موضوعات داغ

واکنش شهردار تهران به پولی شدن تردد در تونل‌های پایتخت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تهران یکی از کلانشهرهای بزرگ دنیا است که به واسطه جمعیت زیاد و قرار گرفتن آن به عنوان پایتخت در زمینه حمل و نقل دارای معضلات ترافیکی زیادی است که احداث تعداد زیادی تونل در این شهر تاحدقابل قبولی مشکلات ترافیکی آن را کاهش داده است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران این هفته پیش ‌نویس لایحه‌ ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن 5 تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می شوند.
براساس لایحه مذکور تونل هایی که شامل دریافت عوارض عبور و مرور شده تونل‌ های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر اند که عوارض دریافتی برای آن ها برای هر بار عبور هر خودرو رقمی در حدود 3 هزار تومان است. طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد از جمله پارامترهایی است که بر عوارض دریافتی از خودروها تاثیر خواهد گذشت.
این موضوع علاوه بر اینکه سبب ثروتمند تر شدن شهرداری خواهد شد هیچ سود دیگری ندارد. البته این موضوع که شهرداری به دنبال افزایش درآمد خود باشد به خودی خود ایرادی ندارد اما باید توجه کرد که این موضوع با نقض حقوق شهروندان تهرانی به همراه نباشد چرا که پل نیز همچون خیابان متعلق به عموم مردم بوده و كسى نمى تواند نسبت به اين معابر مالكيت داشته باشد.
لازم به ذکر است پیروز حناچی، شهردار تهران در تازه ترین واکنش نسبت به این موضوع عنوان کرد که موضوع پولی شدن تردد از تونل ها در حوزه های کارشناسی مطرح است و لزومی ندارد مباحثی که در حوزه کارشناسی در حال بررسی هستند را در رسانه ها مطرح کنیم. ممکن است در حوزه کارشناسی نظراتی مخالف این پیشنهاد باشد و برخی موافق؛ اما زمانی این موضوع عملیاتی می شود که شهردار تهران لایحه را به شورا ارسال کرده، شورا نیز آن را بپذیرد و عوارض برای تردد از تونل های پایتخت آن تعیین شود که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
دیگه به گدایی از مردم افتادن
1397/10/24
خب دیگه بعد از اجرایی شدن این قانون
شاهد اختصاصی شدن جاده ها برای آقا زاده ها هستیم، حتماً بعدش هم چون آقازاده ها ماشین خوب (ایمن و پر سرعت) دارن سرعت مجاز رو هم براشون بالا تر میبرن تا حسابی بی دقدقه به دور دور هاشون برسن.
نکته جالبش اینجاست که اگه این قانون تصویب بشه مردم دو راه بیشتر ندارن:
۱.از مسیر های دیگه ایی تردد کنند که در نتیجه بخاطر این قانون باید بیشتر تو ترافیک بمونن و در نتیجه بیشتر پول بنزین بدن.
یا
۲.از این مسیر های پولی تردد کنند و به جای پول بنزین برای عوارض پول بدن.
در نتیجه مردم خود به خود با این مسئله کنار میان.
البته با اینکه هنوز در حد حرف اما اگه از الان سخت نگیریم (بد ترشو) سرمون میارن.
1397/10/24
کاش انقدر که فکر افزایش درآمد و فشار به مردم بودین یه فکری هم به حال آلودگی هوا و جلوگیری از تردد ماشین های تک سرنشین ، افزایش فضای سبز و هزار مشکل دیگه که تو این شهر هست میکردین
1397/10/24
دیگه داریم میرسیم به مرحله ایی که باید نگهبانهارو زیاد کنن دمشون گرم
1397/10/24
بالاخره پولی میشه!!!

چون قرار نیست، مردم زندگی توأم با راحتی و بدون استرس را تجربه کنند!!
مردم نباید نفس راحتی بکشند!
باید جیب ۹۹ درصد مردم همیشه خالی باشه!
1397/10/24
گرفتن عوارض از تونلهای تهران آدم رو یاد عوارض عبور از سی و سه پل اصفهان در زمان شاه عباس صفوی میندازه. فقط از مسولین خواهش میکنم زیاد درب تونلها معطلمون نکنند. خخخخخ.