موضوعات داغ

تزریق خشونت بر روح لطیف تویوتا کمری؛ برنامه جدید TRD برای ارتقاء سدان اقتصادی و محبوب

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اوایل هفته‌ی پیش بود که خبری از رونمایی دو سدان اسپرت آوالون و کمری TRD توسط تویوتا منتشر شد و حالا تویوتا پس از رونمایی تصاویر این خودروها مشخصات آن ها را نیز منتشر کرده است.
تویوتا کمری و آوالون TRD سدان‌ های تیونینگ شده ای هستند که قرار است در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شوند. هر دوی این خودروها به سیستم تعلیق اسپرت و کمک فنرهای جدید و ارتفاع پایین‌ تر مجهز شده اند. این سیستم تعلیق جدید ارتفاع خودروها را ۱۵ میلیمتر پایین تر آورده. همچنین ساختار تعلیق نیز تقویت شده تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

سدان های جدید TRD

سدان های جدید TRD

در کنار سیستم تعلیق، تویوتا ترمزهای کمری و آوالون TRD را نیز تقویت کرده و از دیسک 12.9 اینچی در جلو با کالیپر دو پیستونه استفاده شده است. در مدل استاندارد کمری و آوالون از دیسک های 12 اینچی با کالیپر تک پیستون استفاده می شود.
در بخش ظاهر، تویوتا هر دو محصول جدید خود را به بادی کیت اسپرت شامل اسپویلر جلو، رکاب بغل و اسپویلر عقب مجهز کرده. یک دیفیوزر نیز در عقب ماشین ها نصب شده و در انتها نشان TRD به رنگ قرمز به چشم می خورد.

سدان های جدید TRD

سدان های جدید TRD

از دیگر تغییرات کمری TRD استفاده از رینگ های 19 اینچی TRD با تایرهای تابستانی بریجستون است. این رینگ های مشکی رنگ در مقایسه با رینگ های استاندارد 19 اینچی کمری XSE به میزان 1.4 کیلوگرم سبک تر هستند.

سدان های جدید TRD

سدان های جدید TRD

سیستم تعلیق اسپرت کمری TRD در قسمت جلو 44 درصد و در عقب 67 درصد خشک تر از قبل شده است. در انتها نیز به جلوپنجره مشکی، رنگ های اسپرت و سیستم اگزوز Catback می رسیم. در داخل کابین صندلی های چرمی اسپرت SofTex با دوخت قرمز و نشان روی پشت سری به چشم می خورند. کمربندهای ایمنی نیز به رنگ قرمز هستند و فرمان چرمی با آرم TRD نصب شده است.

سدان های جدید TRD

سدان های جدید TRD

تویوتا آوالون در مقایسه با کمری تغییرات گسترده تری داشته، به زوری که رینگ های 19 اینچی مشکی مات آن 2 کیلوگرم از رینگ های استاندارد این خودرو سبک تر هستند و صندلی های آن نیز با چرم آلکانترا پوشیده شده اند. نشان TRD در آوالون به جز پشت سری ها روی زیرپایی ها و شیفتر تعویض دنده نیز حک شده است.

سدان های جدید TRD

سدان های جدید TRD

هر دو مدل کمری و آوالون به موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری به قدرت 301 اسب بخار مجهزند که نیروی آن با یک گیربکس اتوماتیک 8 دنده به چرخ ها ارسال می شود. این گیربکس دارای حالت اسپرت و شیفترهای پشت فرمان است. مدل های جدید TRD تویوتا از پاییز 2019 وارد بازار خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد