موضوعات داغ

یک آزمایش مهم؛ آیا خودروهای چهارچرخ محرک به تایرهای زمستانی نیازی ندارند؟ + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از دارندگان خودروهای کراس اوور چهار چرخ محرک معتقدند که برای استفاده از حداکثر قابلیت‌های این خودروها باید تایرهای مناسبی را روی آنها سوار کرد. در سمت دیگر عده دیگری از رانندگان باور دارند که خودروهای چهار چرخ محرک نیازی به تایر های زمستانی ندارند چون سیستم چهارچرخ محرک می تواند نبود تایر زمستانی را جبران کند .
دانستن این موضوع گروه Tire Rack اقدام به برگزاری یک تست کرده و دو دستگاه تویوتا راوفور را برای آزمایش در نظر گرفته است. این دو تویوتا کاملا مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها این است که یکی به تایر های چهار فصل و دیگری به تایر های زمستانی مجهز شده اند .

مرحله اول تست شتاب از سرعت صفر کیلومتر انجام میشود و خودروها باید مسافت 18.2 متری را طی کند. تویوتا راوفور مجهز به تایرهای چهار فصل موفق می شود این مسافت را در 3.7 ثانیه طی کند ولی مدل دارای تایر های زمستانی این مسافت را در 3.1 ثانیه طی می‌کند.
مهمترین بخش این ویدیو اما تست ترمز است که از سرعت 19 کیلومتر بر ساعت انجام می شود. در این تست مدلی که تایر های چهار فصل دارد در 17.3 متر متوقف می شود ولی مدل دارای تایرهای زمستانی در 10.2 متر متوقف می شود و این نشان می دهد که عملکرد ترمز های خودرو با تایر های زمستانی تقریبا دو برابر بهتر است تایر های چهار فصل هستند.
در مرحله آخر هم تست دور زدن انجام میشود و مدلی که تایرهای زمستانی دارد بدون هیچ مشکلی می تواند تغییر مسیر دهد اما شاهد از دست رفتن کنترل با تایر های چهار فصل هستیم .
این آزمایش کننده تست مشابهی را با تویوتا کمری دیفرانسیل جلو نیز انجام می دهد و در تمامی پست ها نتایج مشابهی به دست می آید که میتوانید در ویدئوی زیر آن ها را ببینید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد