موضوعات داغ

تقابل فرهنگ یا قانون سخت گیرانه؛ دوربین مخفی در یک شهر ایتالیایی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محدود سازی در رانندگی همیشه آزاردهنده خواهد بود، هرچند اگر برای ایمنی افراد باشد. نمونه آن می تواند دوربین های ثبت تخلف باشد که در بیشتر مواقع اگر با محیط آشنا نباشید و یا در شهرهای دیگر مسافر باشید و توجهی به تابلوهای رانندگی نکنید، بدون شک توسط یکی از دوربین های خارج از شهر و یا حتی دوربین های شهری شکار خواهید شد، اما بدون شک دوربینی پیدا نخواهد کرد که طی 2 هفته بتواند نزدیک به 60 هزار تخلف را به ثبت برساند، مگر اینکه به سراغ یک دوربین ثبت تخلف در یکی از شهرهای کوچک ایتالیا برویم.
پیوه دی تکو یا به زبان ایتالیایی Pieve di Teco، یک شهر کوچک در قسمت شمالی ایتالیا و نزدیک به مرز فرانسه است که در استان ایمپریا واقع شده‌ و مساحت آن در حدود ۴۰ کیلومتر مربع خواهد بود که طبق آمار سال 2018 میلادی، جمعیت آن به چیزی بیش از 1300 نفر می رسد. اما این شهر کوچک یک ویژگی منحصربه فرد دارد و باعث شده تا حالا اسم آن در سطح جهانی مطرح شود و آن هم تنها دوربین ثبت تخلف در این شهر خواهد بود که تنها طی 2 هفته موفق به ثبت آمار تخلف 58 هزار و 568 نفری شده است که برای شهری کوچکی همچون " پیوه دی تکو" یک عدد شگفت انگیز خواهد بود.

ثبت 60 هزار تخلف طی 2 هفته توسط یک دوربین کوچک

ثبت 60 هزار تخلف طی 2 هفته توسط یک دوربین کوچک


به گفته منابع خبری، محدودیت سرعت در این شهر کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و در زیر دوربین هم تابلوی آن نصب شده است، این درحالیست که بیشترین سرعت ثبت شده توسط این دوربین که تاکنون یک رکورد به حساب می آید، معادل 135 کیلومتر برساعت بوده است که برای شهر کوچکی مثل " پیوه دی تکو" که خیابان اصلی آن در وسط شهر بوده است، یک سرعت سرسام آور خواهد بود، این درحالیست که تخلف ده ها خودروی دیگر هم به ثبت رسیده است که هرکدام سرعتی کمتر یا بیشتر از 100 کیلومتر برساعت داشته اند تا زنگ خطری برای ایمنی و امنیت ساکنان این شهر کوچک باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/15
مطلب بسیار جالبی بود

متاسفانه ما ایرانی ها عادت کردیم بزنیم تو سر خودمون و خودمون رو بی فرهنگ و بد معرفی کنیم. شاید هم اینطوری مغز شویی شدیم.

در واقع چون اروپایی ها از نظر اقتصادی پیشرفت کردند ما ایرانی ها فکر میکنیم اون ها با فرهنگند و ما یه مشت بی فرهنگ و اوباش هستیم! مثلاً وقتی که یک پولدار فحش میده یا پاشو دراز میکنه همه میگند چقدر آدم خاکی و خوبیه ولی اگه یک فقیر همین کارو بکنه بهش میگند بی ادبه و تربیت خانوادگی نداره!
در مورد ارپا و ایران هم همینه!

جالبه بدونید که در اروپا قوانین بینهایت سخت گیرانه هست و شما بخاطر رد کردن چراغ قرمز ممکنه دادگاهی بشید! جریمه ها هم حتی با توجه به درآمد بالای اروپایی ها همچنان خیلی خیلی بالاست و کسی جرات تخلف نداره.
در واقع رعایت قوانین در اروپا بخاطر بحث فرهنگ نیست بلکه بحث اجباره. مثلاً اگه شما یک حیوان رو در صورت تخلف به شدت تنبیه کنید اون حیوان دیگه خطا نمیکنه! این ربطی به با فرهنگی اون حیوان نداره . این اجباره.

اروپایی ها از نظر فرهنگی اگه بدتر از ما نباشند بهتر هم نیستند. این یک نمونش. من دوبین مخفی های زیادی دیدم که مثلا مامور مترو نبوده و مردم تو فرانسه از روی گیت مترو میپریدند که کارت نزنند! اصلا اگه مردم اروپا با فرهنگ بودن چرا باید دوربین ثبت سرعت رو اختراع میکردند؟! کافی بود تو تلویزیون بگند مردم خوب و فهیم ، تند نرید! از فرداشم همه دیگه آروم میرفتند!

اروپایی ها از نظر اقتصادی نسبت به ما خیلی خیلی پیشرفت کردند که 50 درصدش بخاطر تلاش و مدیریت صحیح و 50 درصد بخاطر دزدی از کشورهای فقیر بوده. ولی از نظر فرهنگی بهتر از ما نیستند.

ممنون از مطلب خودروبانک