موضوعات داغ

کیا سراتوی وارداتی بخریم یا مونتاژ داخلی؟

عکس مطلب اول
یکی از محصولات کمپانی کیاموتورز، کیا سراتو (Kia Cerato) می باشد. که از سال 2003 تا کنون عرضه شده است. اگر از مدل های کیا سراتو بپرسید باید بدانید این خودرو دارای دو مدل " سدان" و "کوپه" است، که البته تولید مدل دوم (کوپه) در سال 2016 متوقف گردید.
باید اضافه کرد که این خودرو دارای مدل هاچبک نیز هست ، ولی در ایران نباید آن را جستجو کنید. لازم است بدانید که، کیا سراتو را در سه نسل متفاوت می توانید بیابید. البته در ایران نسل دوم این خودرو در حال مونتاژ است و اطلس خودرو به عنوان نماینده ی رسمی کیا موتورز در ایران در حال ارائه ی جدیدترین نسل کیا سراتو می باشد. کیا سراتوهای موجود در ایران را در دو نوع دستی و اتوماتیک بفروش می‌رسد.
اگر شما هم از طرفداران خودروهای کوچک یا خانوادگی هستید، کیا سراتو انتخاب خوبی برای شما محسوب می شود.

کیا سراتوی مونتاژ داخل
در رابطه با کیا سراتوهای مونتاژ داخل باید اضافه کنیم که شرکت خودروسازی سایپا نسل دوم کیا سراتو را در داخل ایران تولید می کند. که البته پس از گذشت چهار نسل از این خودرو، این اقدام عجیب به نظر می‌رسد. همانند بسیاری از مشتریان کیا سراتو شاید شما هم در حال فکر کردن به این موضوع هستید که حال که تصمیم به خرید خودروی کیا سراتو نموده اید، آیا کیا سراتوهای وارداتی خرید کنید و یا کیا سراتوهای مونتاژ داخل؟
اگر ظاهر خودرو از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است باید به شما بگوییم که کیا سراتوهای وارداتی گزینه ی مناسب تری برای شما می باشد.

تفاوت کیا سراتوی وارداتی و مونتاژ داخل
در حالت کلی تفاوت چندانی بین نمونه ی وارداتی و مونتاژ داخل وجود ندارد. ولی نگاه ریزبینانه به هر دو مدل این خودرو تفاوت های آن ها را آشکارتر می سازد. از تغییرات اعمال شده توسط سایپا در مدل مونتاژ داخل، می توان به حذف خروجی اگزوز از کیا سراتو اشاره کرد، که البته از زیبایی و ظاهر اسپرت کیا سراتو تا حد زیادی کاسته است. حذف خروجی اگزوز که با سری استیل خود ظاهری مناسب به خودرو می داد، ایت حذف نمای پشت خودرو را تا حدی ضعیف و ناقص کرده و از معایب کیا سراتوهای مونتاژی محسوب می شود. از تغییرات اعمال شده دیگر می توان، تغییرات در چراغ ترمزهای عقب این خودرو نام برد. که این تغییر هم به نوعی از زیبایی اولیه کیا سراتو کاسته است. ظاهر استاندارد خودرو توسط این تغییرات افت داشته و مشتریان را به سوی خودروهای وارداتی سوق می دهد. از ظاهر بیرونی خودرو که عبور کنیم و به داخل خودروها برویم متوجه تفاوت قابل ملاحظه ای در داخل این خودروها خواهیم بود.
مدل های وارداتی دارای امکاناتی معمولی و البته متریال با جنس های قابل قبول هستند. در حالی که نمونه مونتا ژی سایپا علی رغم ارائه امکانات بروزتر به مشتریان، از متریال ضعیف تری استفاده کرده است.
علی رغم ظاهر نو و شیک داخل خودروهای مونتاژی که به میزان زیادی جلب نظر می کند، حذف برخی امکانات ارائه شده کیا سراتو توسط سایپا به روشنی نمایانگر برتری مدل های وارداتی نسبت به مونتاژی است. از جمله این موارد می توان به کاهش هشت عدد کیسه هوا اشاره کرد، که به شدت ضریب ایمنی خودرو برای سرنشینان را کاهش می دهد. خودروهای وارداتی با دارا بودن 10 عدد کیسه ی هوا ایمنی خوبی را برای سرنشینان به ارمغان می آورند. حال آن که سایپا فقط 2 عدد کیسه-ی هوا در خودروهای مونتاژی تعبیه نموده است!
علاوه برا آن در نمونه های مونتاژی خبری از گرم کن نیست. آینه فوتوکرومیک موجود در کیا سراتوهای وارداتی در نمونه های مونتاژی حذف گردیده و جای خالی دکمه ی مربوط به جمع کردن آینه ها در مدل های مونتاژی سایپا به وضوح به چشم می خورد. این دکمه در کیا سراتوهای وارداتی روی دستگیره درب سمت راننده تعبیه شده و سایپا این آپشن را منوط به پرداخت مبلغی حدود یک میلیون تومان توسط مشتریان نموده است!
صفحه ی نمایشگر کیا سراتوی سایپا البته از نقاط قوت آن به حساب می آید. مانیتور این خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و کار با آن نیز بسیار راحت به نظر می رسد. از لحاظ کیفیت صدا نیز کیا سراتو سایپا با استفاده از بلندگوهای فابریک کیا سراتو، صدایی قابل تحمل و با کیفیت را به سرنشینان خود ارائه می کند.
سیستم کنترل پایداری موجود در کیا سراتوهای وارداتی از مدل مونتاژی حذف شده و این هم از نقائص دیگر است. صدای موتور در هر دو مدل از داخل اتاق خودرو بسیار کم شنیده می شود. پیشرانه های هر دو مدل دارای قدرت 154 اسب بخار بوده و از این لحاظ تفاوتی مشاهده نمی گردد.
از تغییرات اعمال شده دیگر در مدل های مونتاژی، حذف ترمز دیسکی از محور عقب کیا سراتو سایپا است، که جای خود را به ترمزهای متداول کاسه‌ای داده است. خریداران از کیا سراتو سایپا پس از فشردن پدال ترمز، شاهد طول خط ترمز بلندتری خواهند بود. که این امر به همراه حذف سیستم کنترل پایداری، آرامش و امنیت کم تری را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت.
پس از مقایسه مدل های مونتاژی و وارداتی می توان به این نتیجه رسید که از لحاظ کیفیت متریال، ایمنی و آرامش سرنشینان، خودروهای کیا سراتوی وارداتی از نمونه ی مونتاژی عملکرد بهتری دارند. حال آن که خرید کیا سراتو مونتاژ سایپا نیز علی رغم همه موارد ذکر شده، هنوز گزینه مناسبی برای خانواده های کم جمعیت به حساب می آیند. شاید صفر بودن خودروهای مونتاژی برای خانواده ها از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. ولی اگر از میان کیا سراتوی وارداتی با کارکرد پایین و کیا سراتوی مونتاژی، گزینه ی اول را انتخاب کنید؛ ایمنی بیش تری برای خود به ارمغان خواهید آورد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/26
از دیگر ویژگی های سراتو وارداتی رینگ 17 اینچی دارا بودن دی لایت کیفیت بالای رنگ خودرو صندلی های چرمی و همچنین پدال های استیل