موضوعات داغ

تلاش بهرام پارسایی برای آزادسازی واردات خودرو به کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.
بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک گفت: سهم کل خودروهای وارداتی در بازار زمانی که تعرفه واردات خودرو 55درصد، تعرفه خودروهای هیبریدی زیر5 درصد و قیمت دلار نیز پایین بود، فقط 5 درصد بود.
وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو هیچ لطمه ای به خودروسازی داخلی ما وارد نمی‌کند، افزود: خودروسازان ما حتی قبل از ممنوعیت واردات خودرو نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند. عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقط به بهانه انحصاری‌تر کردن بازار، ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد. واردات خودرو زمانی می تواند به تولید داخلی لطمه وارد کند که مشتریان خودروهای داخلی به سمت خودروهای وارداتی بروند.
پارسایی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در خودروهای داخلی رعایت نمی شود. زمانی که سایپا سایت ثبت نام را برای 20 هزار خودرو باز می کند و در حالی که نزدیک به 1 میلیون نفر متقاضی داریم، واضح است که عرضه و تقاضا در این بخش گپ بزرگی دارد.
وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه ممنوعیت را از خودروهای وارداتی بردارند خودروسازان داخلی نمی‌توانند جوابگوی متقاضیان باشند، افزود: دلیل موجهی وجود ندارد و فقط می خواهند فضای خودروسازی را انحصاری تر کنند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/4
خب نتیجه؟؟؟
1397/10/4
همه بلدن خوب حرف بزنن.مردم منتظر عمل کردن مسئولان هستن.
1397/10/4
چه عجب یه مسئول تو این مملکت عاقلانه حرف زد
1397/10/5
خدایی ی دونه مرد داشته باشیم تو مجلس اونم همین پارسایی عزیزه . واقعا فقط از جانب مردم میحرفه . خودم چن بار تو برنامه زنده دیدم ک چجوری ب ایران خودرو و سایپا حمله میکرد. مدیر عامل ایران خوردرو رو تو مصاحبه با خاک یکسان کرد
1397/10/5
خودمون داریم خودمونو تحریم میکنیم
1397/10/5
همتون از یک قماش هستید،و این صحبتها فقط واسه آروم کردن مردمه و از دل خوش کنک بیشتر نیست، کاری که به سود خودتون هست را انجام خواهیددادپس تمومش کنید،
تکرار میکنم خودرو ساز و مدیر و نماینده و سایتهایی مثل شما با هم از یک قماش هستید،
1397/10/5
ای مردم یک دست صدا نداره بیایید مثل کوه پشت سر مردان با غیرتی چون پارسایی بایستیم و حق خود را از این رانت خواران خودرو ساز و نمایندگانی که از آنها حمایت می کنند و هیچ فکر جان و مال مردم ایران نیستند بگیریم !!!ما می توانیم ما می توانیم
1397/10/7
بهرام پارسایی خودش نمایشگاه خودر خارجی داره فلکه هنگ آب معدنی بابا برفی پیش کش حتی به آب هم رحم نکرده