موضوعات داغ

روایتی جالب از پشت پرده کارخانجات فولکس واگن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن هم مثل خیلی دیگر از شرکت‌های ماشین سازی یک کارخانه‌ بسیار گسترده است. این شرکت فقط در آلمان شش کارخانه تولیدی و بیش از ۱۳۰ هزار کارگر دارد. برای اینکه آن‌ها بتوانند هرساله چندین میلیون ماشین تولید کنند باید توسط یک نفر تغذیه شوند.
این یک چالش خیلی بزرگ است و هرن کوردس، سرپرست بخش پذیرایی فولکس واگن مسئولیت این کار سخت را برعهده دارد. او سرپرستی بخشی با حدود ۸۵۰ نفر را برعهده دارد، که وظیفه‌ی آن‌ها این است تا مطمئن شوند هر زمانی که کارگران به غذا نیاز دارند، غذای باکیفیت در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
کوردس در این باره می گوید:
ما مشتاقیم از کارکنان خود مراقبت کنیم. رؤسای ما معتقدند اگر ما با کارکنان خوب رفتار کنیم، آن‌ها کارشان را بهتر انجام داده و بهترین ماشین‌ها را تولید می‌کنند. هدف ما فراهم کردن غذایی است که در بهترین رستوران‌های دنیا سرو می شود.
در کارخانه‌ی ولفسبورگ شرکت فولکس واگن که حدود ۶/۵۰۰/۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، ۶۲/۰۰۰ نفر کار می‌کنند. کارخانه برای پذیرایی از آن‌ها ۱۷ رستوران، چند مغازه‌ی سلف سرویس و چندین ون سیار غذاپز فراهم کرده است.
با وجود این همه کارگر، و زمان استراحت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای برای صرف غذا، رساندن غذا در زمان مناسب به مکان مناسب کار بسیار دشواری است.
کوردس در این باره می گوید:
برای اینکه کارخانه تا حد ممکن بهینه کار کند، باید مطمئن شویم کارکنان به غذا و نوشیدنی نزدیک هستند. ما هر هفت روز هفته و هر ۲۴ ساعت روز در حال پذیرایی از کارکنان هستیم، به همین دلیل است که مغازه های سلف سرویس در همه جای کارخانه هستند تا کارکنان در هر زمان به خوراکی‌ها دسترسی داشته باشند. کوردس و تیمش فعلا در حال آمادگی برای رونمایی از نسل هشتم فولکس واگن گلف در سال آينده هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/30
درود
ای بابا! کاش ایم را هم می گفتید که روشی که فولکس واگن اجرا میکنه همان روشی است که شرکت های ایرانی خودروساز اختراع کردند و فولکس از آنها یاد گرفته😳😂