موضوعات داغ

فهرست کم دردسر ترین خودروهای جهان منتشر شد + جدول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
دیدن چراغ چک روشن در خودرو همیشه ناراحت کننده است. البته روشن شدن چراغ چک باید بررسی شود و ممکن است یک ایراد کوچک و یا یک ایراد جدی و خطرناک باشد. حتی ممکن است خودروی شما ایرادی نداشته باشد و تنها درب باک بنزین را خوب نبسته باشید و چراغ چک روشن شود.
به تازگی CarMD تحقیقی را در خصوص قابلیت اطمینان خودروهای مختلف و هزینه ای تعمیرات موتور آنها انجام داده است که امسال بیش از 5.6 میلیون دستگاه خودرو را که بین سالهای 1996 تا 2018 تولید شده اند را در بر می گیرد. در این بین خودروهای تویوتا دارای کمترین میزان روشن شدن چراغ چک موتور هستند. پس از تویوتا نیز آکورا، هیوندای، هوندا و میتسوبیشی قرار دارند.

اما این همه ی ماجرا نیست. گرچه داشتن یک خودروی مطمئن یک مزیت است اما باید دید کدام خودرو در صورت خراب شدن هزینه ی کمتری را روی دست مالک می گذارد. در این بخش مزدا پیشتاز است به طوری که روشن شدن چراغ چک در این خودرو به طور متوسط 286 دلار هزینه دارد. در رده ی بعدی کیا با 320 دلار، دوج با 326 دلار، هیوندای با 328 دلار و کرایسلر با 329 دلار قرار دارند.
کم هزینه ترین خودروها در بخش تعمیرات نیز هیوندای توسان و اکسنت هستند که خرابی های آنها به طور متوسط معمولا با 67 تا 69 دلار هزینه قابل رفع است. پس از آن کیا ریو با 70 دلار هزینه، تویوتا پریوس با 83 دلار و میتسوبیشی میراژ با 84 دلار هزینه قرار دارند.

بخش دیگر این تحقیق نشان می دهد که ارزان ترین ایراد در 9 خودروی از 10 خودروی نخست تعویض درب باک است که بروز ایراد در این بخش بسیار شایع است. رانندگان همیشه باید از سالم بودن درب باک اطمینان حاصل کنند چون ممکن است به مکانیک مراجعه کنید و این ایراد ساده را با صرف هزینه برایتان پیدا کند، پس بهتر است خودتان درب باک را چک کنید تا اگر ایراد داشت آن را تعویض کنید.
بخش بعدی این لیست قابل اطمینان ترین خودرو را انتخاب کرده و با کمال تعجب این خودرو آئودی Q5 مدل 2016 است. پس از این خودرو سوبارو کراس تک و سه مدل هوندا شامل CR-V، HR-V و سیویک قرار دارند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/13
کمال تعجب بخاطر آئودی!!! یعنی از نظر شما این خودرو در این حد نیست؟؟؟
1397/10/13
بازم دم پراید گرم. درب باک که سحله اگه موتورشم بسوزه بازم چراغ چکش روشن نمیشه.!! زنده باد ایرانی زنده باد پراید زنده باد سایپا!! مرده باد ...
1397/10/13
الان این دردسرها فقط داخل ایران قابل حس هست والا داخل افغانستان هم به گارانتی احترام میگذارن وهیچوقت درهیچ کشوری وزارت صنعت اون کشور اجازه پایمال کردن حقوق مردم توسط نمایندگیهای مجاز رانمیده جزکشورما اصلا وقتی بازار غیر رقابتی باشه درپیشرفته ترین کشورهاهم که باشه اوضاع بهم میریزه ومردم اون کشور چاره ای جز انتخاب محدود نخواهند داشت وتمامی این موارد از بی دقتی مسئولین بخصوص مسئولین وزارت صنعت نشئات میگیره اگر با یک نمایندگی یا یک شرکت گارانتی کننده خودرو که به تعهدات خودش وحق مردم احترام نمیگذاره برخورد بشه واون شرکت رادادگاهی کنن واجازه واردات خودرو ازش سلب بشه هیچکس بخودش اجازه نخواهد داد این بی احترامیدبه حقوق مصرف کننده راانجام بده این رتبه های کیفیت فقط درخارج ازایران بدرد میخوره واگر بهترین خودرو را هم کسی داشته باشه بادلهره باید یک مسافرت بره وبرگرده چون هر برندی باشه حاشبه امن نداره
1397/10/13
جالب و کمی عجیبه که لکسوس نهم شده تازه سال قبل دهم بوده و یک رتبه ارتقا گرفته. چون همیشه گفته میشد لکسوس بی درد سر ترین ماشینه.
البته روشن شدن چراغ چک لزوما به معنی بد بودن نیست.
1397/10/15
سایپا مطمئن رو فراموش کردن تو لیست بیارن