موضوعات داغ

کیا سراتو سایپا نسخه GT-Line، تیونینگ اختصاصی خودروبانک

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید خودروبانک از سال جاری اقدام به معرفی تیونینگ های تخصصی خودروهای داخلی بازار ایران کرده است. این کار که توسط وبسایت های معروف و بزرگ جهان انجام می شود، برای اولین بار در ایران توسط خودروبانک اجرایی شده و تابحال خودروهایی نظیر هاوال H2 اسپرت پلاس، ام جی 360 اسپرت ،رنو ساندرو پرمیوم و یا بسترن B30 اسپرت معرفی شده است. اما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از پرفروش ترین محصولات سایپا بپردازیم. کیا سراتو سایپا که از خودروهای پرفروش این خودروساز داخلی است، در این پروژه زیر تیغ جراحی خودروبانک رفته و با چهره ای دگرگون شده و اسپرت، معرفی شده است. در ادامه به قسمت های مختلف این خودرو خواهیم پرداخت و تغییرات اعمال شده از نظر فنی و ظاهری را به صورت کامل توضیح می دهیم.

کیا سراتو سایپا GTLine

در نمای جلو، همانطورکه از عکس بالا مشخص است، از سپر کیت M شرکت بی ام و استفاده شده است که البته تغییراتی روی آن نیاز بود تا با ابعاد این خودرو سازگار شود. لوگو Kia از قسمت جلویی خودرو حذف شده و تنها ورودی هوا به صورت مشبک در آن جای دارد که خود به اندازه کافی اسپرت و جذاب است. اما نکته اصلی استفاده از چراغ هایی با طرف متفاوت است. در حقیقت این چراغ ها در نمونه معرفی شده مدل مفهومی کیا سراتو کوپ همین نسل از سوی کمپانی کیا استفاده شده بودند و خودروبانک نیز برای همین از این چراغ ها استفاده کرده است.

سقف کیا سراتو سایپا GTLine به صورت پانوراما درآمده و شیشه ها نیز سولاریزه شده اند تا هماهنگی خوبی بین این دو برقرار باشد. اما در نمای کناری از رینگ های بزرگ 17 اینچی مدل HF1 استفاده شده که محصول کمپانی Vossen است و روی آن لاستیک هایی با فاق 45 و پهنای 215 کار شده که نمای کناری را تا حد امکان اسپرت و جذاب کند. البته همانند همیشه از سیستم تعلیق پنوماتیکی نیز روی کیا سراتو سایپا کار شده که اگرچه باعث کم شدن ارتفاع خودرو و خشک شدن سواری می شود، اما به بالا بردن هندلینگ و فرمان پذیری خودرو کمک می کند. در نمای کناری یک فلاپ نیز بکار رفته که به صورت اختصاصی برای این مدل تولید شده است.

کیا سراتو تیونینگ شده

کیا سراتو تیونینگ

حال به نمای عقب کیا سراتو GTLine می رسیم. کیت بکار رفته بر روی این قسمت از خودرو برای نسخه M2 بی ام و است که البته قسمت هایی از آن تغییراتی داشته است و در پایین آن به سبک نسل F10 بی ام و کیت اگزوز نصب شده است.

اما از نظر فنی، کیا سراتو سایپا به صورت استاندارد به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر در 4300 دور را تولید کند. اما این پیشرانه با تغییراتی که روی آن در این تیونینگ اعمال شده از جمله نصب کیت اگزوز برای جریان بهتر خروج دود از موتور، تغییر منیفولدها و تغییراتی روی ECU، خروجی 170 اسب بخار از این خودروی شهری گرفته شده که برای یک سدان جمع و جور عدد بسیار خوبی است. البته امکان این وجود دارد که در صورت تمایل پا را فراتر گذاشته و سیستم پرخوران توربو نیز روی این موتور نصب شود که در این صورت باید تجهیزات مختلف و گران تر و حرفه ای تری روی این پیشرانه طراحی و نصب شود.

کیا سراتو GT-Line

در انتها باید گفت که این طرح تنها یک رندر تخصصی از تیم خودروبانک است و پیشنهاد حرفه ای این سایت برای علاقمندانی است که قصد دارند خودروهای خود را تیونینگ و تقویت کنند.

نظرات کاربران

27 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/12
بابا بستهههه دیگهه بادی m4 رو همه ماشینا انداختن. یکم نواوری کنید
1397/9/12
کارای قبلیتون تمیزتر بود
1397/9/12
واقعا خسته نباشین خیلی خیلی زیبا شده ولی ماشینی که esp نداره به درد نمیخوره
1397/9/12
دوستان رند یعنی همش با کامپیوتر درست شده!
یعنی عکس یک سراتو معمولی رو این شکلی کردن!
باز نپرسید هزیتش چقدره یا نگید الکی خرج کردید!
بقول معروف ، همش فتوشاپه!
1397/9/12
الان با فوتوشاپ توان موتورش ب 170 اسب رسیده؟؟؟؟؟
1397/9/13
دوست عزیز بعید میدونم اینا همش فتوشاپ باشه.ظاهرا بعضی از تغییرات اعمال شده، غیر از اون چظوری قدرت موتور رو رندر کردن رسوندن به 170؟
1397/9/13
اون قدرت رو حدس زده!
البته برای جلب توجه طوری نوشتن که انگار واقعا انجام دادن!
1401/11/24
درود و وقت بخیر
ممنون از ایده و طرح‌های زیباتون
میخواستم ببینم کسی رو میشناسید که این طرح‌هارو بتونه رو خودرو اجرا و کار کنه؟
از چراغ گرفته تا سقف و سپرها
ممنون
1397/9/12
خیلی خوب شده . اگر هزینه ها رو هم میگفتید خوب بود
تست شتاب رو هم میگفرتید با تغییراتی که اعمال شده
1397/9/13
داداش چي داري ميگي؟ مثل اينكه حالت خوش نيستا. اين سراتو رندره، يعني عكسه، يعني يه طرح كامپيوتريه. بعد تو ميگي تست شتاب ميگرفتين؟؟؟؟ عجب
1397/9/12
یه تیونینگ هم مزدا 3 نیو هم بزنین
1397/9/12
خوبه، این ماشین بدون هیچ تیونینگی هم ظاهر جذابی داره. بدون شک بهترین ماشین تا رنج 300 تومن. من چند ماهه دارمش فوق العادست، عاشقشم.
1397/9/13
😂😂
حتی تو سواری ها هم بهترین یا زیباترین تا رنج ۳۰۰ که هیچ ، تو رنج خودش هم نیس!
1397/9/14
کاملا با .R.A موافقم. این ماشین واقعا عشقه. فقط کاش از امکاناتش نمیزدن. با این حال هنوز بی نظیره
1399/3/18
من هم کاملا با نظر شما موافقم
1397/9/12
خودروبانک عزیز به اقای مرتضی الاد که براتون این تیونیگ های اختصاصی رو انجام میده بگید که بجای طرح های شتر گاو پلنگی که سپر و رینگ بی ام و رو ام پکیج میچسبونه روی کیا و رنو ساندرو یکم بیشتر وقت بزاره و خلاقیت بخرج بده و یه چیز واقعا اختصاصی بزنه وگرنه دانلود یه مدل سه بعدی سراتو و دانلود سپر و رینگ بی ام و و میکس کردنش باهم که نشد تیونینگ !! اونم مثلا اختصاصی !!
حتما بابتش دستمزد هم میگیره دیگه خخخ
رفتم توی پیج اینستاش بقیه مدلای دیگه هم که زده بود به همین سبک بود مثلا یه اعودی ار اس 5 رو با یه ولوو استیش واگن میکس کرده بود ارم ایرانخودرو هم زده بود روش !!

من خودم چون یه سه بعدی کار هستم این چیزا خیلی راحت به چشمم میاد که شاید به چشم یه کابر عادی خودروبانک نیاد
1397/9/13
جناب عالی اگه انقدر ادعات میشه آدرس صفحه اینستاتو بزار ببینیم در حد اندازه های این هستی که به آقای الاد تیکه میندازی !؟ همون کارایی که اون کرده نمیتونی بکنی ! حداقل الاد یه دو تا طرح داده به خودروسازی ها و طراحی هایی که انجام داده یه سر و صدایی کرده جناب عالی چی !؟
1397/9/15
سلام دوست عزیز بنده طراح خودرو های تیونینگ شده ی خودرو بانک هستم نظر شما کاملا محترمه ولی علنا قصد ما فقط جذاب کردن ظاهر خودرو هاست برای مخاطبان نه نوآوری در اصلاح تولید خودرو
1397/9/12
طراح این رندرهای تیونینگ شما علاقه وافری به مدل m power بی ام و داره و نمیدونم چرا اصرار داره تمام ماشینهارو بهش کیت m power بخورونه عزیزم اصلا قشنگ نیست به هیچ وجه هم به این ماشین نمیاد
1397/9/12
طراح این تیونینگ های خودرو بانک بی ام و بازه.
سپر جول و عقب و خروجی اگزوز و چراغ عقب و...
1397/9/12
دمت گرم خودروبانک خیلی خوب شده
1397/9/12
چراغ جلوش مثل ولوو هستش
طراحی عقب ساده
ولی سپر حجلو ب ام و واقعا جذابه البته رو ب ام و
1397/9/13
زيبا بود.
براى بى واى دى اس سيكس ( byd s6)هم تيونينگ انجام بديد لطفا.
1397/9/13
طرح قشنگی هست . ولی خب آیا کسی که این خودرو یا خودروهای دیگه که روی سایت گذاشتید . امکانش رو داره این شکلی کنه خودرو شو
1397/9/15
اقا شما كه انقدر زيبا ميتونيد انجام بديد ماشين به روز داخلي هم انجام بديد انگيزه ايجاد كنيد برا خريد داخلي شما كه يك مجله قوي هستيد !!! منظورم دنا پلاس توربو 🙏🙏❤️
و تيونينگ علاوه بر ظاهري موتوري و داخل ماشينم انجام بديد اصن ازتون ميخرن ❤️❤️
1398/1/4
سلام. آقای انگورانی چراغهای جلو رو چطور میتونم تهیه کنم؟
1402/1/18
درود و خسته نباشید
خیلی طرح عالی اما شما که طرح هارو میدید آیا میدونید کسی این طرح هارو اجرا میکنه یا نه؟