موضوعات داغ

رنو داستر گازسوز خودرویی که می توانست در ایران نیز عرضه شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو داستردر حال حاضر ارزان ترین و یکی از پرفروش ترین خودروهای کراس اوور جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه به شمار می آید و به همین منظور کمپانی خودروسازی رنو با ارائه پیشرانه های جدید محرک، حمایت های زیادی ازاین اتومبیل انجام می کند تا مشتریان بیشتری جذب این محصول کند. حال رنو بعد از ارائه یک موتوردیزلی 1.5 لیتری وهمچنین یک موتورتوربوشارژربنزینی، به صورت شرکتی یک پیشرانه محرک گازسوز هم آماده کرده است که بر روی دو مدل خودروی "داچیا/ رنو داستر" و خودروی "رنو توینگو" مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از لحاظ اقتصادی می تواند صرفه زیادی برای کاربران خود نسبت به موتورهای درون سوز بنزینی و دیزلی داشته باشد.

رنو داستر گازسوز

رنو داستر گازسوز


پیشرانه جدید رنو دارای حجم 1.6 لیتری بوده و گاز مصرفی آن LPG خواهد بود که با مصرف آن در سیلندرهای پیشرانه می توان به حداکثر قدرت 114 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتن متری دست پیدا کرد و تنها گزینه مشتریان برای دریافت و انتقال نیرو به سمت چرخ ها، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی خواهد بود که نیروی موتور را تنها در اختیار چرخ های محرک جلو قرار می دهد.
در طراحی ظاهری رنو داستر گازسوز هیچ فرقی با مدل های استاندارد این اتومبیل ندارد، اما باید توجه داشت که نسخه گازسوز رنو داستر با قیمت 13 هزار و 500 یورو به مشتریان عرضه خواهد شد و همچنین سیستم گاز نصب شده در کارخانه بسیار ایمن تر از سیستم نصب شده توسط نمایندگی ها و گزینه های پس از فروش خواهد بود. با یکبار پرکردن مخزن گاز LPG هم طبق گفته شرکت خودروسازی رنو می توان محدوده حرکت 400 کیلومتر را تجربه کرد.
جالب است بدانید که رنو برنامه تولید چنین خودروهایی در بازار ایران را داشت و قرار بود نسل تازه رنو داستر را در کارخانه بن رو تولید کند، اما در پی اعمال دوباره تحریم های امریکا فعالیت رنو در ایران به کلی تعلیق شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/13
اینجا که جایگاه LPG وجود نداره حتما باید با کپسول سوخت بگیری بعد اینجا که داستر یه ماشین اقتصادی ارزون محسوب نمیشه با قیمت یه خودروی لوکس فروخته میشه و افراد مرفع اونو میخرن دیگه گاز سوز بودن یا نبودن واشون توجیه اقتصادی نداره
پس برای ایران گزینه مناسبی نیست
با تشکر
1397/10/13
حیف که یه سوزن هم نمی تونند تولید کنند و اگه کمک خارجی جماعت نباشه دست به سیاه و سفید هم نمیزنند وگرنه می گفتم خودشون تولید کنند ولی متاسفانه عرضشو ندارند !