موضوعات داغ

نتیجه واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش قیمت تعدادی از خودروهای ایران خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند.
به نقل از فارس، رضا رحمانی در گفت و گویی پیرامون افزایش قیمت تعدادی از محصولات ایران خودرو توضیح داد: نمی توان این افزایش قیمت ها را غیرقانونی دانست اما سازمان حمایت باید توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد چرا که این سازمان مسئول است.
وی افزود: بخشی از خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده‌اند که دولت در آن ورود دارد اما بخشی که خارج از مصوبه شورای رقابت است، فرایندی دارد و آنالیز قیمت را سازمان حمایت می‌گیرد و بررسی کارشناسی می‌کند و قیمت‌هایی هم که ایران خودرو اعلام کرده، خارج از شمول قیمت‌گذاری است.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: تحریم ها تنها محدودیت را برای کشورمان به همراه نیاورده اند در مواردی زمینه های شکوفایی نیز دیده می شود. به عنوان نمونه افزایش قیمت ارز، صادرات را به خصوص در بخش های پوشاک و لوازم خانگی توجیه پذیر تر کرده است.
گفتنی است سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزایش قیمت تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو را غیرقانونی دانسته و توضیح داده است که چون هنوز نرخ رسمی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نشده است، هرگونه افزایش قیمت گرانفروشی محسوب می‌شود.
با این توضیحات می توان حدس زد که حالا بدنه وزارت صنعت کاملا همسو با خودروسازان از افزایش قیمت شدید خودرو تا مرز رسیدن به پنج درصد فاصله با حاشیه بازار حمایت می کند و احتمالا مقاومت نسبی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز به زودی درهم خواهد شکست و سرانجام شاهد به کرسی نشستن حرف خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودروها خواهیم بود.

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/19
تهش چیه؟
یا بهش پیشنهاد رشوه سنگین دادن یا خانوادشو تحدید کردن نمیدونم
اما به هر حال 80 میلیون جمعیت ایران 100 در 100 مخالف خودرو سازی هستن
فقط مردم هستن که میتونن به اینها حالی کنن که باید بساط فسادشونو جمع کنن
من حاظرم برای به آتیش کشیدن این دوتا کارخونه اقدام کنم و اگر این موضوع ادامه پیدا کنه میدونم که دیگران هم همین کاررو میکنن و با دستای خودمون این لانه های فسادو رو سر مدیراشون خراب می کنیم
1397/9/19
خسته نباشید. نتیجه این بازی از اولش پیداست
حمایت از صنعت قالپاق سازی! بدبختی مردم
1397/9/19
خیلی جالبه شما اول میگی مردم و خودروسازان منتظر تصمیم دولت باشند و بعد میگی نمی توان گفت افرایش قیمت ایران خودرو غیر قانونی بوده! خب اگه نبوده بفرمایید مردم هنوز باید منتظر تصمیم دولت باشند؟
1397/9/19
هیچ ایرادی نداره که گرون شه. اتفاقا خوبه اینجوری.اونایی که از هولشون دوییدن برا دوسال دیگه ماشین نوشتن به این خیال که قیمت قبل پاشون میفته بعد با 100درصد سود میفروشن حالا برن حال کنن.اره اونام گذاشته بودن برا سود 100 درصدی شما و خودشونم وایمیسن نگاه می کنن. در وارداتو بستن به اسم تحریم و یه مشت اراجیف و اینکه بیکار میشن دارن پدر همه رو در میان. برید تو اینترنت نگاه کنید 15 سااااااااااااااااااله هر سال اینا میگن ما داریم ضرر میدیم. یکی نیست بگه گیریم ضرر میدین پس تو این 40 سال با این همه حمایت و خط تولید که 25 ساله هیچ تغییری نکرده پس چه غلطی می کردین. از اینورم که مردم میرن میخرن اقاااا به قران به ولله به پیر به پیغمبر با خرید ماشین ارزش پولتون حفظ نمیشه!!!!! وقتی حقوق و در امد ثابت باشه قیمت ماشین میره بالا هزینه نگهداریش مثل الان تا 3 برابر بیشتر میشه. از اونطرف مایحتاج و همه چی گرون تر میشه. آقا این وضعیت فقط 50 درصدش مال تحریمه بقیش تقصیر خود مردمه. وقتی مردم میرن تا 2 سال دیگهههههههههههههههههههههههههه پراید میخرن طبق چه منطقیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی انتضار دارید یه ماشین جاگزین برا پراید بیارن. تصلا جایگزین هیچی چه انتضاری دارید که کیفیت ببرن بالا. اینا میگن ماااااا هر اشغالی تولید کنیم اینا میخرن. بابا کی دیگه به غیرتتون بر میخوره واقعا کی. همین فقط راضی شدین یه اشغالی مثل پراید و پژو تا 100 سال دیگه سوار شین اسمشم بذارید سلطان. به سمند بگین سلطان به پژو بگین سلطان. لابد لیاقتمون همینه که مردم دنیا اون ماشینارو سوار میشن مااام اینجا سلطان سوار میشیم.
1397/9/20
تو واقعا باور کردی که ۹۵ درصد مردم برای سود کردن ثبت نام کردن؟
واقعا نمیدونی اینا دروغگو هستند؟
فرض محال که افزایش قیمت بدن و مردم آتیششون نزنند، اگه واقعا ۹۵ درصد برای سود ثبت نام کردن که باید انصراف بدن، خودروسازها هم باید پولشونو پس بدن. این بیشرفها پول نگرفتن که پس بدن
انقدر ساده نباش
1397/9/19
درود
در ابتدای تابستان سال 96 یک دستگاه پژو 2008 ثبت نام کردم و قرار بود در تاریخ 97/1/1 (یعنی حدود 9 ماه پیش)ماشین را تحویل دهند که تا کنون حتی دعوتنامه هم ارسال نکرده انددر حالی که مسئولین ایران خودرو در رسانه ملی و جراید به کرات اعلام کرده اند که تمام قطعات 2008 را با ارز حدود سه هزار تومانی قبل از شروع تحریم ها وارد انبارهای ایران خودرو کرده اند!!!؟؟؟
حال سؤال اینکه چرا 2008 را که قبل از تحریم ها و با ارز سه هزار تومانی وارد کرده اند به مردم تحویل نمی دهند؟؟؟ چه دلیل و منطقی برای گران کردن 2008 در آینده ارایه خواهند داد در حالی که تمام قطعات 2008 را با ارز سه هزار تومانی و قبل از تحریم ها وارد کشور کرده اند و فقط می بایست این ماشین را مونتاژ و سرهم کنند و تحویل دهند و هیچ مانعی هم وجود ندارد؟؟؟!!!
اگر با پول 2008 در تابستان 96 یه ماشین دیگه ای خریداری و تحویل می گرفتیم ؛ اکنون به دام ایران خودرو نمی افتادیم و تحریم ها و ارز گران هم مشمول حال ثبت نام کنندگان 2008 نمی شد!!!!!!
واقعاً شرم آوره! از یک طرف می گویند ماشین برای تحویل نداریم و به تعهدات یک سال پیش خودشان عمل نکرده اند و از طرف دیگر در حال حاضر ، فروشو تحویل فوری با قیمت نجومی گذاشته اند؟؟؟؟؟!!!!
بی شک این فروش با قیمت نجومی با چراغ سبز دولت تدبیر و امید می باشد؟؟؟!!!
واقعاً چه امیدی و چه تدبیری!!!!
آیا در چنین کشوری می توان به فرزندان آموخت تا از دروغگویی و بدی دوری کنند؟؟؟!!!
با سپاس
1397/9/19
این وزیر از وزیر قبلی بدتر . کار ما از این حرفا گذشته است.جرقه افزایش شدید قیمت ها در کشور زده شده و به زودی آتش این افزایش قیمت گریبان خودشان را هم خواهد گرفت.
1397/9/19
ماشاالله وزیر!!! البته غیر از این هم از این بنده خدا نمی توان انتظار داشت! اخه غیر این بود که وزیر نمی شد!
1397/9/19
حيف كلمه وزير كه به اينجور موجودات نسبت ميدن همشونم يهو دكتر ميشن هر كاري سواد و شعور خاص خودشو مي خواهد اين اقا توانايي سرايداريه يه ساختمونو نداره ميكننش وزير البته بقيشونم همينن
1397/9/19
جیب ملت رو خالی کنید....
کی ب کیه
1397/9/19
ازاول مشخص بود که دولت نظر موافق داره باافزایش قیمتها چون خودش ۱۷ درصد مالکیت راداره ازایران خودرو وبدون چراغ سبز وزیر قبل ازاعلام قیمت توسط جانشین شورای رقابت ایران خودرو نمیتونست ماشینی که درچین به پول بی ارزش ایران شاید ۵۰ میلیون هم خریدارنداره درایران باقیمت حدودا۳ برابری باتحویل۱۵ روزه میدن به خریدار آخه غیراز ۴ تاصندلی چرم چه تفاوتی باسمند خودمون داره من برای اونهایی که خریداراین ماشین بااین قیمت هستن واقعا متاسفم وتا اینگونه مصرف کننده درکشور ما بااین طرز تفکر وجود داره نمیتونیم انتظار عدم خرید داشته باشیم ودولت الان باکسری شدید بودجه مواجه هست سهمش ازفروش این ماشین کل حقوق عقب افتاده کارمندان وبازنشستگان راجبران میکنه باید هم آقای وزیر محترم اینگونه صحبت کنه کدام تست تصادف ازاین ماشین نشون داده شده یک تصادف واقعی مثل برخورد سمند وپرشیا امنیت اونها راکه باسرعت ۶۰ کیلومتر مشخص کرد که مدیران ایران خودرو به هیچ عنوان عدم امنیت آنهاراتایید نکردن حالا باید منتظر یک تصادف واقعی شاخ بشاخ این چینی محترم بایک ماشین دیگه باشیم ببینیم مسئولان ایران خودرو چه میگویند ولی آنچه مسلم است شاید امنیت این خودرو اس ۳۰ دانگ فنگ حتی از اچ ۳۰ کراس چینی هم کمترباشد پس لطفا اونهایی که ۱۴۱ میلیون باهزار بد بختی تهیه کردن وتا حالا برای اس ۳۰ دانگ فنگ محصول جدید ایران خودرو !!!!! پول واریزنکردن خواهش دارم برن یک سوناتا ۲۰۰۷ کارکرده سالم پیداکنند اون رابخرن تا ۱۰ سال دیگه هم زیر پاشون میمونه امنیت بالا وآپشن هایی هم داره که اس ۳۰ نداره وخوش تیپ تر وبزرگ تر هم هست
1397/9/19
الان مدیریتی در کشور نیست،،،مثل کشتی بدون ناخدا داره میره معلوم نیست به کجا میخواد بره،نمیدونم واقعا چی تو اون مغزشون هست هر چی هست برای مردم خوب نیست ،،،نارضایتی داره در همه موارد بالا میگیره و این دقیقا چیزی هست که دشمنان ما میخوان . وقتی به مصاحبه های اقایون نگاه میکنیم مطمن میشیم اصلا درد مردم رو نمیفهمن واقعا جای تاسف داره ...حق این مردم خیلی خیلی بالاتر از این حرفاست.به امید سربلندی ایران
1397/9/19
فقط اونجاش که گفت در تحریم زمینه های شکوفایی دیده میشه!!!!
من برم سرم رو بزنم به دیوار!!!
1397/9/20
آقای وزیر اگه ایطور پیش بری نمایندگان مجلس خیلی زود عضرت رو خواهند خواست یکی دیگه رو انتخاب میکنند.
1397/9/20
بابا دست همشون توی جیب مردمه با هم میخورن
1397/9/22
سلام اونچه مشخصه یک سال طول نمیکشه
هر دو خودروساز ورشکسته میشن اونایی هم که ثبت نام کردن اکثرا انصراف میدن
1397/9/25
اول دلار توسط دولت چند برابر میشه تا نقدینگی کم بشه و بدهی دولت کاهش پیدا کنه . همزمان خودرو تو بازار توسط دلالای خود دو شرکت سه برابر میشه و عرضه قطره چکانی و تقاضا چند برابر. بعد از چندماه زد وبند و آسمان ریسمان دله ها را با قیمتی که دلشون میخواد غالب میکنند.