لازم را انجام دهد.

‌نبود کشش در بازار

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان معتقد اند که بازار خودرو توان کشش چنین افزایش قیمتی را ندارد. هرچند به نظر می رسد که افزایش قیمت به دلیل تغییر هزینه ها کاملا منطقی است اما 50 درصد افزایش نرخ خودرو نیز امکان پذیر نیست و کشش مشتریان را از بین می رود.
افزایش پلکانی قیمت ها می تواند یک پیشنهاد خوب برای تطابق بیشتر بازار و حفظ کشش مشتریان باشد. خودروسازان باید روی افزایش قیمت سبد محصولات سودآور و پرطرفدار خود کار کنند. در گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده است، سایپا در محصول کیا سراتو و پراید بیشترین سود را داشته و ایران‌خودرو هم در خانواده سمند شاهد بیشترین سودآوری بوده است.
کاهش هزینه‌های بنگاه‌داری و هزینه‌های مدیریتی نیز از جمله نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. به نظر می رسد از بین بردن تورم نیروی انسانی و تعدیل نیرو راه حل مناسبی نیست و به همین دلیل نیز تغییر تفکر در نحوی مدیریت مورد نیاز است. تامین نقدینگی و سرمایه و همچنین کاهش هزینه های مالی نیز از دیگر مشکلات و چالش های مطرح شده در این میان است که با همکاری دولت و به وجود آوردن ساز و کاری برای تسهیل بازپرداخت وام ها قابل حل است.

نظرات کاربران

60 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/21
برای خودرویی مثل پراید که 1500 تا 2000 دلار هزینه ارزی دارد !!
اگه اینقدر خرج داره چرا وقتی دلار ۴ هزار بود ۲۱ میلیون میفروختین ها بقیه پولی که از مردم میگرفتینو خرج چی کردین حتما خرج تحقیق و توسعه ها !!
1397/8/24
شک نکنید این قیمت بازار هست که قیمت نهایی رو مشخص میکنه مثلا اگر پراید در بازاز 34 تومنه قیمت کارخونه هم باید نزدیکش بشه و این طبیعیه . دولت دزد=مردم دزد و این دور تشدید ایجاد میکنه در حرکت به سمت اوج بیشرفی مردم و دولت و چیزی که امروز میبینید. یک کشور منزوی که باید برای غذا انرژی بفروشه تازه اونم با هزاران مشکل و بدبختی و خوار و ذلیل شدن. به هر حال خواسته مردم بوده در 40 سال پیش که اینطور زندگی کنن. ولی نسلهای آینده اینو نمیخوان
1397/8/21
قیمت خودروها باید منطقی باشد.
مثلا سمند 500 پوند انگلستان بیشتر قیمت نخورد. معادل 7 یا نهایتا 8 میلیون.اونم با قیمت ارز بازار، نه جهانگیری یا نیمایی.
شما این ماشینو ببرید اروپا، اگر اگر اگر یکی سرشو خر گاز گرفته باشه بخره این ماشینو... تازه سمند سفارشی مخصوص تست با موتور tu5 . یادتون میاد آقایون خودروساز؟ بعد از تست از بی آبرویی جواب تلفنهاتونو نمیدادید؟
از پراید و... که دیگه هیچی نگیم بهتره.
بعد از 40 سال ادعا، تازه اینه شکوفاییمون...
اگه پول بیشتر میخواین صندوق نذورات نصب کنید... اینطوری آبرومندتره
ملت برای پولی که درمیارند زحمت میکشند. پول مفت نیست که بدن به شما بیشرفها...
1397/8/21

تا شش ماه دیگه اگه مطابق با تیراژ زمان رونق تولید کنید، شما قطعه تو انبار دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده برای تولید و مونتاژ و ... این خبر از داخل خودتون زد بیرون گندش دراومد.
1397/8/21
خوب معلوم میشود سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جیره خوار خودرو سازان است که خودروسازان چهار دست و پا تلاش میکنند قیمت گذاری خودرو به این نهاد سپرده شود والا بهترین محل قیمت گذاری همان شورای رقابت است که سالهاست قیمت گذاری خودرو را با بررسی کارشناسانه انجام میدهد و حاضر نیست جیره خوار خودروسازان بی لیاقت شود
1397/8/21
اقا گرون کنین هر غلطی میخواین بکنین ما هیچ توقعی از شما زالو صفتا دیگه نداریم بقران.پراید رو بکنین 100 میلیون همه چیزو گرون کنین فقط فکر جیب خودتون باشین اصلا فکر 70 میلیون دیگه نمیخواد باشین.شماها انسان نیستین.نه شما نه مسئولینی که میتونن کاری کنن و نمیکنن.دق مرگ شدم بس که حرص خوردم هر روز هر روز.لعنت به این جهنم که هر روز خبر بد و بد و بد .....
1397/8/21
یعنی اگه یک درصد شک داشتم دیگه الان یقین دارم که گرونی بازار از اولش هم کار خودروسازا بود که هیجان کاذب درست کردن واسه مردم که قیمتا اینجوری بشه!
حالا هم دارن منت میذارن که پنج درصد زیر قیمت بازار میخوان بدن!
فقط این وسط مردم باید یادشون باشه که تاریخ تحویل خودروها برای اواخر 98 و اوایل 99 بوده و این یعنی اگه پسفردا قیمت دوبرابر شد و کارخونه فروش فوری گذاشت یعنی رسما احتکار کردن خودش رو تایید کرده!
1397/8/21
با سلام و عرض ادب.احتمالا خودروسازان عزیز که همواره و همیشه به دنبال گران تر شدن قیمت ها هستند گزینه ای مبنی بر رسیدگی به وضعیت این همه خوردوری موعد تحویل گذشته روی میز ندارند ؟! لطفا رسیدگی کنید ...
1397/8/21
این چه منطقی است که شما دارید!هر چقدر قیمت کارخانه بالا برود
در بازار ازاد هم افزایش قیمت خواهیم داشت وقتی عرضه در بازار کم باشد.
ضمنا به جای بالا بردن قیمت کمی هم به فکر کیفیت و ایمنی این خودروهای
قدیمی باشید!!
1397/8/21
امان از سیاست . خودروسازها با توقف تزریق خودرو ب بازار و مردم بازار رو بهم ریختن و حالا میخان ب هدفشون برسن . واقعا باید ازشون تقدیر کنن ب خاطر این سیاست و موش و گربه بازی
1397/8/21
شما که مدیر عامل سایپاتون تو خبر امروز گفته
لگن پراید و لگن تیبا از نظر قطعاتش مشکل ندارم همش درونسازیه پس چرا قیمتاش بالا ببرید همتون دزد تشریف دارید
1397/8/21
من نمیدونم این نظرات به اصطلاح کارشناسانه یه عده بیسواد و کلاش که فقط دنبال پرکردن حیب خودشوننو کدوم بی دین وایمونایی منتشرمیکنن.همشون دستشون تو یه کاسه ست.خداازتون نگذره و درد این مردمو به زودی خدا بهتون به صورتی که لایقیدسرتون پیاده کنه.آخه این بدبخت بیچاره کارگری که زورش به لگن پراید 22تومنی نمیرسیدالان چطوری باید40تومن باحقوقای بحقی که بهشون میدن به اسم وزارت کار بخره. افزایش تاچه حد.چندماه پیش باهمین بهانه 7درصد زیادکردیدقیمت آشغالاتونو.خدا اتیش جهنمو براتون شعله ورکنه که مردم ایرانو سوزوندید .خودروسازای زرنگ باز شارلاتان
1397/8/22
خیلی جالبه که جک رو بازار نقدی میده 143 تومن با ثبت نام کارخانه بعد از کلی انتظار میخواهند بفروشند 157 تومن آخه این چه بازاریه ؟ چرا تعرفه واردات رو صفر نمیکنند مردم راحت بشن از دست اینها
1397/8/22
ایران خودرو و سایپا خیلی ماشیناشون خوبه که اینهمه گرون میکنن؟؟؟؟؟؟واقعا متاسفیم که اصلا کیفیت ندارن ولی گرون میکنن.بازم خودروهای چینی خیلی بهتره.
1397/8/22
افزایش قیمت برای ماشینایی که به قول خودشون تولید داخله چرا باید اتفاق بیافته اگر سایپا و ایران خودرو با این درصد افزایش داشته باشه اون شرکتایی که دارن ckd وارد میکنن میخوان چقدر افزایش بدن!!
1397/8/22
باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه و اینکه قطعه ساز ها وخودرو ساز ها قطعات مورد نیاز خود را با ارز نیمایی تامین میکنند،پس افزایش قیمت خودرو ها طبیعی است.
1397/8/23
خاک تو سر خ...... ......ت.
1397/8/22
افزایش قیمت خودرو قابل درک بوده و در مقطع فعلی در بین شاسی بلندها خودرو تیگو 7 به مراتب از بقیه از نظر کیفیت بالاتر هست.
1397/8/22
به نظر من این افزایش قیمت رو باید ریشه ای بهش نگاه کنیم یه شرکت وارد کننده وقتی یه کالایی رو با دلار 4000 تومن میخره و روز بعدش همون کالا با دلار 9000 تومن وارد میشه معلومه که قیمت فروش اون کالا افزایش پیدا میکنه مثلا شرکت مدیران خودرو تا چند ماه پیش خودرو هاشو با دلار 4000 تومن عرضه میکرد ولی الان که دلار 9000 تومن شده خب طبیعیه که قیمت خودروها افزایش پیدا کنه حتی الان که قیمت هارو افزایش داده بازم زیر قیمت واقعی عرضه کرده و الان که دلار بالاتر شده قطعاا قیمت ها افزایش پیدا میکنه هرچند به ضرر شرکت خواهد شد
1397/8/22
با افزایش 100 تا 120 درصدی قیمت قطعات خودرو در بازار حتی قطعات مصرفی افزایش 50 درصدی به نظر من چیز تازه و جدیدی نیست حتی منتظر اعلام افزایش قیمت بیشتر از این بودم.
1397/8/22
کاملا مشخصه چکاره هستی
قیمت خودروها باید منطقی باشد.
مثلا سمند 500 پوند انگلستان بیشتر قیمت نخورد. معادل 7 یا نهایتا 8 میلیون.اونم با قیمت ارز بازار، نه جهانگیری یا نیمایی.
شما این ماشینو ببرید اروپا، اگر اگر اگر یکی سرشو خر گاز گرفته باشه بخره این ماشینو... تازه سمند سفارشی مخصوص تست با موتور tu5 . یادتون میاد آقایون خودروساز؟ بعد از تست از بی آبرویی جواب تلفنهاتونو نمیدادید؟
از پراید و... که دیگه هیچی نگیم بهتره.
بعد از 40 سال ادعا، تازه اینه شکوفاییمون...
اگه پول بیشتر میخواین صندوق نذورات نصب کنید... اینطوری آبرومندتره
ملت برای پولی که درمیارند زحمت میکشند. پول مفت نیست که بدن به شما...

درضمن تا شش ماه دیگه اگه مطابق با تیراژ زمان رونق تولید کنید، شما قطعه تو انبار دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده برای تولید و مونتاژ و ... این خبر از داخل خودتون زد بیرون گندش دراومد.
1397/8/22
ایران خودرو و سایپا خوووب جیبای مردم رو خالی کردن با این شعار که افزایش قیمت نداریم .حالا شروع کردن به زمزمه افزایشها ....
1397/8/22
کی فکر میکرد یه روز با پنجاه میلیون نشه یه آشغال سوار شی؟!!!!!!!!!!!!!
1397/8/22
یه روز با 50 میلیون میشد سانتافه سوار شی الان باید تیبا سوارشی.
1397/8/22
با افزایش 50% و غیر قطعی بودن قیمت خودرو مردم ترجیح میدهند که خریداری نکن و از ماشین های کارکرده استقبال میکنن
1397/8/22
اخه افزایش قیمت تا کی اونم ماشینای ایرانی باز ماشینای چینی یه کیفیتی داره کلا بخوای در نظر بگیری بازارشون با افزایش راکت میشه اونوقت مجبورن یه فکری بکنن یا کاهش بدن یا شرایط اقساطی جهت توان در خرید قرار بدن .......
1397/8/22
روی میز چیه آقا 207 کاش 50 درصد گرون می کردن از 54 تومن شده 104 تومن
1397/8/22
انشاالله یک تصمیم گیری درست انجام بشه که هم مصرف کننده قدرت خرید داشته باشه و هم شرکت هت بتونن به چرخه سابق برگردن
1397/8/22
وقتی یه ویروسی رو وارد یه کشور میکنن دنبال درمانش هم باید باشن این سرطان چند ساله اومد وارد کشور شده هنوز نتونستن درمانش کنن هرجا میری میگن چرا سرطان گرفتی ماشین من 4 ماهه گرفتم مشکلی پیدا کرده هیچ کس نمیتونه درستش کنه نه قطعه داره نه خدمات داره نه کیفیت داره آخه چرا با آبرو پول و وقت مردم بازی میکنید شما لیفان رو توی چین خودشون سوار نمیشن اینا رفتن آوردنش مردم رو سرگرم کنن آقا لیفان نخرید هرکی میگه خوبه بیاد ماشین منو نصف قیمت بخره منو از این گاری راحت کنه
1397/8/22
بابا بخدا باید اون دنیا جواب پس بدید. آخه چه خبره قیمت 207 صندوقدار رو ایران خودرو گذاشته 104 میلیون. فردا این ماشین بدون کیفیت تو بازار 130 میلیون خرید و فروش میشه. بخدا مسلمون نیستید شما. مگه جنگه؟
1397/8/22
فعلا که وزیر قبلی گند زد و رفت و بازی سیاسی دوباره همه چیز از اول شروع میشه... افزایش قیمت و ....
1397/8/22
الان بازار شوکه است
ماها انقد بدبختیم که خیلی زود عادت میکنیم و خیلی گرونتر از این هم میخریم
یعنی خاک بر سرمون که عرضه ی اعتراض و اعتصاب نداریم
1397/8/22
اگه شورای رقابت دخالت تو قیمت گذاریها نمیکرد الان وضعیت بهتری داشتن خودروسازها
1397/8/22
بااین وضعیت که ارز دولتی داره و بالا رفتن قیمت قطعه سازا معلومه همه خودروسازی ها قیمتاشون بالاتر میره. ولی بازم قیمت خودرهای مدیران خیلی افزایش نداشته
1397/8/22
خودروسازای ما حتی صدای مشتریشون رو نمی شنوند همون کاری که چینی ها گوششون رو باز کردن و شنیدن والا یک زمانی میگفتم چینی آشغاله الان میگم حداقل ادم سوار میشه آبروش نمی ره ماشین ایرانی آدم میبره عصر حجر
1397/8/22
چی فکر میکردیم .....چی شد....
علی برکت الله
1397/8/23
این افزایش قیمت حق آشغالسازای داخلی نیست اما خودروسازایی مثل mvm که هم قطعات از خارج میارن هم نرخ ارز رابطه ی مستقیم باهاشون داره این حق و دارن
1397/8/23
وقتی خودروی ایرانی مثل پراید که نه کیفت داره نه ایمنیه اینطور افزایش پیدا کرده چه انتظاری هست که خودروهای چینی با کیفیت و ایمن افزایش نداشته باشه
1397/8/23
افزایش55درصدی محصولات غیر منطقی بود
1397/8/26
برای خودرویی مثل پراید 1500 تا 2000 دلار هزینه ارزی داشته!!! ممنون ما از خیر پراید گذاشتیم... برای خودتون!!
1397/8/26
امیدواریم مسئولین این شرایط رو ببینند و یه افزایش مناسب با قدرت خرید مردم اعمال کنند که هم خودرو ساز بتونه فعالیت کنه و هم مردم قدرت خریدشون کاهش پیدا نکنه
1397/8/26
قیمت محصولات مدیران خودرو با توجه به ثابت نبودن قیمت دلار افزایش نداشته بلکه قیمت هاشون نسبت به برندهای دیگه مانند سایپا و ایران خودرو بهتر هم هست پس بهتره محصولات ام وی ام و چری را که از هر لحاظ مناسب است خریداری کنیم
1397/8/26
لعنت به دولت جدید که با خونخوارها مذاکره کرد و از فرمان خداوند تعدی کرد حتی یه بچه هم می دونست عاقبت این مذاکره چی می شه امیدوارم فقط خود این دولت و ملتی که این دولت جدیدو انتخاب کردن در چاهی که خودشون کندن گرفتار بشن
1397/8/27
با توجه به وضعیت بازار و اینکه خودروسازای بزرگ فروش خودشونو بستن فکر نمی کنم دیگه قیمت ها انچنان تغییری بکنه پس بهتر همین الان خرید خودتونو انجام بدین تا هم ماشین زیر پاتون باشه و هم سرمایه از دست نره. خودروسازای بخش خصوصی مثل مدیران خودرو الان خودروی تحویل فوری دارن و ماشیناشون هم باکیفیت تره.
1397/8/27
خودروهای داخلی ک افزایش قیمت دارن مسلما ک خودروهای چینی هم قیمتشون باید بره بالا.کیفیتشون هم ک کلی بالاتر و متفاوتر خودرهای چینی
1397/8/27
سلام قابل ذکر هست بگم من الان ۸سال ام وی ام دارم و از لحاظ قطعه در این مدت اصلا ب مشکل برنخوردم چون الان ۱۵سال این شرکت تو ایران و واقعا خیلی از تاجرای قدرکه میشناسم قطعات یدکی این محصول رو مستقیم وارد میکنن و ازلحاظ اعتبار تثبیت شده هست و واقعا پیشنهاد میکنم ب دوستایی که اینقدر گله مند هستن ازلحاظ خدمات خودشونو اذیت نکنن برند خودرو را عوض کنن
1397/8/27
خودرو پرایدی که زمان تحویل آخر شهریور بوده اینقدر نگه داشتن و دعوتنامه نفرستادن تا با قیمت روز آبان تحویل مشتری میدن واقعا اگه این دزدی نیست پس چیه اونم تو روز روشن
1397/8/28
طبیعی هست که قیمت دلار روی همه کالاها و برندها اثر گذاشته است.ولی برندهایی هستند که با توجه به ثابت نبودن قیمت دلار قیمت و کیفیتشون مناسبه.برند مدیران خودرو یکی از برندهایی هست که هم قیمت و هم کیفیت مناسبی داره
1397/8/28
من ماشینی که با شرایط 36 ماه از مدیران خودرو خریدم نرخ کارمزدش کاملا منطقی بود و نرخش پایین بود و شرایط خوبی داشت که هر تایمی که بخوایم میتونیم زودتر اقساط رو پرداخت کنیم و از نرخ بهرشم کم میشه که خیلی به نفعه مشتری هست
1397/8/28
من ماشینی که با شرایط 36 ماه از مدیران خودرو خریدم نرخ کارمزدش کاملا منطقی بود و نرخش پایین بود و شرایط خوبی داشت که هر تایمی که بخوایم میتونیم زودتر اقساط رو پرداخت کنیم و از نرخ بهرشم کم میشه که خیلی به نفعه مشتری هست
1397/8/28
نمیدونم کجای راهو اشتباه رفتیم که برای خرید پراید 34 میلیون باید هزینه کنیم
1397/8/29
امروز موعد تحویل خودرو ثبت نامی من از مدیران بود البته دو هفته زودتراز موعد مقرر که جای تشکر داره و واقعا با قیمت خوب چون بیشترازاینا تصور میکردم رفته باشه بالا با توجه ب قیمتهای بازار ازاد
1397/8/30
اینروزا ب هیچ نمایندگی اعتبار نیست در تحویل خودرو که ب موقع تحویل بده یا اصلاپول ادم نخوره بره تنها جایی که دیدو خودرو اقساط میده هنوز اونم سه ساله و داره در این بازار خودرو مدل جدید میزنه و وارد میکنه مدیرن بود بابا دمتون گرم حداقل ی نور امید واس من خریدار گذاشتید
1397/9/3
در شرایط کنونی خیلی از خودروسازان ب مشتریان خود قیمت نهایی را اعلام نمیکنند و حتی مشاهده شده موقع تحویل اعلام کردن ب علت نبودن قطعه حاضر ب تحویل دادن نیستن و تنها جایی که هنوز خودرو ب قیمت مشخص و ثابت تحویل میدهد و تحویل فوری هست وحتی اقساط هم وجود داره مدیران خودرو میباشد
1397/9/5
مدام از افزایش قیمت خودرو توی هر محفلی صحبت میکنن انگار فقط خودرو داره افزایش پیدا میکنه باید اینو در نظرداشته باشم که با افزایش قیمت ارز همه چیز گرون شده پس افزایش قیمت خودرو اونم تازه خودرو های خارجی که به دلار مربوطه قابل درک واگر هم قراره کسی خودرو صفربخره بهتره از شرکتهایی خرید کنه که به موقع ماشین تحویل میدن و خدمات پس از فروش گسترده دارن مثل شرکت مدیران خودرو
1397/9/5
در شرایط کنونی که سایرخودروسازان از اعلام قیمت نهایی محصولات خود خودداری میکنند وباتاخیر چندین ماهه تحویل میدهند مدیران خودرو محصولات خود را همچنان اقساطی و به قیمت مشخص شده ب صوت فوری تحویل میدهد
1397/9/5
در حال حاظر که هیچ کدام از خودروسازان حاظر به اعلام قیمت نهایی خودروها نیستند و تحویل خودروها چندین ماه با تاخیر انجام میشود مدیران خودرو علاوه بر اعلام قیمت نهایی به مشتریان شرایط اقساطی ویژه ای را در نظر گرفته و به صورت تحویل فوری در اختیار مشتریان قرار میدهد.
1397/9/6
گاهی خرید خودرو کاری سهل است ولی بحث قطعات خودرو که پیش می اید خیلی بحث مهمی میشود که باید توجه به قطعات و خدمات پس از فروش هر خودرویی که میخریم باشیم از انجایی که مدیران خودرو خود ب عنوان مسئول اصلی بزرگترین انبار قطعات را نسبت ب سایر برندهای مشابه داشته و ب عنوان یک تنظیم کننده بازار کلیه قطعات رادردسترس مشریان قرار داده است بهترین گزینه واسه خرید خودرو میباشد.
1397/9/6
قیمت خودروها باید منطقی باشه نه خیلی گرون باشه نه خیلی ارزون باشه.مثل مدیران خودرو که هم قیمت مناسبی داره و هم کیفیت ممحصولاتش بالاست.تازه شرایط اقساطی هم داره مثل 315 که کن شنیدم تحویل فوری هم هست
1397/9/10
قیمت خودرو باید منطقی باشه نه خیلی گرون باشه نه خیلی ارزون.ماند برند مدیران خودرو که هم قیمت مناسب داره و هم کیفیت محصولاتش بالاست.تازه 315 فروش اقسای داره.تازه من شنیدم که تحویل فوری هم هست