موضوعات داغ

افزایش مجدد قیمت بسترن B30؛ اینبار 17 میلیون تومان بدون امکان صلح و واگذاری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی "بهمن موتور" در 18 آبان ماه امسال یعنی کمتر از 2 هفته پیش قیمت جدید خودروی سدان بسترن B30 را اعلام کرد، اما این خودروساز داخلی به افزایش قیمت اولیه راضی نبوده و بار دیگر قیمت بسترن B30 را افزایش داده است و با نرخ جدید اقدام به فروش محصول خود می کند.
جالب اینجاست که برای فروش این خودرو درنسخه اتومات به مشتریان در مردادماه 96، گروه بهمن حداقل قیمت 58 میلیون و 367 هزار و 200 تومان را تعیین کرده بود و با رسیدن به مردادماه امسال، قیمت اتومبیل به مرز 79 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. اما این سیر صعودی متوقف نشده و شرکت خودروسازی "بهمن موتور" در تاریخ 18 آبان ماه امسال قیمت اتومبیل را معادل 106 میلیون تومان اعلام کرد و حالا در روزهای پایانی آبان ماه، قیمت جدید بسترن B30 از سوی بهمن موتور اعلام شده است که معادل 124 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود. هرچند بسیاری از مشتریان این خودرو شکایت و اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت پی در پی اعلام کرده و خواستار شفاف سازی و پاسخگویی شرکت بهمن موتور در رابطه با افزایش قیمت اتومبیل در طول کمتر از 2 هفته هستند.
در پایان هم بد نیست بدانید که در بخش مولد قدرت بسترن B30 که حالا به قیمت 124 میلیون و 300 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد، از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی مجهز به جعبه دنده خودکار استفاده شده است که در حداکثر کارایی خود قادر به تولید نیروی 107 اسب بخاری و گشتاور 155 نیوتن متری خواهد بود و همانطور که گفتیم، توسط جعبه دنده 6 سرعته اتومات دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود تا این نیروی 107 اسب بخاری به صورت بهینه در چرخ‌های محرک جلو استفاده شود.
اعلام این شرایط فروش در حالیست که بهمن موتور چند روز قبل با ابلاغیه ای به نمایشگاه های خود دستور داد تا از تنظیم قرارداد های واگذاری و صلح خودروهای پیش فروش شده خودداری نمایند، بنابراین مشتریانی که خودرو خود را ماه های قبل خریداری کرده اند، حالا چاره ای جز پرداخت رقم های تکمیلی برای دریافت خودرو ندارند و نمی توانند خودرو خود را پیش از تحویل- به شکل حواله ای- با سود به فروش برسانند.

نظرات کاربران

21 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/30
خودرو سازها مردم رو چی فرض کردن؟؟؟ سر گردنه هم اینجوری نیست. قیمت بازار از قیمت کارخانه کمتر هست و چرا باید کسی چند ماه تو نوبت بمونه و گرونتر از بازار هم بخره
1397/8/30
مملکت بی صاحب همین میشه....
1397/8/30
سازمان حمایت و وزارت صنایع هم که کشک....
1397/8/30
دیگه وقتی میبینه ایران خودرو قیمت ۲۰۷ کرده ۱۰۵ میلیون گفته چرا من نگذارم؟ مردمم که قربونشون برم (هر چند چاره ای ندارند)
1397/8/30
آخی دستشون دردنکنه دیدن هرچی قیمت رو ببرند بالا بازم مشتری براشون صف کشیده،هنوزم ببرید بالاتر صفاتون طولانی تر میشه،آخه ماشین شده مثل نون شب برا یه عده نخرند میمیرند!!!!
1397/9/2
نگران نباش شما..جوری بشه که نون شبتم به همین روال بشه
1397/8/30
سوء استفاده از موقعیت اقتصادی یعنی همین، مفسد اقتصادی از هوا به زمین نمیفته که!!!!
1397/8/30
کشور ایران از اول سال 97بی صاحب شده ،خودرو ساز طلافروش و خلاصه همه افتادن به جان ملت ایران ،هر کس هر چی دستش رسید و هر قیمتی که عشقش بکشه روی محصولات و اجناس خودش میذاره، به والله قسم به قول آقایان روحانی(آخوند ا)بلاد کفر همین ایرانه، شما نگاه کنید تو دنیا حتی مردم کشورهایی که نه دین میشناسن نه مذهب اینجوری نیستن، خودروسازهای چینی هم وقتی میبینن هموطنان خودمون به هم رحم نمیکنند اونها چرا رحم کنند؟
1397/8/30
هم ارز دولتی گرفتند ، هم چهل میلیون پیش پرداخت از مشتری حالا بعد از 4 ماه میخواهند هم قیمت بازار الان تحویل بدهند!!!!!!

تازه برخلاف قراردادشون که امکان یکبار صلح داره ، امکان صلح یکطرفه لغو کردند!!!
1397/8/30
اصلا نگران نباشید!!
یه چند وقت دیگه رهام میاد..از این بهتر...تازه قیمتش هم بهتره
قیمت تو رنج تیبا و کوییک...البته این سری رنجش خییییلی گشاده!!
خدایا شکرت..
سوریه جنگ زده کارخونه خودرو سازی نداره...راحت میتونن پراید بخرن
بعد ما اینجا آرزو پراید داریم!!
1397/8/30
مسابقه افزایش قیمت خودرو بین دلال های خودرو و خودرو سازان پایان نداره ..... ، برخی به خوردن پول حرام عادت کرده اند . براشون ارزش شده حق مردم را پایمال کردن .
1397/8/30
با سلام
امروز 30آبان برای من دعوتنامه نیسان وانت تک سوز اومد شرکت بالای 40 درصد قیمت رو افزایش داده قیمت اون از 37 میلیون و 600 هزار تومن به 52 میلیون و 900هزار تومن رسیده .مگه وزارت صنعت افزایش قیمت رو تکذیب نکرد؟؟؟؟؟سایت خودرو بانک خواهشمندم این رو خبر رو حذف نکنید
1397/9/1
اول گفتن 106 بعد دیدن ایرانخودرو 206 صندوقدار رو اتومات کرده گذاشته 104!!!! دیدن که میشه قیمت رو عشقی گذاشت!!!!
1397/9/1
تماس گرفتم میگن احتمالا تحویل آبان آذر هم میفته اون ور سال. می خوان عادت بدن مردم و به این قیمت. آخه مگه از پس انداز کارمند جماعت هم حلال تر هست که میخوان از جیبش بکشن بیرون اینجوری؟ پول نفت و معدن ها بسشون نیست؟ مگه ما پول مون رو از دزدی بدست آوردیم.
1397/9/1
اینا فکر میکنن کارمند پولش رو با دزدی بدست اورده که میخوان جیبش اینطوری خالی کنن؟
مگه تو این دو سه هفته چه اتفاقی افتاده که باید 45 میلیون تومن!!!! گرون تر بفروشن؟ ارز که از دو ماه پیش روز به روز پایین تر اومده. ماهم که تو فاصله یک ماه با تحویل مردادی ها ثبت نام کردیم.
غیر اینکه خود نمایندگی ها حواله های تا مرداد رو گرفتن و به مردم که رسید دندون تیز کردن واسه پس انداز کارمند جماعت.
1397/9/1
سلام
عزیزان چرا انقدر ناراحت هستی
نخرید
تا خر هست خر سوارهم هست بلا نسبت
1397/9/2
كساني كه دنبال اين بودن بخوان بسترن رو ٥٨ ميليون تومان تحويل بگيرن و بعد در بازار ١٥٠ ميليون بفروشن حقشون هستش كه الان بهمن بخواد باهاشون اينطور رفتار كنه. هيچ جاي ناراحتي نداره دلال محترم! كمي بيشتر پول بده و بسترن زيبات رو تحويل بگير. تا شما باشين فكر نكنين وقتي ده تا ده تا ثبت نام ميكنين و دنبال سودهاي چند صد ميليوني هستين، هميشه برد با شماست. بهمن حق داره در شرايطي كه شما دوستان محترم دلال قيمت رو رسوندين در بازار آزاد به ١٥٠ ميليون بخواد خودروش رو ١٢٤ ميليون تومن عرضه كنه. در ضمن هنوز هم از حق خودش به طور كامل استفاده نكرده. خوشتون نمياد از اين افزايش قيمت انصراف بدين و بريد دنبال يه خودرو ديگه.
1397/9/29
نوبت شما هم میرسه در جمهوری اسلامی برادر عزیز. خیلی خوشحال نباش
1397/10/10
شما همه رو به چشم دلال میبینی ؟ ان شاءالله که جیره خور بهمن موتور نیستی
1397/9/3
نميخواين مجاني بهتون بسترن بدن و بعد شما بريد در بازار بفررشين ١٥٠ ميليون؟
1397/9/29
تقصیر بهمن نیست که. تقصیر خودمونه. آخه یکی نیست به من بگه چرا ۴۰ میلیون پولتو دادی به این عوضیا بعد توی قرارداد هم نوشتن به قیمت روز.
آخه وقتی میتونستم با ۸۰ - ۹۰ تومن همون روز بگیرم چرا باید اعتماد میکردم به این شرکت‌هایی که اطلاعیه میزنن هر کی نمیخواد بیاد پولشو پس بگیره!