موضوعات داغ

تلاش واردکنندگان خودرو برای بقا در بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با اتفاقاتی که در چند وقت اخیر افتاده است، در این روزها حرف هایی از ورود برندهای جدید چینی به بازار شنیده می‌شود. تعدادی از شرکت های واردکننده خودرو که توان مونتاژ را در کشور دارند به دنبال مونتاژ خودروهای چینی هستند. تقریبا اکثر واردکنندگان با سابقه به جز دو یا سه مجموعه، در چند سال اخیر اقدام به خرید خط تولید خودرو از ایران خودرو و سایپا کرده‌اند. در سال 92 کارخانه ایران خودرو سمنان توسط مجموعه جی‌بی‌جی، کیا، جیلی و هیوندای خریداری شد.
به گزارش خودرو بانک و به نقل از اخبار خودرو، شرکت ماموت خودرو که نمایندگی فولکس واگن در کشور است در هشتگرد تاسیسات خط تولید و مونتاژ راه‌اندازی کرده است. رامک خودرو نیز به دنبال تولید خودروی کره‌ای سانگ‌یانگ تیوولی است و برای همین منظور در کرج تاسیسات تولیدی ایجاد کرده است. پرشیا خودرو در تهران و شیراز خط تولید و مونتاژ راه‌اندازی کرده است و آرین موتور نیز یکی از کارخانه های ایران خودرو را در استان های جنوبی تهران خریداری کرده است. شرکت ستاره ایران هم در دل ایران خودرو مشغول تولید خودروی بنز است. حال به جز شرکت های ایرتویا، جهان نوین آریا و نگین خودرو که شریک ایدرو و رنو محسوب می‌شود، بقیه شرکت های واردکننده دارای زیرساخت تولید و مونتاژ در کشور هستند. حال بعد از شروع تحریم های جدید صنعت خودرو کشور و خروج برندهای جهانی، اکثر واردکنندگان به دنبال تولید خودروی چینی هستند که قبل از این شرایط را برای تولید این خودروها در کارخانه های خود به وجود آورده‌اند.
حال بعد از خروج برندهای جهانی و ورود برندهای چینی به بازار باید دید که این برندهای چینی می‌توانند سهم بازار محصولات وارداتی را در اختیار بگیرند و آیا در این زمینه موفق خواهند شد یا نه؟ در این بین دو شرکت قدیمی تولیدکننده خودروهای چینی در کشور یعنی مدیران خودرو و کرمان موتور در حال افزایش تنوع سبد محصولات خود هستند با بتوانند بازارهای بالادستی و سهم بازار خودروهای وارداتی را بدست بیاورند و این دو شرکت مطمئنا خطر شرکت هایی که قصد واردات برندهای چینی را دارند درک می‌کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/8
کرمان موتور که بدلیل خدمات پس از فروش فاجعه اصلا کسی ازش خرید نمیکنه