موضوعات داغ

بیکاری شش هزار نفری واردکنندگان خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس اظهار داشت: متاسفانه برای اتخاذ تصمیم در کشور برنامه ریزی وجود ندارد و تصمیمات نادرست باعث خسارت به برخی بخش ها از جمله صنف واردکنندگان خودرو شده است. حال که خودروهای داخلی گران شده است به فکر آزادسازی واردات خودرو افتاده‌اند و کسی هم پاسخگوی هزینه های تحمیل شده بر روی دوش مردم نخواهد بود. وی ادامه داد: بعد از ممنوعیت واردات ۶ هزار نفر از واردکنندگان خودرو بیکار و ۶۰ درصد از شرکت های واردکننده نیز تعطیل شدند. همچنین برخی شرکت هایی که تعطیل نشدند با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند که در صورت ادامه این روند آن ها نیز تعطیل خواهند شد.
خصوصی سازی در کشور به رویا تبدیل شده است
به گزارش خودرو بانک و به نقل از عصر خودرو، دادفر درباره وضعیت خصوصی سازی در بخش خودرو بیان داشت: تا زمانی که دولت در این صنعت دخالت کند و یک نماینده دولت یا مجلس مدیرعامل این شرکت ها باشد خصوصی سازی یک رویا خواهد بود. همچنین در این شرایط فقط خصوصی سازی می‌تواند باعث افزایش کیفیت شود زیرا شرکت های خصوصی درآمد خود را از رضایت مشتریان بدست می‌آورند و باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود، اما در حال حاضر رقابت وجود ندارد و مردم مجبور به خرید خودروهای داخلی بی کیفیت هستند. وی ادامه داد: عقب ماندگی صنعت خودروسازی کشور برای خصوصی شدن نتیجه کم کاری وزارت صنعت و معدن است زیرا ۱۵ سال است که هم توانایی نیروی انسانی و هم صنعت قابلیت خصوصی شدن این صنعت را داشته اند اما به دلیل کم کاری وزرای صنعت این امر میسر نشده است.
وی در پایان درباره وزیر جدید صنعت گفت: معتقدم که دوران وزارت آقای رحمانی مانند دوره وزارت آقای شریعتمداری نخواهد بود. ما به وزیر جدید مانند حضرت موسی و عصایش نگاه می‌کنیم چون اگر بتواند گامی در صنعت خودروسازی کشور بردارد نام او در تاریخ ثبت خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/23
فدای یک تار موی سر کارگرای دو فرقون ساز چینی شده، رانتی و مافیایی بزرگ!