موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت سیتروئن C3 ، آخرین فرانسوی مونتاژی + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
داستان تراژدیک سیتروئن C3 به مراحل پایانی خود رسیده و پس از تعیین قیمت نهایی این محصول، که با حواشی فراوانی همراه بود، شاهد تحویل این محصول به تعدادی از مشتریان بوده ایم. در نتیجه این محصول هم اکنون در بازار آزاد قیمت خورده و همان طور که انتظار می رفت، قیمت ها بسیار فراتر از قیمت اعلامی سایپا هستند که مورد اعتراض خریداران قرار گرفته بود.
قیمت اعلام شده توسط سایپا برای این محصول، 226 میلیون تومان اعلام شده بود و تاخیر در تحویل این محصول نیز بسیار کمتر از دیگر خودروها بوده است، اما به دلیل جلب توجهات بسیاری از سمت مخاطبان به این محصول، حواشی زیادی برای سیتروئن C3 ایجاد شد. مطابق تحقیقات خودروبانک، بسیاری از مشتریان علی رغم اعتراضات، تکمیل وجه خود را انجام داده و خودروهای خود را تحویل گرفته اند، گرچه هم چنان حواله های این خودرو در آگهی های فروش دیده می شود.
سیتروئن C3 مونتاژی در ایران، به واسطه بهره گیری از موتور THP، قدرتمند ترین نوع مونتاژی این خودرو در سراسر جهان محسوب می شود. در مقابل محصول همسان یعنی پژو 2008، که نزدیکی های بسیاری با سیتروئن C3 دارد، تمایل سیتروئن به ساخت یک هاچ بک بوده در حالی که پژو یک کراس اوور ساخته است. علاوه بر آن، سیتروئن خلاقیت های مختلفی را همواره در ساخت خودروهایش به کار می برد و C3 نیز از ضربه گیر های بادی بهره می برد که یک وسیله کاملا کاربردی برای تردد در معابر درون شهری، که احتمال برخوردهای کوچک وجود دارد، محسوب می شود.
با وجود قیمت های نجومی که هم اکنون در بازار به چشم می خورد، خرید سیتروئن C3 به هیچ عنوان توصیه نمی شود. حتی اگر مالک خودرو بتواند از پس مشکلات خدمات بر بیاید، دلیلی ندارد که مبلغی در حدود 300 الی 400 میلیون تومان را بابت یک هاچ بک، که مزیت قابل توجهی در مقابل رقبای هم قیمت خود ندارد، پرداخت نماییم. علاوه بر آن، خودروهای فرانسوی همواره به پیچیدگی معروف بوده اند و با توجه به شرایط پیش آمده در بازار، محتمل است که سیتروئن C3 در آینده به وضعیت خودروهایی همچون سیتروئن C5 دچار شود. در جدول زیر، به بررسی قیمت چند نمونه از سیتروئن C3 در بازار آزاد پرداخته ایم.

جدول قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد

جدول قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/13
با توجه به این قیمت ها باید قیمت جوک اسپرک و chr که دو دیفرانسیل و قدرمندتر هستند و مونتاژ انگلیس و ژاپن هستند بالای ۸۰۰ م باشه
1397/10/13
340 میلیون این فرغون؟
واقعا باید تاسف خورد به حال کشور. با ۳۴۰ النترا و سراتو و خیلی ماشین های بهتری میشه خرید.
1397/10/14
قرار بود امروز پنج شنبه قیمتها اعلام بشه
چقدر مردم رو مسخره گردن. چند بار گفتن فردا این هفته دوشنبه پنج شنبه ولی خبر نشده
عجب مملکت حهان سومی داریم ما
1397/10/14
وقتی شرکت خودش گرون میکنه تو بازار آزاد هم باید گرونتر باشد شرکت خودش خواسته که گرونتر باشد در این ماشین از 2008 باکیفیت تر و نرم هستش وامکاناتش هم بیشتر هستش در ضمن خوب رو جاره مینشینه پیچها رو خوب رد می کنه.کسی که تجربه رانندگی باسیتروئن c3 داشته باشه می فهمه.