موضوعات داغ

افزایش قیمت چری تیگو 7 همزمان با عرضه مدل جدید این خودرو

عکس مطلب اول
این روزها بازار خودرو در تب و تاب افزایش قیمت خودرو، علی الخصوص خودروهای داخلی و چینی به عنوان تنها گزینه‌های موجود بازار ایران زیاد است و موج افزایش قیمت از خودروهای وارداتی به خودروهای داخلی نیز سرایت کرده است و هر روز بازار با نوسانات گوناگونی روبرو است. در مورد خودروهای چینی که اخیراً به دلیل محدودیت عرضه در مقابل تقاضا، و همچنین افزایش قیمت قطعات وارداتی، برخی مدل‌ها با افزایش قیمت در بازار روبرو شده‌اند که به عنوان مثال می‌توان به چری تیگو 7 اشاره نمود که مدت‌ها است علی رغم تقاضا، عرضه آن توسط مدیران خودرو متوقف شده است. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که مدل جدید با برخی تغییرات داخلی و آپشنی طبق روال محصولات قبلی مدیران خودرو که پس از عرضه 1 سال از محصول، مدل بروز را ارائه میکند، در راه است و احتمال افزایش قیمت این محصول از سوی کمپانی همزمان با عرضه چری تیگو 7 جدید می‌رود.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/26
جو ندین به ماجرا تو چند روز اخیر قیمت تیگو ۷ توی بازار افتم داشته
1397/8/26
آره هزار تومن افت داشته...خیلی محسوس!
1397/8/26
یه سوال فلسفه خرید شاسی بلند تک دیفرانسیل چیه؟
اگه میخوای ماشین تک دف بخری خوب یه سواری با قیمت مشابه بخر و از سواری و هندلینگش لذت ببر...
اگر هم میخوایی شاسی بلند بخری خوب دو دف بخر تا گه گداری یه نمه آفرود هم باهاش بری و حداقل توی گل و برف مثل یه سواری نباشی.
وقتی شاسی تک دف دف میخری نه هندلینگ و تعادل در پیچ یه سواری (البته با قیمت مشابه) رو داره و نه توانایی های یه دو دیفرانسیل رو یعنی از هر دو طرف ضرر میکنی.!!!
1397/8/26
فلسفش اینه که دنبال خود نمایی هستن همین
1397/8/26
بسوزه پدر چشم و هم چشمی که قدرت فکر رو از ادم میگیره
1397/8/27
بسیار منطقی گفتی
1397/8/30
اولاً شاسی برای کلاس گذاشتن برای برخی مشاغل و بالخصوص برای آدم های متأهل برای جلب رضایت خانم ها کاربردیه ،
در مورد هندلینگ بسته به طراحی خودرو است و حتی به ابعاد یا به شاسی و غیر شاسی بستگی ندارد، تعادل نیز ربطی به شاسی و غیر شاسی ندارد چراکه این خودروها با وجود ارتفاع کمی بیشتر غالباً سنگینتر نیز هستند، حفظ تعادل در خودروهای کوچک و سبک بسیار مهم است که استفاده از تکنولوژی کامپیوتری کنترل پایداری در این خودروها حیاتی است.
در مورد نرمی سواری با یورش خودروهای چینی به کشور میشه گفت آن هم ربطی ندارد: مثلاً سواری حتی سدان کیا هیوندای و ... خشک است (البته کسی منکر قابلیت های این خودروها نیست) در حالیکه تا دلت بخواد شاسی بلند نر م چینی از چانگان،برلیانس، بی وای دی، هاوال ... داریم و یکی از دلایلی که ملت میخرن و سوار هم میشن مشکلی هم ندارند همین است که چین با کپی کاری تکنولوژی ژاپنی قدیمی تر و سنت شکنی و استفاده از اتاق های بزرگ با موتور و گیربکس ضعیف تر و بازار خودش را درست کرده و این خودروها برای خانواده ها که کیفیت سواری و فضای بیشتر خودرو مهمتر از چند ثانیه شتاب بیشتر مناسب است حتی از لحاظ امنیت خودرو هم نمیشه یک خودرو خارجی را که از کیسه هواش یا سیستم های الکترونیکی پیداریش می زنند بهتر از خودروهایی با بدنه ضعیف تر ولی با کیسه هوای کامل بدانیم.

اما شاسی بلنددر حین داشتن کلاس ضعف های خاص خود را نیز دارد:
1- دید به ماشین های کناری کمتر از خودرهای سدان است و بخاطر همین اکثر شاسی ها با طول متوسط بیرون میان و از نظر فضای پا و خصوصاً صندوق ممکن است از سدان های متداول عقب تر باشند.
2- روی دست انداز خصوصا برجستگی ها، آسفالت های کنده شده، ساندویچ جلوبندی این خودروها بیشتر از سدان تحت فشار و کوبش است و باید رفتار مناسب تری و رانندگی آرامتری در آسفالت های با کیفیتمون داشته باشیم ولی همان طور که اشاره شد نرمی خودرو به طراحی برمی گردد و یک شاسی بلند می تواند بسیار خشک تا نرم باشد و یک سدان می تواند نسبتاً خشک تا نرم باشه اینکه بسته به ماشین دارد و انتظار نرمی خودروهای آرام چینی را از خودروهای سرعتی خارجی نداشته باشید.
3- برای خرید یک خودروی شاسی بلند شمابه هزینه بیشتری را بخاطر کلاس باید متقبل شوید.
4 - خودرو اتومات سدان و خودرو شاسی تک دف بدلیل برخورداری از یک گیربکس ساده که برای شیب هایی از نظر استاندارد حدود 30% طراحی شده و به لحاظ کلی توانایی آفرودی ندارد (البته شیب های بیشتر را هم میرود ولی احتمال آسیب به گیربکس و بکس باد وجود دارد) و در مورد سواری اتومات به سبب ارتفاع کمتر از نظر آسیب به جلوبندی وضعیت بدتر نیز می شود این درحالیست یک خودروی با گیربکس دستی کمتر از خودروهای مورد اشاره بکس باد می کند هم گیربکس اسیبی نخواهد دید.

1397/8/26
تروخدا آب به آسیاب این مدیران خودرو کلاش نریزید...
پنجاه و پنج درصد گرون کرده میخاد 30 درصد دیگه هم گرون کنه الکی جو راه انداخته تو بازار
1397/8/26
با سلام من از تیگو7 خیلی راضی هستم با آپشن های جدید که گذاشته واقعا خیلی بهتر شده
1397/8/26
همون 250 میلیون تومان هم زیادشه!!
1397/8/26
شاسی بلند تک دف چینی یعنی حجم زیادی از مواد اولیه که تغییر شکل یافته اند و سرنشینان مجبورند به همراه خودرو جابجا کنند.
1397/8/26
دیگه موندیم چی بگیم،ماشینی که تو یک سال قیمتش دو برابر شده، نمی دونم کی گفته تقاضا براش زیاده؟؟؟نمایندگی های مدیران از این ماشین هستش به قول دوستمون خدایی الکی جو ندید...
1397/8/26
آب که سر بالا رفت قورباغه هم ابو عطا میخونه. این خودرو داخلش پر از پلاستیک بی کیفیته و در رنج ۲۷۰ میلیون نیست.
1397/8/26
ضرب المثل قدیمی است که میگه " آب که سر بالا میره قورباغه ابوعطا میخونه"