موضوعات داغ

اولین سقوط یک خودرو پرنده؛ شکستی که می تواند سرنوشت این صنعت را تغییر دهد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید در سال‌های گذشته معرفی یک اتومبیل پرنده بسیار عجیب و هیجان انگیز بود، اما حالا شرکت‌های زیادی بوجود آمده‌اند که هرکدام پروژه‌های اختصاصی برای طراحی و راه اندازی یک اتومبیل پرنده دارند، همچون شرکت AeroMobil یا شرکت زیرمجموعه جیلی یعنی Terrafugia که هدف آنان رسیدن به ماشین های پرنده کاربردی برای استفاده عموم است و تاکنون ایده های مختلف و پروژه های متعددی را مورد آزمایش قرار داده‌اند، اما آیا بعد از چندین سال تحقیق و توسعه در رابطه با ماشین های پرنده، آیا امیدی برای تحقق آنان در آینده نزدیک وجود دارد یا خیر؟. هرچند باتوجه به سقوط یکی از ماشین های پرنده در روزهای گذشته، امید به تحقق آنان تا دو سه سال آینده غیرمنتظره خواهد بود.
کمپانی Detroit Flying Cars، یکی از چندین شرکت فعال در زمینه طراحی و توسعه ماشین های پرنده است که یکی از پروژه کاری آنان بر روی WD-1 به عنوان یک نمونه اولیه بوده است و در حال حاضر آزمایشات خود را بر روی این اتومبیل انجام می دهند، اما پروژه آنان در روزهای گذشته با شکست مواجه شده و در فرودگاه " Willow Run" سقوط کرده و خسارت زیادی دیده است.

WD-1

WD-1


گزارشات حاکی از این است که در طول آزمایش، خودروی پرنده به طور ناگهانی و غیرمنتظره از زمین بلند شده و سپس به زمین افتاده است. هیچ صحبتی در رابطه با چگونگی پرواز ناگهانی و سقوط آن در رسانه ها نشده است، اما این احتمال وجود دارد که اهرم پروازی داخل کابین شکسته شده و کنترل اتومبیل از دستان راننده/خلبان (جزییاتی از سلامت او در دست نیست) خارج شده است تا پس از یک پرواز ناگهانی کوتاه سقوط کرده و به زمین برخورد کند.
بد نیست بدانید که پروژه WD-1 دارای ساختار فیبرکربنی بوده و طول بال آن از چپ به راست حدود 7.9 متر ساخته شده است. علاوه بر این، برای تامین نیروی پروازی از موتور 100 اسب بخاری استفاده شده است و می تواند محدوده حرکت 643 کیلومتر به همراه سرعت 201 کیلومتر برساعت در حالت پروازی داشته باشد. در حالت خودرو هم این وسیله نقلیه هوازمینی از موتور الکتریکی 53 اسب بخاری استفاده می کند و سرعت آن به مرز 80 اسب بخار در نهایت کارایی می رسد و بعد از اتمام شارژ، پیشرانه درون سوز برای شارژ مجدد باتری ها شروع به کار می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد