موضوعات داغ

120 لیتر بنزین برای یک خانواده 4 نفره؛ بررسی احتمالات سهمیه بندی بنزین و گازوییل

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از اعضای ناظر مجلس در شورای عالی انرژی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد: هنوز تصمیمی از جانب کمیته مدیریت مصرف سوخت پیرامون افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است. گفته می شود برنامه احتمالی به این صورت است که در حد نیاز مردم به افراد بنزین تعلق خواهد گرفت و این بنزین سهمیه ای بیشتر از بهای فعلی قیمت خواهد داشت اما نکته حائز اهمیت این است که تلاش می شود با احیای کارت سوخت علاوه بر اینکه از قاچاق سوخت جلوگیری شود، دولت نیز دست در جیب مردم نکند.
به نقل از ایسنا، علی بختیار در گفت‌وگویی درباره آخرین تصمیمات کمیسیون انرژی در زمینه مدیریت مصرف سوخت بیان کرد: کمیته‌ای که دو هفته پیش در کمیسیون انرژی به منظور بررسی نحوه مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن تشکیل شد، جلساتی را برگزار کرده و در نهایت به نتایجی رسیده است که این نتایج در جلسه هفته آتی کمیسیون بررسی می‌شود.
بختیار خاطرنشان کرد: طبیعی است که افرادی که متمایل به مصرف بیشتر بنزین هستند باید بهای بیشتری را نیز پرداخت کنند و نرخ دوم بنزین برای مصرف سوخت این افراد تعیین خواهد شد. این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پیش از این 60 لیتر در اختیار یک خانواده 4 نفره در هر ماه قرار می رفت که به نظر می سد کافی نیست و تاکید کمیسیون انرژی بر این است که به میزانی که مردم به سوخت نیاز دارند سوخت در اختیار آنها قرار گیرد تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.
بختیار خاطرنشان کرد: از آنجا که قصد نداریم مصرف بنزین مردم را کم کرده و آن ها را در مضیقه قرا دهیم و با توجه به اینکه مصرف روزانه کشور در حدود 80 میلیون لیتر است بنابراین برای یک خانواده 4 نفره 120 لیتر بنزین در ماه در کلان شهر ها کفایت می کند. به عبارت دیگر هر فرد روزانه یک لیتر بنزین در اختیار خواهد داشت.
وی ادامه داد: از سوی دیگر به افرادی که این میزان از سهمیه خود را استفاده نمی‌کنند اجازه داده خواهد شد که در سامانه‌ای مازاد سهمیه خود را به نرخ آزاد بفروشند.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ما نیاز مردم را تامین می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برندینگ‌هایی که در جایگاه‌های مختلف مستقر می‌شوند مازاد سهمیه افراد را خریداری کرده و متناسب با کیفیت و نوع خدمات رسانی آن را به صورت نرخ دوم شناور بفروشند.
بختیار در پایان گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و آنچه که مطرح شد آخرین پیشنهاد ارائه شده در کمیته مدیریت مصرف سوخت است که هنوز قطعی نیست ولی ان‌شاءالله در جلسه هفته آتی کمیسیون انرژی بررسی شده و به تصویب خواهد رسید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/4
هر دم از این باغ بری میرسد ، گرونی دلار و سکه کم قیمت ها رو سه برابر کرد حالا دور بعدی با داستان بنزین
1397/9/4
وقتی بشه تو پاچه کرد چرا نکنن...این داستان گرونی قرار نیست تموم شه...
1397/9/4
به جای باغ؛ بنویس باغ وحش
1397/9/4
علی برکت الله...
1397/9/4
خداوکیلی اگر این آقایون که اینطور طرحها و پیشنهادها رو مطرح و برسی میکنند، اگر اینها سران و نخبگان هستند، پس بیشعور چیه؟؟؟
اینا واقعا نمایندگان ما هستند؟؟؟
نماینده من که نیستند...
1397/9/4
الان منظورش اینه که خانواده یک نفره تنها، ۳۰ لیتر براش میدن
بعد مثلا طرح بعدی برای خودروسازیه ماشین برای خانواده ۴ نفره ۴ سیلندر، برای خانواده یک نفره یک سیلندر...
هرکی تنهایی خواست بره سیلندر خودشو برداره بره...
ماشیناتونم که کم مصرفترینتون صدی خر میسوزونه
کلا خانه ی خره...
1397/9/5
تاوقتی از مردم بخاری بلند نشه این داستانها ادامه خواهد داشت . گرون کنید . بگیرید حق مردم رو این مردم با این بخارشون حقشونه منم یکی از اونها که حق منه اینقدر گرون کنید که ما مردم از گشنگی بمیریم . ولی کدوم ادم عاقلی هر روز 1 لیتر بنزین واسه مردم انتخاب کرده اون اصلا فکر داشته با یک لیتر کجا می تونه بره . بگید می خواهیم گرون کنیم این مسخره بازیها دیگه چیه اخه.........
1397/9/5
حقا که یه مشت احمق نشستین دور هم دارین واسه مردم بدبخت تصمیم میگیرین الان زندیگ مردم با مسافرکشی میگذره اون وقت شما احمق هایی که طرح ارائه میدین اینجوری برنامه ریزی میکنین بگین میخوایم گردن کنیم این مسخره بازیا چیه در پیارین شورشو در اوردین دیگه مردم که میگی روزه سکوت گرفتن
1397/9/5
خدمت این عزیزان همیشه دست درجیب مردم عرض کنم که قاچاق سوخت قبل ازپمپ بنزین انجام میشه. لطف کنیدخودتان راخرفرض کنید
1397/9/18
طرح خوبیه اون خانواری که 2یا3 ماشین داره باید بنزین اضافه را ازاد بخره اونی هم که ماشین نداره مثل خیلی از کارگرا و اقشار ضعیف میتونند بنزین سهمیه شون را ازاد بفروشند و به زخمهای زندگیشون بزنند اما باید فکری به حال اوناییکه ماشین منبع درامدشونه هم بشه و سهمیشون را بیشتر کنند