موضوعات داغ

نگاهی به مزدا 3 نسخه 2019، زیباتر و مجهزتر از همیشه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مزدا 3 یکی از سدان های سایز کوچک معروف و شناخته شده در بازار ایران و جهان است و به واسطه عملکرد اسپرتی که ارایه می دهد، طرفداران خاص خود را دارد. این شرکت ژاپنی اخیرا نسخه 2019 مزدا 3 معروف را به طور کامل، به همراه مشخصات معرفی کرده و جای بسی تاسف است که ما حتی نمی توانیم این محصول را به صورت وارداتی در کشورمان داشته باشیم.
نخستین تغییری که در نسل جدید مزدا 3 شاهد هستیم، کنار گذاشتن موتور دو لیتری همیشگی است و برای رقابت بهتر با سایر سدان های اسپرت بازار نظیر سوبارو ایمپرزا، سیستم تمام چرخ محرک یا AWD نیز به آن افزوده شده است. مزدا تصمیم گرفته تا از نسل پیشرانه های آینده اش، موسوم به Skyactiv-X در مزدا سه جدید بهره بگیرد. مزدا برای توسعه این محصول، از یک پلتفرم کاملا جدید استفاده کرده که مزدا سه را تبدیل به بزرگترین خودرو در سگمنت خودش می کند.

مزدا 3

مزدا 3

نسبت به نمونه قبلی، مزدا سه کم ارتفاع تر شده و طول آن افزایش داشته که نوبه خود تاثیر قابل توجهی بر فاصله بین دو محوری خودرو گذاشته و حدود دو سانت و نیم این فاصله افزایش یافته است. در محور عقب، سیستم تعلیق گران و پیچیده مولتی لینک، با سیستم تعلیق میله پیچشی که ارزان تر و ساده تر است جایگزین شده و استفاده از مواد جدید در ساخت فنر بندی، کابین آرام تری را برای مزدا سه جدید به ارمغان آورده است. در مزدا 3 جدید، سیستمی به کار گرفته شده که از طریق کاهش گشتاور موتور و ایجاد تعادل در فشار جی وارد شده بر خودرو، موجب تیز شدن فرمان در مواقع لزوم می شود که مزدا این سیستم را G-Vectoring Control نام نهاده است.

مزدا 3

مزدا 3

یکی از مهم ترین بازارها برای مزدا و سایر خودروهای ژاپنی، بازار ایالات متحده است و مزدا قصد دارد این خودرو را با موتور اسکای اکتیو 2.5 لیتری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا دستی به بازار این کشور عرضه کند. این پیشرانه با بهره گیری از تکنولوژی های فشرده سازی مزدا، قادر به ایجاد راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتری است و با طراحی خاص مزدا، پیشرانه اسکای اکتیو می تواند با هر مدل گیربکسی، اعم از دستی یا اتوماتیک هماهنگ شود. در مورد قدرت خروجی مزدا اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده، اما پیش بینی می شود همانند دیگر نمونه های اسکای اکتیو، شاهد خروجی 184 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور از این پیشرانه باشیم. هر دو مدل پایه هاچ بک و سدان با موتور 2.5 لیتری، به ترتیب با قیمت های 18،990 دلار و 20،240 دلار در اوایل سال 2019 میلادی قابل خرید خواهند بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/26
سلام...
ما همین مزدا ۳ نیو تو خیابونا میبینیم کفمون میبره...
این جدیدش دیگ چیه...
چقد خوشگلع این لعنتییییی .... !
wow...
ایناهم ماشین طراحی میکنن
سایپا (کوئیک) و ایران خودرو (207SD) هم طراحی میکنن
با کیفیت و با قیمت متناسب ! =))
سایت خیلی عالی دارین همیشه دنبال میکنم مطالب و کانالتون رو ...
مرسی ❤
1397/9/27
خدایا .. . عذاب از این بالاتر داریم!
ماشینو با چه طراحی و امکاناتی رو به ملت میدن 20 میلیون .. . اونوقت ما اینجا ماشینی که
دست سه چهار خودروساز گشته بعد رسیده دست ما و چهل سال تولید شده تنوع دادیم !
به 141، 131 ،132،111.. . تازه همینارم باز تو چند کلاس مختلف SL, EX , LX و غیره .. . به
ملت میدن 40 ، 50 میلیون ... اینا به کنار! یه مدل ساختن اوتومات به اسم "کوئیک " 70 ، 80 تومن
هر چقدر فکر میکنم ! نمیدونم چرا اسمشو گذاشتن "کوئیک" چرا نذاشتن F35 .. .

+ به خدا ! به پیر به امام (گیر ندین کدوم امام ) ! از ماست که بر ماست ! ایراد از خودمونه!
// / موفق و پیروز باشین.. .